پارس ناز پورتال

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

 

در اینبخش با بهترین خودرو هـای مناسب برای خانم هـای ایرانی آشنا میشویم. خودروها هم مثل لباس و عطر و… زنانه و مردانه دارند، البته نه این‌کـه مختص خانمها ساخته شده باشند ا فقط خودرویی فقط مختص بـه آقایان باشد، اینطور نیست بلکه این خودروها بیشتر با خانمها هماهنگ می‌شوند و بانوان پشت فرمان این ماشین ها آسان تر هستند. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

خودرو فولکس‌ واگن گلف GTI

اکثر رسانه‌هـای تخصصی ماشین، فولکس‌واگن گلف GTI را بعنوان یکی از بهترین اتومبیل‌ها و محصولات فولکس‌واگن کشور آلمان معرفی کرده‌اند. نام این اتومبیل در فهرست‌هـای زیادی دیده شده و تقریباً لیستی نیست کـه نام گلف GTI در آن ذکر نشده باشد. یکی از فهرست‌هـای مذکور بـه بهترین اتومبیل‌هـای بانوان در سطح جهان اختصاص داشته ودر آن فهرست هم شاهد حضور نیرومند کمپانی فولکس‌واگن کشور آلمان با مدل گلف GTI هستیم.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

بنابر این گلف GTI یکی از برترین ماشین‌هـای جهان بوده و بـه عقیده تعداد زیادی از صاحب نظران، یکی از مناسب‌ترین اتومبیل‌هـای جهان برای بانوان اسـت. خوشبختانه گلف GTI بـه واسطه شرکت ماموت‌اتومبیل ودر ایامی کـه هنوز برجام جاری بودو خودروسازان بزرگ جهان، نیم‌نگاهی بـه بازار ایران داشتند؛ در ایران عرضه شد و اکنون بانوان ایرانی توان خریداری این خودروی خوش‌رخ و زیبا را دارند!

 

گلف GTI در ایراناز یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و توربوشارژ برخوردار بوده و ۲۳۰ اسب‌ بخار قدرت دارد. توان پیشرانه مذکور بـه واسطه یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه DSG بـه چرخ‌ها منتقل شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ گلف GTI رابه ۶.۴ ثانیه می رساند. در درون این اتومبیل میتوان از امکاناتی هم چون؛ گرمکن صندلی جلو، فرمان حساس بـه سرعت، مانیتور ۹.۲ اینچی، سنسور بازرسی فاصله جلو وعقب، کروزکنترل و… استفاده کرد.

 

از نظر امنیتی هم باید گفت کـه فولکس‌واگن گلف GTI در ایران بـه سیستم‌هـای EDL، ASR، ABS، EDTC، هشدار خستگی راننده، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای و… مجهز شده اسـت. اما و متاسفانه برای خرید یکی از بهترین ماشین‌هـای جهان و یکی از مناسب‌ترین اتومبیل‌هـای موجود برای بانوان در کشور مـا، باید بیش از ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کرد و خرید این ماشین از پس هر شخصی بر نمی آید!

 

خودرو آلفارومئو جولیتا

خوشبختانه یکیدیگر از ماشین‌هـای محبوب بانوان در سطح جهان را میتوان در بازار ایران دید و خریداری کرد! جولیتا بـه بـه همت شرکت آلفاموتور و با سختی‌هـای فراوانی بـه ایران آمد و آخرینبار مدل ۲۰۱۷ این خودروی جذاب از گمروکات کشور عبور کرد و راهی جاده‌هـای پر فراز و نشیب ایران شد. جولیتا نیز همانند گلف GTI در بین برترین اتومبیل‌هـای بانوان در سطح جهان قرار دارد.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

بانوان ایرانی اگر توانِ خریداری و پرداخت مبلغی بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان را داشته باشند؛ می توانند در خیابان‌هـای شهری مانند تهران، سوار بر جولیتا شده و یک رانندگی ایتالیایی را تجربه کنند! این خودروی زیبا در ابتدای حضورش در ایران با قیمتی در حد و اندازه ۱۷۰ میلیون تومان معامله میشد؛ اما ظاهراً خوابِ مـا کمی بیش از اندازه طولانی بودو بـه یک‌باره با افزایش ۴۰۰ میلیون تومانی قیمت جولیتا مواجه شدیم!

