پارس ناز پورتال

خواص مفید گیاه گزنه برای سلامت موها

مجموعه : نکات سلامت مو
خواص مفید گیاه گزنه برای سلامت موها

خواص مفید گیاه گزنه برای سلامت موها 

گزنه برای موها بسیار خوب هست، برای استحکام،لطافت و نرمی موها میتوان از این گیاه دارویی بهره گیری نمود. ما طرز بهره گیری از این گیاه را به شما خواهیم گفت. برای بازسازی و شفاف کردن مو– یک مشت گزنه را در ۲۵۰برگ سی سی آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید تا بپزد ۲۵۰ سی سی سرکه را اضافه کنید یک ساعت بماند تا دم بکشد سپس صاف کرده و مصرف کنید.

 

برای کاهش دهنده ي ریزش مو– ۲ مشت برگ و گل بومادران را در یک لیتر آب بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه در آب بپزد یک لیتر سرکه انگور را اضافه کنید ۲۴ ساعت دم بکشد محلول را صاف نموده و سپس مصرف کنید.۲ مشت پوست به خرد شده را به مدت ۱۵ دقیقه در آب بپزید و بگذارید ۸ ساعت دم بکشد سپس صاف کرده و مصرف کنید.

 

عصاره برگ یا روغن کنجد، تقویت کننده موی سر می‌باشد و از ریزش آن پیش گیری می‌کند. ضماد جوشانده میوه یا برگ سروکوهی توام با سرکه، از ریزش مو جلوگیري کرده و شوره سر را نیز برطرف می سازد.شست و شوی سر با جوشانده غلیظ برگ درخت پسته، سبب تقویت موی سر و پیش گیری از ریزش مو میشود.

 

شست و شوی سر با پودر برگ درخت بید از ریزش مو پیشگیري میکند.ماساژ پوست سر با جوشانده غلیظ بابا آدم پوست را قوی و از ریزش مو جلوگیري میکند.مالش سر با خیسانده برگ انجیر، از ریزش مو پیشگیري میکند.مالش پوست سر با محلول دم کرده آویشن، از ریزش مو جلوگیري میکند.

 

روغن کرچک ریزش مو را کم میکند و مو را شفاف و تندرست نگه میدارد. سیر را بکوبید و داخل روغن کرچک بریزید و بگذارید ۳۶ ساعت بماند. سپس آن را صاف کرده و سرتان را با آن ماساژ دهید نیم ساعت بعد آبکشی کنید.یک قاشق عسل را با یک شماره تخم مرغ مخلوط نموده و داخل دو قاشق روغن کنجد می ریزیم و میگذاریم تا ۳۶ ساعت به همان حالت باقی بماند سپس پس از ماساژ دادن سر با آن یک ساعت بعد آبکشی نمایید.