پارس ناز پورتال

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

 

در اینبخش با خودرو هـای مایکل جکسون آشنا می‌شویم. ماشین هاي لوکس پادشاه پاپ جهان، کسی پس از مرگ اش درسال 1388، هنوز هم آلبوم هایش فروش دارد و پس از مرگ هم درآمدهایش هم چنان ادامه دارند. مایکل جکسون بیش از شهرت دیوانه وار خود، شخصیت بزرگی داشت. البته تهمت زیادی بـه او وارد شد اما بعد از مرگ وی حقایق فاش شدند و بی گناهی او ثابت شد.

 

چیزی کـه چشم مـا را در بین ولخرجی‌هاي مایکل جکسون عمارت اش بـه‌‌خود جلب می کند گاراژی از خودرو هـای رنگ و وارنگ اسـت کـه مایکل جکسون در طول سال‌هاي زندگی‌اش از برای حمل و نقل دراین عمارت چند هزار هکتاری استفاده می‌کرده اسـت. تعداد زیادی از خودورهای مایکل جکسون را کسی از نزدیک ندیده بود تا این کـه برای پرداخت قرض‌هایش درسال ۲۰۰۹ این خودروها بـه فروش رفت.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

این زمان بود کـه مشخص شد پادشاه پاپ سوار بر چـه خودروهایی می‌شده بود. کلکسیون خودرو هـای مایکل جکسون از چیزی کـه فکرش را بکنید جالب‌تر اسـت و هر خودرویی کـه فکرش را بکنید در کلکسیون او پیدا میشود، جالب اینجاست کـه مایکل جکسون حتی یک خودروی آتش‌نشانی را نیز در گاراژ شخصی‌اش نگه‌داری میکرد.

 

خودرو لیموزین رولز رویس سیلور اسپور ۲ مدل ۱۹۹۰

این لیموزین‌ها درسال ۱۹۹۰ طرفداران زیادی داشتند و بـه لحاظ ابعاد نیز با یکی از بزرگ ترین لیموزین‌هاي دنیا طرف هستیم. بزرگی این ماشین قیمت بیشتری را نیز برای آن بـه دنبال داشته اما بی شک برای مایکل جکسون خرج کردن چنین پول‌هایي همانند پول خرد بوده اسـت.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

لیموزین رولز رویس سیلور اسپور ۲، یک لیموزین بسیار جادار و بزرگ اسـت کـه تجیزات داخلی آن از بهترین مواد ساخته شده و تودوزی این لیموزین نیز از چرم سفید و پارچه مشکی تهیه شده تا داخل این لیموزین نیز همانند ظاهر بیرون آن بسیار شیک و اشرافی باشد. حتی در پشت پنجره‌هاي این لیموزین نیز پرده‌اي شیک و زیبا آویزان اسـت تا سرنشین در داخل ماشین احساس کند دریک قصر مجلل نشسته اسـت.

 

ویژگی‌هاي این لیموزین بهمین‌جا ختم نمی شود و این خودروی اشرافی در قسمت داخل بـه یکبار کامل نیز مجهز اسـت، بـه لحاظ قدرت و توانایی نیز رولز رویس برای این لیموزین خود یک پیشرانه V8 با ظرفیت ۶.۷۵ لیتر را درنظر گرفته و این اتومبیل چهار دنده اتوماتیک دارد. اینروزها چنین لیموزینی را میتوان در بازارهای جهانی با قیمتی حدود ۳۰ تا نهایتاً ۵۰ هزار دلار خریداری کرد.

