پارس ناز پورتال

خواننده های کاندید برای فیلم سنتوری مهرجویی

مجموعه : اخبار سینما
خواننده های کاندید برای فیلم سنتوری مهرجویی

خواننده های کاندید برای فیلم سنتوری مهرجویی 

خواننده های بسیار مشهوری تا کنون برای مذاکره فیلم سنتوری 2 از مهرجویی قدم جلو گذاشته اند اما باید دید که کدام یک از آن ها انتخاب خواهند شد. حاشیه های سنتوری 2 اثر تازه داریوش مهرجویی خیلی زودتر از خود فیلم کلید خورد. این بار ماجرا خیلی جنجالی تر از آنچه 11 سال پیش بر قسمت قبلی این فیلم گذشت پیش می رود.

 

تا الان حداقل نام 10 خواننده برای همکاری با این پروژه مطرح شده و دیروز هم یک خواننده مارکت غیررسمی موسیقی ایران به نام «علیشمس» در صفحه اینستاگرام خود از مذاکره برای حضور خود در سنتوری 2 خبر داده است.اسامی که اعلام شده دامنه گسترده ای از سبک موسیقی و کیفیت را شامل می شود. علی زند وکیلی با سبک موسیقی تلفیقی و سنتی اش کجا و یاس خواننده پر کجا؟ فرآیند انتخاب بازیگران هم دست کمی از معرفی خواننده فیلم نداشته.

 

بهرام رادان که خیلی قبل تر از حضور در «سنتوری، مرد پاییزی» انصراف داد (البته بعدا دوباره گفته شد همکاری خواهدکرد) و بازیگر زن فیلم در قسمت قبلی سال هاست به خارج از کشور مهاجرت کرده و طبعا شانسی برای بازی در دنبال سنتوری ندارد. اردوان کامکار سنتورنواز قسمت قبلی هم از دیگر غایبان این پروژه خواهدبود.

 

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به خوانندگانی که زمزمه های همکاری آن ها در اثر تازه مهرجویی مطرح شده و اکثر آن ها بی نتیجه مانده است.

 

1- محسن چاوشی
خواننده های کاندید برای فیلم سنتوری مهرجویی

محسن چاوشی قریب به 14 سال فعالیت مداوم در عرصه موسیق پاپ ایران دارد اما سال 85 و همکاری با فیلم سنتوری را باید نقطه عطفی در کارنامه او دانست. هر چند در زمان اکران فیلم در جشنواره نام او از تیتراژ فیلم حذف شد و خودش در چند گفت و گو از دلخوری اش از مهرجویی و دیگر عوامل فیلم سخن گفت.

 

با این حال در زمستان 93 که ایده ساخت «سنتوری، مرد پاییزی» مطرح شد اولین گزینه برای خواندن ترانه های فیلم محسن چاوشی بود تا اینکه داریوش مهرجویی در گفت و گو با رسانه ها تعابیر تندی در مور چاوشی به کار برد و گفت این خواننده دستمزد 500 میلیون تومانی درخواست کرده است.

 

به نظر می رسید چاوشی خواسته با ترفند دستمزد بالا از همکاری با پروژه «سنتوری، مرد پاییزی» سر باز بزند. بعد از مدتی دوباره مهرجویی با لحنی مثبت از چاوشی برای همکاری با این پروژه دعوت کرد و محمدرضا شریفی نیا در جای دیگری گفت کشمکش های اخیر ترفندهای تبلیغاتی بوده و سنتوری بدون چاوشی معنا ندارد.

 

هر دوی این اظهارنظرها باز هم از سوی چاوشی تکذیب شد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «می خواهنده مرده خودشان را به اسم من زنده کنند.» به این ترتیب پرونده همکاری چاوشی و مهرجویی بسته شد و نام خواننده های دیگری به نوبت مطرح شد.

 

2- علی زند وکیلی

آذرماه امسال شایعه حضور علی زند و کیلی در «سنتوری، مرد پاییزی مطرح شد. حتی کلیپی هم در شبکه های اجتماعی منتشر شد که این خواننده را در حال سنتورزدن یکی از قطعات فیلم سنتوری نشان می داد و این مسئله به شایعات دامن زد. بعد البته خبری نشد و ماجرا در حد همان گمانه زنی اولیه باقی ماند.

 

علی زند وکیلی متولد 1365 در شیراز است و از سال 1390 به صورت رسمی در موسیقی ایران فعالیت داشته. او سابقه همکاری با سریال هایی مثل دزد و پلیس، شاهگوش و پژمان را در کارنامه خود دارد. همچنین 8 آلبوم رسمی گروهی یا انفرادی از او منتشر شده است.

 

3- یاس
خواننده های کاندید برای فیلم سنتوری مهرجویی

یاسر بختیاری تبحر خاصی در وارد کردن مضامین اجتماعی به موسیقی رپ فارسی دارد. او حداقل از 10 سال پیش به فرد شناخته شده ای تبدیل شده و از محبوبیت قابل توجهی بهره می برد. شایعه حضور او در پروژه جدید داریوش مهرجویی در شهریور 94 مطرح شد. آن زمان یکی از نشریات نوشت او مایل به همکاری به عنوان خواننده و بازیگر در سنتوری 2 بوده اما مهرجویی موافقت نکرده است.

