پارس ناز پورتال

خواص مفید عصاره دانه گریپ فروت را بشناسیم

مجموعه : رژیم و تغذیه
خواص مفید عصاره دانه گریپ فروت را بشناسیم

خواص مفید عصاره دانه گریپ فروت را بشناسیم 

گریپ فروت که خود دارای خواص بسیار مفیدی برای بدن است,علاوه بر آن دانه آن نیز همانقدر خواص دارد. این خواص را با هم میشناسیم. عفونت سبب ایجاد بیماری پوستی پسوریازیس است. طبق تحقیقات صورت گرفته در دانشگاههای آمریکا محققان دریافته اند که عصاره دانه گریپ فروت یک درمان بی خطر و موثر ضدباکتری و ضد ویروس بشمار می آید.

 

بیماران میتلا به پسوریازیس که به دنبال یک روش جهت کنترل عفونت هستند ممکن است با مصرف عصاره دانه گریپ فروت از شیوع بیماری جلوگیری کنند.همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم علت اصلی ابتلا به بیماری پوستی پسوریازیس ناشناخته است.پسوریازیس یک بیماری مزمن است که سیستم ایمنی بدن را درگیر می کند.

 

یک مکانیزم ناشناس سیستم ایمنی بدن را برای تولید بیش از حد سریع سلول های پوستی تحریک می کند – در ۳ یا ۴ روز بطوریکه چرخه طبیعی آن ۲۸ تا ۳۰ روز است.از جمله علائم این بیماری خارش و ایجاد ضایعات قرمز رنگ و دردناک بودن آن است.

 

عفونت

عفونت باعث شعله ور شدن این بیماری می گردد. پسوریازیس خالدار به علت عفونت باکتریایی استرپتوکوک ایجاد می شود و یا عفونت مخمر سبب تشدید این بیماری شده و ضایعات ملتهبی را در سطح پوست ایجاد می کند.

 

تحقیقات

با توجه به مطالعات اخیر عصاره دانه گریپ فروت دارای خواص ضدباکتریایی است که در درمان عفونت های پوستی موثر واقع می شود. طبق آزمایشات صورت گرفته عصاره دانه این میوه بطور بالقوه می تواند در درمان و به حداقل رسانیدن عفونت های پوستی نقش داشته باشد.

 

نظریات

شواهد کافی برای رد یا اثبات این ادعا و ضدباکتری و ضدقارچ بودن عصاره دانه گریپ فروت وجود ندارد. اما نمی توان آزمایشات و مطالعاتی را که در درمان عفونت های باکتریایی نشان داده شده است ، انکار کرد.

 

هشدار

مصرف گریپ فروت با برخی از داروها ممکن است واکنش نشان دهد.همچنین اگر بطور مستقیم بر روی پوست مصرف شود ، باعث تحریک پوست خواهد شد.برخی مطالعات همچنین نشان می دهند که مصرف بیش از حد گریپ فروت خطر ابتلا به سنگ کلیه را در پی دارد.

 

پس قبل از استفاده از عصاره دانه گریپ فروت برای درمان بیماری پوستی خود با پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.