 

خودرو کادیلاک فلیت‌ وود مدل ۱۹۵۴

عاشقان اتومبیل بـه‌خوبی میدانند کـه جذابیت‌هاي خودرو هـای قدیمی و کلاسیک قابل مقایسه با خودرو هـای مدرن و امروزی نیست و هیچ خودرویی جای خودرو هـای کلاسیک را نمیگیرد. مایکل جکسون نیز کـه چیزی از مال و منال دنیا کم نداشته اسـت یک دستگاه کادیلاک فیلت‌وود مدل ۱۹۵۴ رابه گاراژ شخصی‌اش اضافه کرده بود.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

این اتومبیل در زمان ساخت خود یکی از بهترین خودرو هـای کادیلاک بـه‌حساب می‌آمد و یک ویژگی‌ خاص دیگر نیز داشت کـه باعث شده بود مایکل جکسون عاشق کادیلاک فلیت‌وود شود. این ویژگی‌ خاص حضور این اتومبیل در فیلم رانندگی برای خانم دیزی، محصول سال ۱۹۸۹ بود.

 

کادیلاک فیلت‌وود از یک پیشرانه V8 بهره میبرد و سیستم خنک‌کنندگی این اتومبیل نیز در زمان خودش کاملاً منحصر بـه‌‌فرد بود. این اتومبیل چیزی حدود ۲۳۰ اسب‌ بخار نیرو دارد کـه چنین قدرتی نیز در آن زمان مثال‌زدنی بود. کارشناسان اتومبیل قیمت کادیلاک فلیت‌وود مایکل جکسون را چیزی حدود ۳۵ هزار دلار برآورد می کنند در صورتی کـه این اتومبیل در دهه ۵۰ میلادی تنها با قیمتی نزدیک بـه ۶ هزار دلار خرید و فروش می‌شد.

 

خودرو جی‌.‌ام‌.سی جیمی های سیِرا کلاسیک مدل ۱۹۸۸

با توجه بـه شناختی کـه از مایکل جکسون داریم بعید بنظر می رسد پادشاه پاپ بـه چنین خودرویی علاقه داشته باشد چرا کـه جی‌.‌ام.‌سی جیمی یکی از رایج ‌ترین خودرو هـای دهه ۸۰ و ۹۰ کشور آمریکا بودو در آن زمان هرکسی را میدیدید یکی از این خودورها داشت.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

اگر از علاقه‌مندان اتومبیل و برند جی‌.‌ام‌.‌سی باشید حتما بـه‌خاطر دارید کـه در آن زمان این برند دو مدل خودروی شاسی‌بلند رابا نام‌هاي بلیزر «Blazer» و جیمی «Jimmy»، تولید می کرد. این خودروها تا سال ۱۹۸۲ در زیرمجموعه برند شورولت بـه‌فروش می‌رسیدند و هردو بـه لحاظ ظاهری شباهت‌هاي زیادی داشتند.

 

ماشین لیموزین لینکلن تَون کار مدل ۱۹۸۸

با نگاهی بـه کلکسیون خودرو هـای مایکل جکسون بـه‌اسانی متوجه می شوید کـه پادشاه پاپ عاشق لیموزین بودو بهمین منظور نیز یک دستگاه لیموزین لینکلن تَون کار مدل ۱۹۹۸ «1988 LINCOLN TOWN CAR LIMOUSINE» در گاراژ او جا خوش کرده بود. این اتومبیل دارای تودوزی زیبا و اشرافی از چرم و پارچه خاکستری بودو پنل جلوی آن هم از چوب گردو ساخته شده بود.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

لیموزین لینکلن تون کار مدل ۱۹۸۸ پیشرانه‌اي ۵.۰ لیتری دارد و بـه لحاظ فضای داخلی نیز یکی از بهترین و جادارترین لیموزین‌ هاي زمان خود بود. از آنجایی کـه نزدیک بـه دو دهه از عمر این لیموزین می‌گذرد قیمت زیادی ندارد و مدل معمولی آن با امکانات استاندارد قیمتی حدود ۱۱،۵۰۰ دلار دارد.