 

پاسخی که یاس داد 180 درجه با آنچه از مهرجویی نقل شد متفاوت بود. روایت خواننده این بود که روزی بهرام رادان واسطه دیدار او با داریوش مهرجویی می شود. یاس هم فیلمنامه را می خواند و با آن ارتباط برقرار نمی کند به همین دلیل همکاری با سنتوری 2 را خود او رد می کند. او به موضوع هم اشاره کرده بود که قبل تر پیشنهاد همکاری با ده ها فیلم سینمایی به او داده شده اما ترجیح می دهد تمرکز خود را روی همان حوزه تخصصی اش یعنی موسیقی بگذارد.

 

4- فریمن

اواسط آذرماه یک نام عجیب دیگر به فهرست کاندیداهای حضور در سنتوری اضافه شد. «فریمن» خواننده ای که چند سال پیش با کلیپ های پرخرجش در شبکه های ماهواره شناخته شد و ابتدا از سبک موسیقی راک شروع کرد و بعدها به سبک پاپ رسید. او تا الان به عنوان یک خواننده زیزمینی فعالیت می کرد اما اخیرا گفته شد

 

آلبوم موسیقی او مجوز رسمی دریافت کرده است. همکاری این خواننده با سنتوری 2 خیلی شایعه جانداری نبود اما بعضی سایت های معتبر از پیوستن قطعی او به این پروژه خبر دادند و حتی عکسی هم از او در کنار داریوش مهرجویی منتشر کردند. فریمن جبارزاده متولد 1363 در تهران است اما 12 سال از عمر خود را در خارج از کشور زندگی کرده است.

 

5- یاسر بینام و حمید فریزند

یکسال پیش اعلام شد دو رپر به نام های «یاسر بینام» و «حمید فریزند» به عنوان بازیگران و خوانندگان سنتوری 2 انتخاب شده اند و مشغول ضبط آهنگ های فیلم هم هستند. حتی گفته شد داستان فیلم به طور کلی تغییر کرده و قرار است ماجرا درباره رقابت دو خواننده باشد. ربط ماجرا به قصه سنتوری قبلی هم این است که یکی از شاگردان علی سنتوری پس از ترک اعتیاد و یادگیری سنتور وارد دنیای موسیقی می شود.

 

6- امیر تتلو
خواننده های کاندید برای فیلم سنتوری مهرجویی

امیر تتلو از معدود افرادی است که شایعه شد پیشنهاد همکاری با «سنتوری، مرد پاییزی» را دریافت کرده و او به شدت از آن استقبال کرد. این خواننده زیرزمینی همین چند روز پیش در یک پست اینستاگرامی نوشت: «باعث افتخارم است که اساتیدی مثل آقای شریفی نیا و استاد مهرجویی کارهامو شنیدن

 

و اگه بتونم خدمتی کنم با کمال میل و بدون هیچ چشم داشتی اینکارو انجام خواهم داد.» البته عوامل فیلم هیچ اظهارنظری مبنی بر رد یا تایید این شایعه سینمایی نداشتند.

 

7- حامد همایون و امیرعباس گلاب

حامد همایون و امیرعباس گلاب هر دو خوانندگانی هستند که در یکی دو سال اخیر اسم و رسمی بهم زده اند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. هر دو در سبک پاپ فعالیت می کنند. شایعه همکاری آن ها با سنتوری 2 بعد از انصراف چاوشی و یاس مطرح شد. هر چند هیچ گاه این خبر به طور قطعی تایید نشد.

 

واکنش امیرعباس گلاب به یک مصاحبه تصویری محدود می شود که گفت از سوی عوامل فیلم تماسی با او گرفته نشده و حامد همایون هم در گفت و گو با یک مجله گفت با او تماسی گرفته نشده و این شایعه نتیجه تحقیق و نظرات تیم دستیاران مهرجویی است.

 

8- علیشمس
خواننده های کاندید برای فیلم سنتوری مهرجویی

وقتی داریوش مهرجویی گفت قصد دارد برای پروژه سنتوری 2 از یک خواننده جوان و با استعداد استفاده کند کم تر کسی گمان می کرد منظور او «علیشمس» باشد. حالا ما این رپر در صفحه اینستاگرام خود تصویری در کنار محمدرضا شریفی نیا منتشر کرده و نوشته در حال مذاکره برای همکاری در سنتوری هستند.

 

علی شمس متولد 1366 است و در تمام سال های فعالیت خود در سبک رپ فارسی خیلی موفقت قابل توجهی کسب نکرده است در مه های اخیر اما او با همکاری یک خواننده به نام «مهدی جهانی» دوباره در کانون توجه قرار گرفته که به زعم کاربران شکبه های اجتماعی کیفیت کار او خیلی راضی کننده نیست.