 

خودرو DS ۳

پس از برجام، فرصتی فراهم شد کـه کمپانی لوکس‌ساز DS کـه جزء کمپانی‌هـای زیر مجموعه گروه خودروسازی PSA فرانسه اسـت؛ چند خودروی جدید را راهی خیابان‌هـای ایران کند. از جمله ماشین‌هـای زیبا، لوکس و جذاب این کمپانی DS۳ نام دارد، کـه بدلیل ابعاد و چهره جذابش باید ازآن بعنوان یکی از بهترین و مناسب‌ترین اتومبیل‌هـای بانوان در ایران یاد کرد.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

این ماشین از توان یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ با توان ۱۱۰ اسب‌ بخار برخوردار بوده و توان پیشرانه مذکور بـه واسطه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بـه چرخ‌ها منقل میشود. دراین اتومبیل میتوان از امکاناتی مانند؛ COOL BOX، سیستم بازرسی کیفیت هوا، روکش چرم طبیعی NAPA، سیستم خوش بو کننده هوا، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی و… استفاده کرد.

 

خودرو هیوندای I۲۰

هیوندای I۲۰ یکی‌دیگر از ماشین‌هـای موجود در بازار ایران اسـت کـه با توجه بـه ابعاد و قابلیت‌هایي کـه دارد؛ میتوان ازآن بعنوان یکی از برترین و مناسب‌ترین اتومبیل‌هـای بانوان در ایران یاد کرد. نسل جدید هیوندای I۲۰ بـه لطف برجام و با همراهی کرمان‌موتور در ایران مونتاژ شد؛ ولی پس از برجام، تولید محصولاتِ هیوندای در کرمان‌موتور با مشکلاتِ فراوانی مواجه گشت.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

هیوندای هم مانند سایر خودروسازان از ادامه همکاری با شریک ایرانی خود کناره‌گیری کرد و دست کرمان‌موتور را در حنا گذاشت. با این حال هیوندای I۲۰ نسل جدید اکنون در بازار ایران حضور داشته و میتوان بـه فکر خرید این خودروی زیبا بود. هیوندای I۲۰ در ایراناز توان یک پیشرانه ۱.۴ لیتری با توان ۹۸.۶ اسب‌ بخار استفاده کرده و یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، توان پیشرانه مذکور رابه چرخ‌ها انتقال می دهد.

 

متاسفانه قیمت این خودروی جذاب در بازار ایران بین ۲۴۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان بوده و خرید هیوندای I۲۰ مانند ماشین‌هـای کـه پیش از این ذکر کردیم، کار هر شخصی نیست. ولی اگر I۲۰ نظر شـما را جلب کرده و نمیتوانید ازآن عبور کنید؛ باید با پرداخت مبلغی کمتر، بـه فکر خرید مدل‌هـای قدیمیتر آن از بازار دست دوم‌هـای ایران باشید.

 

خودرو میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ میتواند یکی از انتخاب‌هـای مناسبِ بانوان ایرانی بعنوان خودرویی ایده‌آل برای رانندگی باشد. مدل ۲۰۱۸ این محصول ژاپنی کـه توسط شرکت آرین‌موتور بـه ایران آماده اسـت؛ از توان یک پیشرانه ۱.۲ لیتری با قدرت ۷۹ اسب‌ بخار استفاده کرده و یک گیربکس اتوماتیک CVT، توانِ پیشرانه مذکور رابه محور جلو انتقال می دهد.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

این خودروی کوچک از امکاناتی نظیره؛ کروزکنترل، سنسور پارک عقب «در نسخه سفارشی»، دکمه استارت، سیستم ورود بدون کلید و… برخوردار اسـت. قیمت این ماشین مانند موارد قبلی بوده و خریداران میتسوبیشی میراژ، باید مبلغی معادل با ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان را برای خرید مدل ۲۰۱۸ و صفر کیلومتر آن پرداخت کنند.