 

خودرو ون فورد اکونولاین ای‌ ۱۵۰ مدل ۱۹۹۳

ممکن اسـت در نگاه اول بـه این ون، فکر کنید با یک خودروی معمولی و نسبتاً قدیمی طرف هستید اما مطمئن باشید مایکل جکسون در خرید‌هاي خود اشتباه نمی کرد و این ون با تمامی ون‌هاي موجود در بازار فرق می کند. ون فورد اکونولاین اي ۱۵۰ «1993 FORD ECONOLINE E150 VAN» توسط مایکل جکسون کاملاً شخصی‌سازی شده بود.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

حضور تلویزیون در خودرو هـای امروزی امری کاملاً معمولی و پیش‌پا افتاده اسـت اما درنظر داشته باشید در خصوص یک ون محصول سال ۱۹۹۳ صحبت میکنیم ودر آن زمان کمتر خودرویی بـه تلویزیون مجهز بود. یک کنسول بازی کـه بـه این تلویزیون وصل می‌شد، تودوزی چرم و امکانات شیک و لاکچری را می توان از دیگر ویژگی‌هاي این ون دانست.

 

جالب اینجاست کـه ظاهر بیرونی این اتومبیل فرق زیادی با ون‌هاي دیگری کـه ساخته شده بود نداشت. مایکل جکسون بـه اندازه کافی پول و ثروت داشت تا ظاهر بیرونی این ماشین را نیز کاملاً اشرافی و لوکس طراحی کند اما ترجیح می‌داد این ون ظاهری کاملاً معمولی داشته باشد تا بـه‌اسانی بتواند سوار بر این ماشین در خیابان‌هاي شهر بدون این کـه شناخته شود گشت و گذار کند. 

 

موتور سیکلت تورینگ هارلی دیویدسون مدل ۲۰۰۱

بعید میدانیم کسی توان خرید موتورسیکلت‌هاي هارلی دیویدسون را داشته باشد و یکی از این موتورسیکلت‌هاي افسانه‌اي را خریداری نکند. مایکل جکسون هم کـه پولش از پارو بالا می‌رفت برای تنوع هم کـه شده یک دستگاه هارلی دیوید‌سون تورینگ مدل ۲۰۰۱ رابه کلکسیون خودروها و موتورهایش اضافه کرد.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

همان‌گونه کـه حتما می دانید موتورسیکلت‌هاي هارلی دیویدسون جذابیت‌هاي زیادی دارند اما مایکل جکسون بـه این جذابیت‌ها بسنده نکرد و هاری دیویدسون تورینگ را شخصی‌سازی کرد تا بـه یک موتورسیکلت خاص و منحصر‌بـه‌فرد تبدیل شود. منحصر‌بـه‌فرد بودن این موتورسیکلت از این بابت بود کـه مایکل جکسون ظاهر آنرا شبیه بـه موتورسیکلت‌هاي پلیس طراحی کرده بود.

 

هما‌ن‌گونه کـه حتما بـه‌خوبی می دانید چنین کاری منع قانونی دارد و پلیس هرگز اجازه آنرا نمی‌‌دهد اما قضیه مایکل جکسون فرق می کرد. از طرف دیگر مایکل جکسون بـه‌رغم این کـه پول زیادی برای خرید موتورسیکلت تورینگ هارلی دیویدسون خرج کرده بود هرگز زمان آنرا پیدا نکرد کـه حتی برای یکبار هم کـه شده سوار این موتورسیکلت نیرومند شود.

