پارس ناز پورتال

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدند

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدند

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدند 

برخی از خودروهای کانسپ یا مفهومی بطور فرضی و تئوری توسط طراحان خودرو ایده پردازی می شوند که تعدادی از آن ها می توانند به مرحله عمل برسند. خودروهای کانسپت (مفهومی) به منظور جلب‌توجه و نمایش توانایی‌های شرکت‌های خودروسازی طراحی می‌شوند بنابراین جای شگفتی خواهد بود اگر یک خودروی تولیدی مشابهت بسیار زیادی با کانسپت خود داشته باشد.

 

شرکت‌ها اغلب از خودروهای مفهومی به عنوان آینده‌ی مدل‌های تولیدی خود بهره می‌برند البته ساخت خودرویی غیرواقعی که هرگز روی خط تولید را نخواهد دید بسیار هزینه‌بر است.

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدندبا استفاده از این کانسپت ها، خودروسازان توجهات عمومی را به خودرو جلب کرده و با تحلیل واکنش‌های آنان محصولات خود را بهبود می‌بخشند.هرچند چیزی که غالباً رخ می‌دهد این است که کمپانی‌ها پس از رونمایی از خودروی مفهومی خود، نسخه‌ی نهایی آماده‌ی تولید را نشان می‌دهند که در مجموع بسیار متفاوت از کانسپت مربوطه بوده و این یک ناامیدی بزرگ است.

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدنداما اینجا لیستی از 10 خودروی تولیدی را برای شما تهیه کرده‌ایم که درست همانند نسخه‌های مفهومی خود هستند. با ما همراه باشید.

 

پلیموث Prowler

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدندکانسپت پلیموث Prowler در سال 1993 همه را شگفت‌زده کرد چرا که خودرویی آینده‌نگرانه اما با شاخصه‌های رترو بود. البته هیچ‌کس انتظار نداشت که کرایسلر ماشه را بکشد و آن را تولید کند! خب این خودروساز آمریکایی این کار را انجام داد و چهار سال بعد این خودرو به همراه دوج وایپر در سال 1997 تولید شد.

 

ظاهر وحشی Prowler توجه افراد را بسیار به خود جلب می‌کرد و اگرچه تولید آن در سال 2002 خاتمه یافت اما کرایسلر واقعاً به مفهومی خود وفادار ماند و تنها تغییراتی مناسب برای مدل تولیدی در نظر گرفت.

 

فورد اطلس کانسپت/ F-150

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدندبه عنوان پرفروش‌ترین خودروی آمریکا، فورد با بازطراحی وسیع پیکاپ تراک سری F محبوب خود دست به قماری بزرگ زد. این کمپانی با کانسپت اطلس در نمایشگاه خودروی دیترویت 2013 پیش‌نمایشی از F-150 داشت. این خودرو یک انحراف بزرگ از سنت‌های طراحی پیکاپ تراک فورد به شمار می‌رفت.

 

زمانی که نسخه‌ی تولیدی رونمایی شد دقیقاً شبیه نسخه‌ی مفهومی اطلس بود و البته وزن آن به لطف استفاده از آلومینیوم کاهش یافته است.

 

تویوتا C-HR

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدندتویوتا پیش‌نمایشی از یک کراس اوور وحشی در قالب کانسپت C-HR داشت و اگرچه مدل تولیدی برخی از جنبه‌های افراطی مدل مفهومی را از دست داده اما فرم کلی و طراحی آن نشان دهنده‌ی همان کانسپت است. در ابتدا قرار بر این بود که این خودرو به عنوان مدلی با نام سایون در آمریکا فروخته شود اما با محو این برند نام تویوتا روی آن نقش خواهد بست.

 

هوندا سیویک هاچبک

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدندزمان زیادی منتظر هوندا سیویک هاچبک بوده‌ایم اما این خودرو طرفداران بسیاری داشته و البته آن‌ها از رسیدن این خودرو بسیار هیجان‌زده هستند. این خودروساز ژاپنی با پیش‌نمایش مدل کانسپت در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد و شگفت آنکه هوندا نمای جلوی گیرای

 

این خودرو را در مدل تولیدی حفظ کرده است. هوندا همچنین پیش‌نمایشی از نسل جدید سیویک تایپ R در پاریس داشته و امیدواریم که نسخه‌ی تولیدی این خودرو نیز به نمونه‌ی کانسپت وفادار بماند.