 

البته اگر میراژ نظر شـما را جلب کرده بود؛ باید بـه فکر خرید آن از بازار دست دوم‌ها باشید تا جیب شـما بیش از این خالی نشود! بنابر این می توان گفت کـه یکی از ارزان‌ترین محصولات میتسوبیشی ژاپن کـه مهم ترین هدفِ آن از تولید میراژ، جلب نظر رانندگان زن بوده اسـت؛ اکنون یک خودروی گرانقیمت بوده و تعداد زیادی از زنانِ ایرانی توان خرید آنرا ندارند.

 

خودرو کیا پیکانتو

کیا پیکانتو هم یکی از گزینه‌هـای مناسب برای بانوان ایرانی اسـت. این خودروی کره‌ای در مدل ۲۰۱۸ خود از توان یک پیشرانه ۱ لیتری توربو شارژ با توان ۹۹ اسب‌ بخار در نسخه GT-LINE استفاده می کند. اما نسخه مذکور وارد بازار ایران نشده و شـما باید از توان یک پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی با توان ۶۶ اسب‌ بخار و یا یک پیشرانه ۱.۲ لیتری با توان ۸۳ اسب‌ بخار استفاده کنید!

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

دلیل تنوع پیشرانه‌هـای پیکانتو در بازار ایران را باید حضورِ ماشین‌هایي دانست کـه توسط واردکنندگان متفرقه بـه کشور مـا آمده‌اند. تجهیزات پیکانتو ۲۰۱۸ با خودرویی هم چون هیوندای I۲۰ تقریباً برابری می کند؛ اما قیمت آن همانطور کـه گفته شد؛ کمی متفاوت بوده و بعنوان مثال برای خرید یکی از نسخه‌هـای مدل ۲۰۱۸ کیا پیکانوتو باید مبلغی بین ۲۲۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان پداخت کرد!

 

خودرو هیوندای I۱۰

هیوندای I۱۰ با برخورداری از یک پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱.۲ لیتر و قدرت ۸۶ اسب‌ بخار برادر دو قولوی کیا پیکانتو بوده و یکی از بهترین اتومبیل‌هـای بانوان در جهان اسـت. خوشبختانه این اتومبیل مدتی توسط کرمان‌موتور بـه تولید رسید؛ اما پس از مدت زمانی کوتاه تولید آن متوقف شد. این اتومبیل کـه از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک برای انتقال قدرت بـه محور جلو استفاده میکند.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

این اتومبیل امکاناتِ زیادی ندارد ودر کل باید آنرا یکی از ارزان‌ترین محصولات هیوندای در بازار ایران دانست. ولی همین خودروی کوچک و کم امکانات، اکنون در بازار ایران با قیمتی بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان معامله شده و بـه این ترتیب دوباره دست تعداد زیادی از بانوان ایرانی بـه یکی از بهترین و مناسب‌ترین ماشین‌هـای موجود در سطح جهان نخواهد رسید!

 

خودرو داچیا ساندرو

داچیا یکی از ارزان قیمت‌ترین خودروسازان اروپایی در کشور رومانی اسـت. این خودروساز رومانیایی کـه زیر مجموعه برند رنو محسوب میشود؛ با تندر ۹۰ پایش بـه ایران باز شد و اکنون محصولی مانند ساندرو را در ایران دارد! ساندروی نسل قدیم در پارس‌اتومبیل مونتاژ میشد و اکنون کـه دیگر خبری از برجام نیست؛ تولید و عرضه آن با مشکلاتِ زیادی مواجه شده و دیگر شاهد فروش این ماشین توسط شرکت پارس‌اتومبیل نیستیم.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

ساندرو و نسخه استپ وی آنرا باید یکی از ماشین‌هـای مناسب برای بانوان ایرانی دانست؛ زیرا این اتومبیل علاوه بر داشتن ابعادی مناسب، استهلاک بسیار پایینی داشته ودر هردو نسخه، در دو نوع دنده دستی و اتوماتیک عرضه می ‌شد. ساندرو از توان یک پییشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتری برخوردار بوده و حداکثر توان آن تنها ۱۰۵ اسب‌ بخار اسـت.