 

نمونه‌‌ ای بازسازی شده از خودروی دیتِیمبِل مدل بی رودستر

سلبریتی‌ها علاقه زیادی بـه جمع‌آوری خودرو هـای کلکسیونی دارند. مایکل جکسون نیز کـه نمیدانست بـه ثروتش چکار کند نمونه‌اي بازسازی شده از خودروی دیتیمبل مدل بی رودستر «1909 DETAMBLE MODEL B ROADSTER REPLICA» رابه گاراژ شخصی‌اش اضافه کرد. مایکل جکسون هرگز سوار این ماشین در خیابان‌ها دیده نشد و بی شک ازآن برای عبور و مرور در عمارت بزرگ خودش استفاده می‌کرده اسـت.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

از طرف دیگر بعید میدانیم چنین خودرویی از جانب اداره راهنمایی و رانندگی کشور هـای مختلف نیز مجوز حضور در خیابان‌ها را پیدا کند. این ماشین بـه همان اندازه کـه ظاهری عجیب‌وغریب دارد مشخصات آن هم تا کنون برملا نشده و تنها می دانیم کـه از موتور درون‌سوز کمک میگیرد. این خودروی عجیب‌وغریب نیز همانند دیگر خودرو هـای مایکل جکسون پس از مرگ او دوام نیاورد و دست‌آخر دریک حراجی بـه‌فروش رسید.

 

خودرو مرسدس‌ بنز ۵۰۰ سِل مدل ۱۹۸۵

دراین قسمت بـه یکی از موردعلاقه‌ترین خودرو هـای مایکل جکسون رسیدیم کـه از هر مناسبتی برای سوار شدن بر مرسدس‌بنز ۵۰۰ سل «1985 MERCEDES-BENZ 500 SEL» بهره می‌جست. هواداران مایکل جکسون بارها وی را سوار بر این خودروی زیبا و کلاسیک میدیدند کـه از خانه‌اش بـه سمت استدیویی در لس‌آنجلس حرکت می کرد.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

درسال ۱۹۹۸ نیز کـه مایکل جکسون بـه عمارت بزرگ‌اش نقل‌مکان‌ کرد این مرسدس‌بنز رابا خودش برد و تا آخرین روزهای زندگی‌اش گاه او بیگاه سوار بر مرسدس بنز ۵۰۰ سل دیده می‌شد. طرفداران مایکل جکسون مدعی هستند او چیزی حدود یک دهه را سوار بر این اتومبیل شده اسـت و هرگز از رانندگی با این مرسدس‌بنز زیبا خسته نمی‌شد.

 

خودرو رولز رویس سیلور سِرپا مدل ۱۹۹۹

رولز رویس یکی از برند‌هاي محبوب در بین سلبریتی‌ها اسـت و مایکل جکسون نیز با توجه بـه علاقه‌اي کـه بـه این برند داشت یک دستگاه رولز رویس سیلور سرپا مدل ۱۹۹۹ «1999 ROLLS-ROYCE SILVER SERAPH» رابه کلکسیون خودرو هـای شخصی‌اش اضافه کرده بود.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

همان‌گونه کـه از رولز رویس انتظار داریم این اتومبیل ظاهر بسیار شیک و جذابی دارد و بـه لحاظ امکانات داخلی نیز با بهترین مواد دنیا ساخته شده بود تا برازنده پادشاه پاپ باشد. قسمت‌هاي زیادی از این ماشین با طلای ۲۴ عیار و الماس روکش شده بودو مایکل جکسون در طراحی این اتومبیل شخصاً تغییراتی را اعمال کرد تا این ماشین با تمامی رولز رویس‌هاي آن زمان تفاوت‌ داشته باشد.

 

طراحی هاي داخلی این رولز رویس نیز توسط بهترین طراحان دنیا انجام شده بود تا داخل این ماشین فضایی شاهانه و لوکس بخود بگیرد. بـه لحاظ قدرت نیز رولز رویس سیلور سِرپا حرف‌هاي زیادی برای گفتن دارد و این اتومبیل از یک پیشرانه V12 با ظرفیت ۵.۴ لیتر بهره میبرد. این پیشرانه میزان ۳۲۱ اسب‌ بخار نیرو در اختیار راننده قرار میدهد.

