پارس ناز پورتال

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران 

برترین خودروهای لوکس در ایران را مي توان در شمال شهر استان تهران به وفور دید،خودروهای میلیاردی اسپرت در ایران را در این مقاله به شما معرفی مي کنیم.حتما بارها این جمله را شنیده اید که پول عامل خوشبختی نیست. شاید این حرف در بعد معنوی درست باشد اما در بعد مالی و در حوزه اتومبیل، این پول هست

 

که حرف اول را در تصمیم گیری برای خرید و گزینش یک ماشین مي زند. پس در این مقاله پول عامل خوشبختی و عامل سوار شدن شما بر یک اتومبیل اسپرت و جذاب هست. همراه ما باشید با Top10 خودروهای اسپرت بازار کشور.

 

نوبرانه انگلیسی

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران

اگر MG را با مالکیت چینی ها در نظر نگیریم، لوتوس نخستین برند انگلیسی بازار ایران بعد از انقلاب اسلامی هست که پا به خاک ایران گذاشته که با استقبال خوبی نیز مواجه شده هست. لوتوس با دو مدل Elice S و Elise CUP220 به سمت بازاری رفته که سال هاست تشنه ورود خودروهایی در این حد و اندازه هست؛

 

بازاری که با دقت به قوانین سفت و سخت دچار بحران شده و پذیرای این چنین خودروهایی با پتانسیل بالاست. هر دو مدل از پیشرانه هاي 4 سیلندر 1.8 لیتری مجهز به سوپرشارژر با توان 217 اسب بخار و گشتاور تولیدی 250 نیوتن متر بهره مي برند. موتور لوتوس دارای کد فنی 2ZR-FE و ساخت تویوتاست. وظیفه انتقال نیرو به چرخ هاي عقب بر عهده گیربکس 6 دنده دستی ساخت تویوتا با کد فنی EC60 هست. شتاب صفر تا 100 هم با دقت به وزن کم آن تنها 4.3 ثانیه هست.

 

فراری کوچک

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران

آلفا رومئو در صنعت خودروسازی همانند یک نقاش زبردست در دنیای هنر مي ماند که با قلم روی بوم چیزی را خلق مي کند که روح شما را به آرامی نوازش مي کند. زمانی که داخل 4C مي شوید، ساده بودن اتاق دقت شما را جلب مي کند اما بعد از گذشت 5 دقیقه در مي یابید که این سادگی یکی از زیباترین طراحی هاي ساده اي هست

 

که سراغ دارید. همۀ چیز در عین سادگی زیباست. از دستگیره درب اسپرت با روکش چرم که بی شباهت به دسته کیف نیست و یا کلیدهای روی کنسول برای قفل درها و روشن کردن ایرکاندیشن، همه ي و همه ي جزیی از زیبایی هاي این ایتالیایی کوچک در عین سادگی هست. شاسی تمام فیبر کربن 4C باعث شده موتور 1.8 لیتری توربو این اتومبیل با 240 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر، شتابی 4.5 ثانیه اي به آن بدهد.

 

نقاب بر صورت
سالیان سال هست که مردم ایران زمین با خودروهای مرسدس بنز آشنا و عجین میباشند و حتی در صحبت هاي عامیانه خود در طول روز نیز از اسمش بهره گیری مي کنند. (امتحانم رو مفید دادم در حد بنز!) حالا یکی از مدلهای به روز مرسدس با اسمی نو در ایران خرید و فروش مي شود یعنی CLA45 با آرم کمپانی MEC بر پیشانی.

 

نیازی به تعریف و تمجید از این سازه نیست و پر واضح هست ساخته دست ژرمن ها همۀ وقت} با برترین متریال هاي ممکن طراحی و ساخته مي شود.

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران

موتور 4 سیلندر 1991 سی سی توربو قادر به ساخت 381 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور هست که وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ با سیستم 4Matic بر دوش یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک هست.