 

این ماشین امکاناتِ خاص و ویژه‌ای ندارد و محیط داخلی آن نیز تقریباً مانند تندر ۹۰ اسـت. نکته قابل توجه درباره ساندرو، قیمت‌گذاری آن در بازار آزاد خودروی ایران اسـت. بـه طوری‌كه اگر یک بانوی ایرانی قصد خریداری یک ساندروی استپ‌وی اتوماتیک را داشته باشد؛ باید مبلغی بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان پرداخت کند.

 

بـه این ترتیب این اتومبیل از نظر قیمتی با هیوندای I۱۰ برابری کرده و یکبار دیگر خودرویی ارزان قیمت و قدیمی را باید با مبلغی غیر قابل قبول خریداری کرد. البته این نکته را همین جا باید بگوئیم کـه قیمت‌گذاری این ماشین چندان هم عجیب نیست؛ زیرا این محصول مانند سایر ماشین‌هـای موجود در بازار ایران بوده و اگر قیمت آن ثابت میماند، باید تعجب میکردیم! بـه بیان دیگر شـما مجبورید و همین هست و بس!

 

خودرو پژو ۲۰۶

شاید شرکت ایران‌اتومبیل فکر نمی کرد کـه پژو ۲۰۶ بـه یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌هـای نسل جوان و بانوانِ ایرانی تبدیل شود. این ماشین با ظاهری معقول و زیبا، همان‌ گونه یکی از انتخاب‌هـای بانوان ایرانی برای خرید اتومبیل اسـت. پژو ۲۰۶ در تیپ‌هـای مختلفی بـه تولید می رسد کـه بهترین نسخه آنرا باید تیپ ۶ دانست. اما متاسفانه تولیدِ تیپ ۶ پژو ۲۰۶ متوقف شده اسـت.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

این ماشین در تیپ ۲ با پیشرانه TU۳A عرضه شده و تنها ۷۵ اسب‌ بخار قدرت دارد. اما تیپ‌هـای ۵ و ۶ پژو ۲۰۶ از توان یک پیشرانه TU۵ با توان ۱۰۵ اسب‌ بخار استفاده میکنند. درباره امکانات و قابلیت‌هـای پژو ۲۰۶ باید گفت کـه این محصول هیچ گونه امکاناتِ خاص و متمایز کننده‌ای ندارد؛ اما متاسفانه درسال‌هـای اخیر شاهد افت کیفیت این خودروی محبوب بودیم و خریداران این اتومبیل، گاهی از کیفیت پایین پژو ۲۰۶ گلایه دارند.

 

البته کار پژو ۲۰۶ در همین جا پایان نیافته و ایران‌اتومبیل با عرضه نسخه SD آن قصد کسب سود بیشتری داشت. هم چنین نسخه ارتقاء یافته این اتومبیل با نام پژو ۲۰۷i ودر دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک در ایران عرضه شده اسـت کـه از امکاناتِ بیشتری برخوردار بوده و چند آپشن متفاوت را در اختیار دارد. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان می‌باشد.

 

در مقابل قیمت پژو ۲۰۷i اتوماتیک بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان اسـت؛ بنابر این برای خرید پژو ۲۰۶ یا ۲۰۷i باید مبلغ زیادی پرداخت کرد. البته اگر صبر ایوب داشته و نگرانِ عصاب و روانِ خود نیستید؛ می توانید منتظر اعلام شرایط پیش فروش این محصولات باشید و آن‌ها رابا قیمتی کمتر از حاشیه بازار خریداری کنید.

 

خودرو تیبا ۲

تیبا ۲ را باید یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین محصولات گروه خودروسازی سایپا دانست. این محصول هاچب‌ک با ظاهری نسبتا مطلوب و ابعادی کوچک؛ نظر تعداد زیادی از بانوان ایرانی را جلب کرده و بـه یکی از بهترین و مناسب‌ترین اتومبیل‌هـای بانوان ایرانی تبدیل شده اسـت. دراین ماشین از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با توان ۸۷ اسب‌ بخار استفاده شده اسـت.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

این خودروهم مانند سایر ماشین‌هـای ایرانی، امکانات و تجهیزات خاص و قابل ذکری در آن وجود ندارد. البته اگر بـه دنبال چند آپشن پیش پاافتاده و ساده هستید؛ می توانید نسخه ارتقاء یافته تیبا ۲، یعنی سایپا کوییک رابا قیمتی بالاتر خریداری کنید. در حال حاضر قیمت تیبا ۲ در بازار آزاد بین ۵۰ تا ۵۶ میلیون تومان بوده و باید توجه کرد کـه فعلاً در تیبا ۲ خبری از رینگ آلومینومی و حتی ریموت نظارت نیست!