 

خودروی آتش‌ نشانی جی‌.‌ام‌.‌سی های سیرا مدل ۱۹۸۶

انصافاً باید اعتراف کنیم سلبریتی را سراغ نداریم کـه در کلکسیون شخصی‌اش یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی داشته باشد اما داستان مایکل جکسون با بقیه سلبریتی‌ها فرق می کند و یک آتش‌نشانی قدیمی جی‌.‌ام‌.‌سی هاي سیرا محصول سال ۱۹۸۶ را در کلکسیون خودرو هـای او شاهد هستیم. این ماشین بـه‌‌صورت کاملاً اختصاصی برای تردد در عمارت بزرگ مایکل جکسون خریداری شده بود.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

در ابتدا یک خودروی معمولی بود تا این کـه با دست‌کاری‌هاي زیاد قسمت‌هاي مختلف یک خودروی آتش‌نشانی بـه آن اضافه شد و بـه خودرویی تمام‌عیار برای خاموش‌کردن آتش تبدیل شد. مخزن آب، شیرآتش‌نشانی و چراغ‌هاي راهنمایی کـه در خودورهای آتش‌نشانی استفاده می کنند زیر نظر مایکل جکسون بادقت تمام بـه این اتومبیل اضافه شد. جالب اسـت بدانید مدت‌ها پیش مایکل در گفت‌وگو‌اي مدعی شد:

 

گاهی اوقات احساس می کند همانند پیتر پَن، یکی از شخصیت‌هاي داستان‌هاي کودکان اسـت و هر چیزی کـه آرزو کند را در اختیار دارد. دراین زمینه می توان بهمین خودروی آتش‌نشانی اشاره کرد کـه یکی از آرزوهای پسربچه‌ها اسـت اما کمتر بچه‌اي در بزرگسالی بـه چنین آرزوی می رسد و یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی را در گاراژ‌ خانه‌اش نگه‌ می‌دارد.

 

خودرو دوج وایپر مینی

این اتومبیل ظاهری جذاب برای بزرگ تر‌ها دارد اما همان‌ طور کـه در تصویر آن می بینید نقاشی کارتون سیمپسون‌ها روی کاپوت آن ترسیم شده تا قیافه خشن این دوج وایپر مینی درنظر بچه‌ها نیز جذاب جلوه کند. در قسمت‌هاي کنار این دوج وایپر مینی نیز شاهد نقاشی‌هاي کارتونی هستیم تا دوج وایپر مینی بـه یک خودروی تمام‌عیار برای بچه‌ها و بزرگسالان تبدیل شود.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

جالب اسـت بدانید دوج وایپر مینی کـه مایکل جکسون سوار آن می ‌شد بـه لحاظ ابعاد دقیقاً نصف یک دوج وایپر طراحی شده بودو بهمین دلیل مجوز استفاده در خیابان‌ها را نداشت اما این اتومبیل جای خودش را در عمارت بزرگ مایکل جکسون خوش کرده بودو بی شک کودکانی کـه از این مرکز بازدید می کردند حسابی تحت‌تأثیر این دوج وایپر کوچک اما جذاب قرار می گرفتند.

 

خودروی گلف پیتر پن

اگر خاطر شـما باشد در بالا اشاره کردیم کـه مایکل جکسون علاقه زیادی بـه پیتر پن داشت ودر تعداد زیادی از مواقع خودش را جای پیتر پن تصور میکرد. علاقه مایکل بـه این شخصیت داستانی بـه اندازه‌اي بود کـه یک خودروی گلف رابه صورت کاملاً شخصی‌سازی شده با نقاشی‌هایي از پیتر پن سوار می‌شد. در روی کاپوت این اتومبیل تصویری از مایکل جکسون در دنیای پیتر پن ترسیم شده بود.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

نقاشی‌هاي دیگری را نیز در سایر قسمت‌هاي این اتومبیل شاهد بودیم. این ماشین نیز دست‌آخر همانند دیگر دارایی‌هاي مایکل جکسون راهی حراجی شد و با قیمتی بین ۴ تا ۶ هزار دلار بـه‌فروش رسید. از آنجایی کـه مایکل جکسون طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد، مطمئن‌ هستیم شـما هم خاطره‌هاي خوبی با پادشاه پاپ دارید.