 

مونیخ غیرممکن

در سال 2009 زمانی که در فرانکفورت ب ام و از خودروی جدیدش رونمایی کرد، همگان مثل یک خودروی مفهومی به این مدل نگاه کردند. 2 سال بعد در فیلم ماموریت غیرممکن و زمانی که 1 ساعت و 42 دقیقه و 21 ثانیه از فیلم قبل بود، تام کروز از همان ماشین برای رسیدن به هدفش بهره گیری کرد. خودرویی که در فیلم بهره گیری شد با چیزی که امروز مي بینیم کمی متفاوت بود اما یک چیز را نشان داد؛ خواستن توانستن هست.

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران

ب ام و در سال 2014 این مدل را روانه بازار کرد و مدت زمان کوتاهی نیز به تعداد زیادی وارد ایران شد و سروصدای زیادی نیز به پا کرد. i8 دارای پیشرانه بنزینی 3 سیلندر به حجم 1.499 سی سی و توان 221 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر هست و در کنار آن موتور الکتریکی توان ساخت 131 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور را داراست.

 

در مجموع 362 اسب بخار و 570 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده i8 قرار مي گیرد و وظیفه انتقال قدرت به هر 4 چرخ در موتور بنزینی بر عهده گیربکس 6 دنده اتوماتیک هست و در حالت برقی نیز یک گیربکس 2 حالته، شتاب این ماشین نیز با دقت به وزن کم، تنها 4.4 ثانیه هست.

 

باواریایی – آریایی

بر کسی پوشیده نیست که طراح این اتاق از سری 6 کسی نیست جز نادر فقیه زاده، طراح معروف ایرانی در کمپانی ب ام و. این سری از اتاق 6 ب ام و که با کد F12 شناسایی مي شود هم در فیلم ماموریت غیرممکن نشان داده شد تا طرفداران ب ام و برای نخستین بار 2 محصول جدید کمپانی را یکجا و در یک فیلم جذاب ببینند.

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران

یکی از برترین مدلهای این اتاق، M6 کبریوله هست که تعدادی از آن در ایران موجود هست. پیشرانه این ماشین 8 سیلندر توربو به حجم 4.295 سی سی هست و با 560 اسب بخار، گشتاور 680 نیوتن متری ساخت مي کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ هاي عقب نیز بسته به مدل به عهده گیربکس 8 سرعته ساخت ZF و یا یک گیربکس 7 سرعته دستی هست.

 

زیر سقف آبی

یکی دیگر از لشگر ژرمن ها Z4 هست. Z4 از سال 2002 روی خط ساخت ب ام و قرار گرفت و با استقبال خوبی از سوی بازار مواجه شد. نسل اول آن ظاهری محافظه کارانه اما خوشگل داشت . نسل دوم با کد فنی E89 بعد از معرفی در بازارهای جهانی به سرعت پا به ایران گذاشت و عطش جوانان ایرانی علاقه مند به خودروهای رودستر با سایز کوچک را برطرف کرد.

 

Z4 ها در ایران در 4 مدل 30i، 28i، 20i و 35i عرضه شدند اما در سال جدید فقط دو مدل 20i و 28i عرضه شد که هر دو دارای موتور 4 سیلندر توربو با حجم 1997 سی سی اما با توان هاي متفاوت میباشند.

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران

مدل 184 20i اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور دارد و مدل 28i 245 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور. انتقال قدرت به چرخ هاي عقب توسط یک گیربکس 7 دنده صورت مي گیرد و شتاب صفر تا 100 مدل 20i، 6.9 و مدل 28i، 5.5 ثانیه هست.

 

پوست انداخته

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران

در اقدامی دیدنی ب ام و اعلام کرد از این پس مدلهای کوپه و کبریوله سری 3 تحت عنوان سری 4 کوپه و کبریوله به بازار عرضه مي شوند و دیگر مدلی با نام M3 در مدلهای کوپه و کبریوله وجود نخواهد داشت. سری 4 هاي عرضه شده در ایران یعنی 428i و 420i از پیشرانه 4 سیلندر به حجم 1.997 سی سی همراه با توربوشارژر بهره گیری مي کنند.