 


 

قلب خانم‌ها برای این 10 خودرو می‌تپد

در حال حاضر، خانم‌ها بخش قابل توجهی از خریداران اتومبیل رابه خود اختصاص داده‌اند و عده خانم‌هـای راننده روزبه‌روز افزایش می یابد. عده ای از خودروسازان هم برای این‌کـه از اینبخش مهم بازار سهمی داشته باشند، همانطور کـه بـه سن خریداران اهمیت میدهند، در طراحی تعدادی از محصولاتشان، سلیقه خانم‌ها را هم درنظر می گیرند تا آن‌ها رابه سوی محصولات خود جذب کنند.

 

خودرو لندروور رنج روور ایووک

از زمان تولد تاکنون، بـه این اتومبیل القاب زیادی نسبت داده شده اسـت. از بهترین SUV دنیا درسال ۲۰۱۲ گرفته، تا محبوب‌ترین خودروی خانم‌ها در همان سال. ایووک پس از واگذاری لندروور بـه شرکت تاتاموتور هند طراحی شد و اولین بار در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۰۸، در قالب یک مدل مفهومی تحت عنوان LRX رونمایی شد.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

ظاهر ایووک منحصربه‌فرد اسـت و تفاوت‌هـای زیادی با سایر SUVهای کنونی دارد. در جای جای بدنه میتوان ردپای اصالت لندروور را دید. کـه از جمله این موارد می ‌بایست بـه جلوپنجره مشبک و چراغ‌هـای جلو و عقب اشاره داشت. ایووک در دو نوع ۳ درب و ۵ درب عرضه میشود. مدل ۳درب آن بـه لطف ابعاد مناسب و جمع و جور، یکی از بهترین گزینه‌هـای پیش روی خانم‌هـای راننده اسـت.

 

خودرو دلربای بی آزار – تویوتا یاریس

مدل ۲۰۱۲ یاریس در واقع نسل سوم این هاچ‌بک پرطرفدار اسـت. یاریس، همانند میتو، فیات۵۰۰ و مینی از پیشنه چند ده ساله برخوردار نیست و از این رو طراحی آن فاقد اصالت بنظر می رسد. نسل قبلی یاریس از نظر طراحی و ابعاد بدنه، کاملا با سلیقه خانم‌ها منطبق بود. اما نسل جدید از ظاهر خشن‌تر و زیباتری بهره می برد.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

خطوط تند و تیز جای خود رابه خطوط نرم نسل قبلی داده‌اند، از این رو شاهد ظاهری جذاب‌تر و ماندگارتر از نسل قبلی هستیم. طراحی فضای داخلی هم کاملا تغییر کرده و بـه سایر خودرو هـای جدید تویوتا نزدیک شده اسـت. از مهمترین نکات قابل ذکر در خصوص کابین نسل جدید، می توان بـه ارتقا کیفیت قطعات کابین و تکمیل فهرست امکانات و تجهیزات اشاره کرد.

 

بسته جمع و جور – خودرو کیا پیکانتو

اگر بـه ظاهر این هاچ‌بک کوچک دقت کنید، درمی‌یابید کـه چندان از این‌کـه بـه آن خیره شده‌اید، خوشحال نیست! پیکانتو یکی از کوچک‌ترین هاچ‌بک‌هـای کیا محسوب میشود، کـه ابعاد کوچک آن سبب شده، اکثر مشتریانش را خانم‌ها تشکیل دهند. ظاهر نسبتا خشن پیکانتو مانند پسر بچه‌هـای کم سن‌و‌سالی اسـت کـه میخواهند خودرا بزرگ تر نشان بدهند!