 


 

حقایق جالب و خواندنی درباره مایکل جکسون

 

مایکل جکسون حدود ۱۰ آلبوم استودیویی منتشر کرده اسـت کـه ۵ آلبوم از این تعداد بـه‌عنوان پرفروش‌ترین آلبوم‌هاي دنیا شناخته می شود. این موارد باعث شد تا مایکل جکسون بـه ثروتی افسانه‌اي دست پیدا کند و پس از گروه بیتلز و الویس‌ پرسلی بعنوان پرفروش‌ترین خواننده جهان لقب گرفته‌ اسـت. ثروت مایکل جکسون بـه اندازه‌اي بود کـه هرچقدر هم ولخرجی می کرد بازهم پول‌هاي او تمام نمی‌شد.

 

جالب اسـت بدانید حتی پس از مرگ مایکل درسال ۲۰۰۹ ثروت او همان‌ گونه باقی ماند ودر سال ۲۰۱۶ عمارتی کـه در آن زندگی میکرد چیزی حدود ۸۲۶ میلیون دلار قیمت‌گذاری شد. در بین تمامی عمارت‌هاي بزرگی کـه مایکل جکسون خریداری کرده بود عمارت او در منطقه‌اي نزدیک بـه کالیفرنیا بیشتر از همه ی بـه چشم میخورد.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

این عمارت کـه مزرعه نِوِرلند «NeverLand Ranch» نام گرفته بود چیزی حدود ۲۷۰۰ هکتار مساحت داشت و مایکل جکسون آنرا درسال ۱۹۸۸ با قیمت گزاف ۱۷ میلیون دلار خریداری کرده بود. دراین عمارت بزرگ شاهد نصب چندین دستگاه چرخ‌ و فلک و سایر اسباب‌بازی‌هاي تفریحی کودکان بودیم. اگر از طرفداران مایکل باشید حتما بـه خوبی میدانید کـه دراین عمارت یک باغ‌وحش و سینما نیز وجود داشت.

 

تختخواب اکسیژن مایکل جکسون

مایکل جکسون بخاطر زیبا ماندن و داشتن عمر بیشتر عادت داشت در محفظه اکسیژنی بخوابد. او بعد ها بـه منظور کمک درمانی بـه قربانیان سوختگی این محفظه رابه یک مرکز دکتری کالیفرنیایی اهدا کرد.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

البته خود مایکل جکسون خوابیدن دراین محفظه را رد کرده اسـت. او گفته بـه منظور کمک بـه یک موسسه خیریه، چندین میلیون دلار این اختراع عجیب‌وغریب را خریداری کرده اسـت. بعد از خرید این وسیله عجیب، در آن دراز میکشد تا آنرا امتحان کند. در همان لحظه کسی از او عکس میگیرد و این چنین شایعه شروع می شود.

 

پوتین‌ های ضد جاذبه زمین اختراع مایکل جکسون

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

مایکل کفشهای خاصی را اختراع و بنام خودش بـه ثبت رسانید. فردی کـه این کفش را می پوشید می‌توانست آن قدر بـه جلو و بـه سمت زمین خم شود کـه گویی اصلاً هیچ جاذبه‌اي وجود ندارد. او از این کفشها برای حرکتهای مشهور «خم شدن» در آهنگ ویدئوی “Smooth Criminal” استفاده کرد.