 

اینفینیتی Q60

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدنداینفینیتی این اواخر روی غلتک افتاده و کانسپت های جذابی را یکی پس از دیگری معرفی کرده است. این خودروساز لوکس ژاپنی با معرفی کانسپتی برجسته در نمایشگاه خودروی دیترویت 2015 پیش‌نمایشی از Q60 کوپه جدید داشته است.

 

طراحی این خودرو در مدل تولیدی اندکی تعدیل شده اما اکثر بخش‌ها از نسخه‌ی کانسپت به مدل تولیدی انتقال یافته است. برای سالیان طولانی مدل‌های G35 و G37 برای خریداران نسخه‌های لوکس پایه محبوب بوده‌اند و به نظر می‌رسد که Q60 نیز این سنت را ادامه خواهد داد.

 

ب ام و i8

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدندپیش‌نمایش اولیه‌ی i8 در واقع کانسپت Vision EfficientDynamics بود که در سال 2009 به نمایش درآمد. I8 کنونی تفاوت‌های کمی با آن کانسپت دارد؛ اما پیش از آنکه نمونه‌ی تولیدی به نمایندگی‌های فروش برسد ب ام و کانسپت i8 را نشان داد. این خودرو که در تک‌تک جزئیات آینده‌نگرانه نشان می‌دهد با تولید خود تعجب بسیاری از افراد را برانگیخت.

 

آئودی Le Mans Quattro/ R8

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدندکانسپت آئودی Le Mans Quattro در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2003 معرفی شد. در زمان معرفی این کانسپت نشریات و طرفداران این برند متحیر شدند و شگفت آنکه این برند آلمانی تغییرات بسیار کمی را در طراحی این مدل انجام داد و آن را با نام R8 روی خط تولید فرستاد. آئودی R8 یک خودروی اسپورت موفق است و نسل جدید آن نیز در همه‌ی جنبه‌ها بهبود یافته است.

 

جگوار C-X16 کانسپت/ اف تایپ

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدنداین خودرو در اصل به عنوان یک خودروی اسپورت هیبریدی در نمایشگاه فرانکفورت 2011 معرفی شد و با نام اف تایپ به خط تولید راه یافت. این کوپه‌ی بسیار جذاب همچنین دارای نسخه‌ای کانورتیبل است و مدل‌های کاراتری چون SVR با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 575 اسب بخاری تولید شده‌اند.

 

لکسوس LF-LC/ LC500

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدندلکسوس این کانسپت خود را در موتورشو دیترویت 2012 به همگان نشان داد اما افراد با دانستن اینکه این مدل هرگز تولید نخواهد شد ناامید شدند. خب با گذشت زمان لکسوس گفت که این کانسپت پیش‌نمایشی از فاز سوم لکسوس بوده و این برند لذت و احساس بیشتری به خودروهای خود اضافه خواهد کرد.

 

هدف LF-LC پیش‌نمایش عناصر طراحی نسخه‌های مختلف لکسوس بوده است؛ اما این کمپانی بازخورد بسیار خوبی درباره‌ی طراحی کوپه‌ی خود دریافت نمود و تصمیم گرفت که آن را تولید کند. به عنوان نتیجه، لکسوس LC500 در نمایشگاه خودروی دیترویت 2016 معرفی شد.

 

آکورا NSX

خودروهای کانسپت که به مرحله واقعیت رسیدندهمانند کانسپت لکسوس، آکورا NSX مفهومی در موتورشو دیترویت 2012 معرفی شد. در ادامه‌ی معرفی این خودرو آکورا آنالیزهای بازاریابی خود را شروع کرد و NSX در چندین تبلیغ معروف دیده شد. این خودرو پیش از تولید در گرن توریزمو 6 نیز ظاهر گردید

 

و در نهایت مدل تولیدی در دیترویت 2015 به همگان معرفی شد. پس از تأخیرهای فراوان بالاخره این خودرو با نمایی درست شبیه نمونه‌ی مفهومی به خیابان‌ها راه یافت.

 

سایت پدال