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

در طراحی بدنه آن از خطوط تیز و چراغ هـای بزرگ استفاده شده تا ابعاد کوچک بدنه را پوشش دهند. داخل کابین بسیار ساده و متناسب با قیمت ۱۱هزار دلاریش طراحی شده اسـت. کـه سبب میشود روی صندلی‌هـای آن کاملا احساس آرامش کنید. دید اطراف مناسب اسـت، کـه این مسئله درکنار ابعاد کوچک باعث خواهد شد بتوانید بـه اسانی آنرا در فضاهای محدود پارک کنید.

 

راست کار خانم ها – خودرو سيتروئن DS3

درست اسـت کـه بسياري از خانمها طرفدار سوپراسپرت هـای پرسرعت يا شاسي بلندهاي پرابهت هستند اما نمي توان منکر توليد روزافزون اتومبيل هـای جمع و جور با هدف مشتريان زن شد. سالانه تعداد بي شماري اتومبيل بـه اين قشر فروخته مي شوند بنابراين خانمها بـه مشتريان دائمي اين صنعت تبديل شده اند و ساخت اتومبيل هـای مطابق با ذائقه آنها بـه امري جدي بدل شده اسـت.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

سيتروئن DS3 يکي از همين اتومبيل هاست. اين اتومبيل نخستين مدل از خط توليد DS سيتروئن اسـت کـه با شعار تکنولوژي هـای خلاقانه توليد شده اسـت. DS3 با برخورداري از طراحي چشم نواز، نوآورانه و جمع و جور جاي خودرا در بازار اتومبيل باز کرده اسـت. ظرافت طراحي آن از هر زاويه مشهود اسـت. ستون ها و سقف تيره جلوه ای خاص بـه ظاهر آن بخشيده اند. درصورت تمايل مي توان رنگ سقف را تغيير داد. 

 

خودروی مستربين – مینی کوپر

اگر بخواهیم ۱۰ ماشین جاودانه در دنیا را نام ببریم، قطعا یکی ازآن‌ها مینی ماینر خواهد بود. خودرویی کـه بـه یکی از شخصیت‌هـای اصلی فیلم هـای مستربین بـه نقش‌آفرینی روآن اتکینسون، مبدل شد، ودر ایران نیز تعداد زیادی از مردم با آن خاطره دارند.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

پس از پایان تولید مینی ماینر در دهه ۷۰، دیگر خبری ازآن نشد تا این‌کـه درسال ۲۰۰۰، شرکت مینی تصمیم بـه احیای این مدل گرفت و مینی کوپر بعنوان جانشین ماینر، درسال ۲۰۰۲ رسما بـه بازار آمد. با واگذاری مینی بـه کمپانی BMW دست مینی برای معرفی و تولید مدل‌هـای متنوع باز شد و امروزه شاهد طیف گسترده‌ای از محصولات مینی هستیم.

 

زنانه و پر قدرت – خودرو هیوندای i30

این شـما و این هم یکی از زنانه‌ترین هاچ‌بک‌هـای موجود در دنیا. هاچ‌بک متوسط هیوندای بـه لطف طراحی زیبا، کیفیت بالا و موتور نیرومند، در مقابل رقبا حرف‌هـای زیادی برای گفتن دارد. طراحی i30 فاقد هر گونه اصالات، اما کاملا هماهنگ و متناسب اسـت. ابعاد کوچک و ذات زنانه طراحی آن، سبب شده‌اند تا اکثر مشتریان i30 را خانم‌ها تشکیل دهند.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

این اتومبیل با مزدا۳ هاچ‌بک رقابت تنگاتنگی دارد، ولی از نظر طراحی یک رده پایینتر ازآن قرار می گیرد. فضای داخل کابین زیبا و باکیفیت طراحی شده اسـت. آینه‌هـای بزرگ جانبی دید خوبی از اطراف بـه دست می دهند و فرمان نرم این ماشین درکنار جعبه دنده اتوماتیک، رانندگی آسان و لذت‌بخشی را برای آن بـه ارمغان آورده‌اند. امکانات رفاهی و ایمنی i30 تمام نیازهای خریدار را برطرف میکنند.