 

420i دارای 184 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور هست و 428i دارای 245 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور که با بهره گیری از یک گیربکس 8 سرعته به چرخ هاي عقب منتقل مي شود.

 

تیتر تکراری اصالت در سه رقم

911 اصالتی هست که از ابتدای تولیدش تاکنون از یک خط مشی پیروی کرده و باعث موفقیت هاي بسیار نیز شده. طرح کلی ماشین از سال 1963 که نخستین 911 ساخته شد تا هم اکنون فقط 5 بار تغییر کرده هست. نخستین پارت وارد شده به ایران 911 Carrera4 کبریوله بود اما زمانی که نسل جدید معرفی شد، دیگر خبری از Carrera4 نبود و به جای این مدل چهار چرخ محرک، مدل Carrera S به صورت کبریوله و کوپه عرضه شد.

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران

یک نسخه اپشنال از 911 Carrera S نیز با نام Aero Lit Cup نیز وارد شد که دارای سپر جلویی متفاوت و اسپرتی تر به همراه بالچه بزرگ عقب هست. موتور 911 طبق روال قبل یک موتور تخت 6 سیلندر تنفس طبیعی به حجم 3.8 لیتر هست که توان ساخت 400 اسب بخار و 440 نیوتن متر گشتاور را دارد.

 

وظیفه انتقال قدرت نیز بر عهده یک گیربکس 7 سرعته هست که به چرخ هاي عقب مي رسد. شتاب صفر تا 100 مدل کبریوله 4.5 و کوپه 4.3 ثانیه هست که با فعال کردن لانچ نظارت تا 0.2 ثانیه هم بهبود مي یابد.

 

شبه 911

اگر پول تان به 911 نمیرسد اما دل تان یک پورشه با روح و دینامیک 911 مي خواهد، به شما باکستر 718 پیشنهاد مي شود. باکستر، برادر کوچک تر 911، با همان سبک پورشه یک رانندگی اسپرتی با هندلینگ لذت بخش را به ارمغان مي آورد. بعد از وارد کردن نسل قبل باکستر به ایران حالا شاهد حضور مشابه به روز شده آن در بازار هستیم.

 

2 مدل از باکستر به بازار عرضه شده یعنی Boxster و Boxster S که باکستر دارای یک موتور 4 سیلندر توربو 2.0 لیتری 300 اسبی با 380 نیوتن متر گشتاور هست.

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران

گیربکس 6 سرعته وظیفه انتقال قدرت به چرخ هاي عقب را دارد و مي توان این اتومبیل را در عرض 4.9 ثانیه (4.7 ثانیه با لانچ نظارت) به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رساند. Boxster S نیز از یک موتور 4 سیلندر به حجم 2.497 سی سی به همراه توربوشارژر بهره گیری مي کند که توان ساخت 350 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را داراست. شتاب صفر تا 100 هم به ترتیب بدون لانچ نظارت و با لانچ بازرسی 4.4 و 4.2 ثانیه هست.

 

شیک پوش ایتالیایی

خودروهای سوپرلوکس اسپرت خارجی در ایران

 به گزارش پارس ناز نیازی به توضیح تاریخ کوتاه و اینکه چقدر این ماشین مفید هست نیست زیرا همه ي بر توان مازراتی در ساخت خودروهای اسپرت و مجلل واقف میباشند. مازراتی مشابه هاي متعددی را در بازار ایران دارد و یکی از این مشابه ها که در بحث ما جای دارد GranCabrio S هست خودرویی با موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی به حجم 4.395 سی سی

 

که توان ساخت 560 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور را داراست. گیربکس 6 سرعته قدرت را به چرخ هاي عقب انتقال مي دهد تا این ماشین طی زمان 5.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.