پارس ناز پورتال

خواندن کتاب بسته و بدون ورق زدن

خواندن کتاب بسته و بدون ورق زدن

خواندن کتاب بسته و بدون ورق زدن 

وقتی صحبت از کتاب خواندن باشد یعنی کتابی را باز کنیم و ورق به ورق آن را بخوانیم اما باید به شما بگوییم که بدون باز کردن کتاب نیز می توان آن را مطالعه کرد. دانشمندان با استفاده از مدل جدید فناوری اشعه ایکس موفق شدند بدون باز کردن کتاب، تمام کلمات آن را به درستی تشخیص دهند.

 

برای نخستین بار در تاریخ دانشمندان با استفاده از فناوری مرتبط با اشعه ایکس موفق شدند متن‌های نوشته شده در کتاب‌های بسته را هم بخوانند.خواندن کتاب بسته و بدون ورق زدن

در نخستین آزمایش صورت گرفته این فناوری به دانشمندان امکان داد بدون باز کردن کتاب تمام حروف چاپ شده روی کاغذها را شناسایی کند. این فناوری توانست کلمات وبه گزارش پارس ناز  عباراتی که زیر 9 لایه ورق ضخیم نوشته شده بودند را به درستی تشخیص دهد.

 

این فناوری به محققان امکان می‌دهد تا از این پس بدون باز کردن کتاب‌، تمام ورق‌های آن را به صورت یکجا اسکن کنند و همچنین، باستان شناسان از این طریق بتوانند بدون باز کردن کتاب‌های خطی و بروز هرگونه آسیب احتمالی، از محتویات آن باخبر شوند.

 

البته این محققان اعلام کردند که فناوری مذکور می‌تواند در پروژه‌های جاسوسی هم مورد استفاده قرار بگیرد و به نیروهای امنیتی امکان دهد بدون باز کردن نامه، تمام نوشته‌های آن را در اختیار بگیرند.نمونه اولیه این فناوری از امواج تراهرتز استفاده می‌کند که این امواج در باند الکترومغناطیسی بین امواج مایکرو ویو و اشعه مادون قرمز طبقه‌بندی می‌شوند.