 

معجون مثلث و دايره – خودرو آلفارومئو میتو

درنظر اکثر علاقه‌مندان بـه اتومبیل، آلفارومئو مساوی اسـت با طراحی زیبا و ناب ایتالیایی! هنر طراحی در تمامی محصولات آلفا، از سوپراسپرت گرفته تا هاچ‌بک‌هایش موج می زند. میتو کوچک‌ ترین خودروی آلفا رومئوست ودر گروه سوپرمینی‌ها جای میگیرد، کـه در مقابلش رقبای بزرگی هم چون مینی‌کوپر و فیات ۵۰۰ را می بیند. میتو یک هاچ‌بک ۳ درب اسـت کـه ابعاد کوچک آن، سواری اسانی را برایش رقم زده اسـت.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

این قابلیت درکنار طراحی فمینیستی آن، سبب شده تا بیشتر خریدارانش را خانم‌ها تشکیل دهند. جلو پنجره مثلثی بعنوان مهمترین المان طراحی، درکنار چراغ‌هـای دایره‌ای شکل و گلگیرهای ورم کرده، نمایی متفاوت و فراموش نشدنی را برای میتو رقم زده‌اند. طراحی داخل کابین با بدنه کاملا هماهنگ اسـت و ارگونومی خوبی دارد. قطعات داخل کابین فوق‌العاده باکیفیت هستند و از چیدمان جالبی برخوردارند. 

 

قورباغه محبوب – خودرو فولکس واگن بیتل

بی شک نام فولکس قورباغه‌ای دست‌کم یکبار بـه گوش همه ی ایرانی‌ها خورده اسـت. این اتومبیل با نام بیتل، درسال ۱۹۳۸ متولد شد و تولید آن تا سال ۲۰۰۳ ادامه پیدا کرد. بیتل ازآن زمان هم باب میل خانم‌ها بودو در تبلیغات آن سالها نیز، همواره خانم‌ها پشت فرمان آن دیده شده‌اند.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

این اتومبیل با تولید ۲۱ میلیون دستگاه در مدت ۶۵ سال، عنوان پرتیراژترین خودروی جهان رابه خود اختصاص داده، کـه این نشان از محبوبیت آن دارد. فولکس واگن پس از وقفه‌ای چندین ساله، نسل جدید بیتل رابا ظاهری جدید معرفی کرد. گلگیرها همان حالت ورم کرده و جدا از بدنه را دارند کـه ناخوداگاه ذهن بیننده رابه سوی نسل‌هـای پیشین بیتل میبرند.

 

فقط برای مشتريان پر و پا قرص – خودرو آستون مارتین سیگنت

بی شک لقب استایلیش‌ترین سوپر مینی دنیا را باید برای آستون مارتین سیگنت درنظر گرفت. این خودروی لوکس کوچک کـه همانند سایر محصولات آستون مارتین، نیمه دست ساز اسـت؛ بر پایه تویوتا iQ تولید شده ودر ظاهر آن همانند سایر محصولات آستون اصالت و زیبایی موج میزند. بـه گونه‌ای کـه با نگاهی بـه جلو پنجره و چراغ‌هـای بزرگ جلو، بنام خانوادگیش، آستون مارتین پی‌ خواهید برد.

بهترین خودروهای مناسب برای خانم های ایرانی | از پژو 206 تا هیوندای i20

کابین هم مانند بدنه کاملا لوکس و نزدیک بـه معیار هـای آستون طراحی شده اسـت و تجمل درون کابین این سوپرمینی انگلیسی موج میزند. در کابین سیگنت، از باکیفیت‌ترین قطعات و پوشش‌ها استفاده شده‌اسـت تا قیمت بالای آن قابل توجیه باشد. ابعاد کوچک سیگنت، رانندگی بسیار اسانی رابه ارمغان آورده و پارک کردن با آن در فضاهای کوچک بسیار ساده اسـت.

 

بهمین جهت خودرویی مناسب برای خانم‌ها بنظر میرسد،کـه در خیابان‌ هـای پرترافیک با فضای محدود پارک، می توان ازآن لذت برد. مهم ترین نقطه قوت سیگنت پس از اصالت و کیفیت بالا، موتور آن نسبت بـه سایر رقبا محسوب می شود. موتور ۴ سیلندر این ماشین، نسبت بـه حجم 3/1 لیتری‌اش، ۹۷ اسب بخار نیرو تولید می کند ودر مقابل مصرف سوخت آن بـه ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میرسد.