 

شامپانزه‌ ای به نام بابلز بهترین دوست مایکل

درسال ۱۹۸۵ یک شامپانزه سه ساله بنام بابلز توسط مایکل جکسون از یک مرکز تحقیقاتی سرطانی تگزاس آزاد شد. ازآن زمان تا بحال بابلز تبدیل بـه بهترین دوست و همراه دائمی مایکل شد و همه ی جا با او ظاهر شد. او حتی شبیه مایکل لباس میپوشید ودر تور آلبوم Bad با مایکل همراه بود.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

بابلز هم اکنون دریک محوطه امن مخصوص حیوانات اقامت دارد؛ چرا کـه اگر برای بازی کردن با مردم بیرون بیاید زیاد در امان نخواهد بود. جکسون همیشه با بچه‌هایش برای تماشای حیوانات اهلی و خانگی می‌رفت و این شامپانزه وقتی کـه مایکل در اطرافش بود رفتارهای بامزه و بچه گانه در می‌آورد!

 

مایکل از یک بیماری ژنتیکی نادر رنج می‌برد

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

مایکل دارای بیماری نادر ارثی‌اي بود کـه در اثر کمبود Alpha-1 antitrypsin در بدن بـه وجود می آید. این بیماری چنان نادر اسـت کـه از بین ۸۰۰۰ نفر فقط یک نفر بـه آن مبتلا شده و بخاطر همین تقریبا در سراسر جهان ناشناخته باقیمانده.

 

بیلی جین اولین ویدئوی MTV از یک هنرمند سیاه پوست

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

نخستین آهنگ و آوازی کـه بـه وسیله یک فرد هنرمند سیاه پوست در MTV اجرا شد، ویدئوی «بیلی جین» مایکل جکسون بود.

 

بازی ویدئویی مایکل جکسون

قبل از این کـه مایکل جکسون صرفاً تبدیل بـه ستاره‌اي تقریبا عجیب و غیر عادی شود، سگا یک بازی ویدئویی بنام Moonwalker مخصوص مایکل جکسون خلق کرد. Moonwalker بخاطر این کـه نخستین نمونه از زندگی واقعی و هنری ستاره‌ها در بازی ویدئویی را ارائه میکرد و نیز بخاطر استفاده کردن از آهنگ‌هاي جکسون جالب توجه بود.

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

این بازی ناخواسته طعنه آمیز هم بود؛ چراکه مایکل جکسون مسئولیت نجات دادن بچه‌هاي بی‌پناه از دست مدیر جنایتکار بنام آقای بیگ را برعهده گرفت «اگر چـه پس از بازنگری گفتند کـه شاید آقای بیگ فردی بوده کـه بچه‌ها را نجات داده اسـت.»

 

عروسک پلاستیکی عجیب و ترسناک مایکل جکسون

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

تولید شده توسط ژاپنی‌ها! بـه همه ی چیزهای عجیب مربوط بـه پادشاه پاپ فکر کنید، هیچکس نمیتواند آلبوم Thriller و عنوان فراموش نشدنی آن و هم چنین ویدئویی کـه تبدیل بـه نشانه ثابت و همیشگی این پادشاه پاپ آمریکایی شد را فراموش کند. این مجسمه از روی ظاهر مایکل جکسون ساخته شده همانطوری کـه او دراین ویدوئو ظاهر شده بود!

 

بزرگترین رقص جهان شبیه به Thriller

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

در “Thrill the World” کـه درسال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد بالغ بر ۴۰۰۰ نفر از مردم سراسر جهان بهترین دستکش‌هاي سفیدشان را دست کرده و آرایش‌هاي احمقانه انجام دادند تا از ویدئوی مایکل تجلیل کنند.

 

بازی Punch-Out مایکل جکسون

با خودروهای مایکل جکسون آشنا شوید | ماشین های سلطان پاپ MJ

مایک مِیفیلد در بازی Punch Out «یکی از بهترین بازی‌هاي نینتندو»، انیمیشن بسیار جالبی از مایکل جکسون ساخت. دراین بازی او برای زنده ماندن با Macaulay Culkin مبارزه میکند. میمون، کفش‌ها و حرکتهای رقص خاص مایکل دوباره دراین بازی جالب و خنده دار دیده می شوند.