پارس ناز پورتال

خودروی جدید ولوو تلفیقی از سلیقه و ایمنی بالا

خودروی جدید ولوو تلفیقی از سلیقه و ایمنی بالا

خودروی جدید ولوو تلفیقی از سلیقه و ایمنی بالا 

خودروی جدید ولوو که به خاطر زیباییش معروف شده است و برای همین منظور ما هم در این مقاله به بررسی کامل این خودرو پرداخته ایم. این سدان کم عرض، دوقلوی نزدیک XC90 است و به عنوان یک ولوو، مخلوطی است از سلیقه و ایمنی به روشی کاملاً سوئدی. به هر حال، سیستم انتقال قدرت در S90 حالت اسپورت کمتری دارد.

 

قابلیت انتخاب بین دو موتور 4 سیلندر وجود دارد: یک موتور 250 اسب بخاری توربو (T5) یا یک موتور 316 اسب بخاری توربوشارژ و سوپر شارژ (T6). هر دو موتور با یک جعبه دنده نرم هشت سرعته اتوماتیک همراهند. سواری خودرو آرام و بسیار کنترل شده است و فرمان سنگین‌تر از انتظار ماست. ترمزها عالی‌اند. فن‌آوری راننده کمکی نیز به خدمت گرفته شده است که می‌تواند اتومبیل را تا سرعت 129 کیلومتر در ساعت هدایت کند

 

ولوو S90 مدل 2017

خودروی جدید ولوو تلفیقی از سلیقه و ایمنی بالاپس از این که فورد در سال 2010 ولوو را به شرکت خودورساز چینی جیلی فروخت، اولین دستور کار شرکت سوئدی پی‌ریزی خط محصولی جدید بود که بتواند ناوگان فرسوده تولیدات شرکت را به‌روزرسانی کرده و قابلیت رقابت با دیگر برندهای لوکس بازار؛ که در حال افزایش هستند؛ را داشته باشد.

 

جیلی مبلغ زیادی را برای سرمایه‌گذاری در ولوو در اختیار داشت اما با این حال خودروساز می‌بایست این دارایی را در موتورها و پلتفرم‌هایی منعطف به کار می‌برد که قابلیت استفادسه گسترده در یک برند با فروش جهانی نیم میلیون عددی در سال 2015 را داشته باشد.

 

ما در سال گذشته شاهد ظهور اولین وسیله نقلیه حاصل از این فرآیند بودیم، شاسی-بلند XC90 جدید با سه ردیف صندلی. سدان تشریفاتی S90 دومین محصول ولوو در دوره جیلی است.S90 برای جدال در کلاس خودروهای تشریفاتی اندازه متوسط طراحی شده است که در این کلاس رقبای قدرتمندی مانند BMW سری 5 و مرسدس بنز کلاس E حضور دارند

 

که هر دوی آنها مدل جدید 2017 هستند. دیگر رقبا (به ترتیب فروش در سال 2015) عبارتند از هیوندایی جنسیس، لکسوس GS، آئودی A6، کادیلاک CTS، جگوار XF، اینفینیتی Q70 و آکورا RLX.

 

طراحی اسکاندیناویایی

با توجه به طول 5 متری و فاصله دو محور 3 متری، S90 از نظر اندازه کاملاً در میانه این خودروها قرار دارد. به هر حال، با عرض 1.8 متری و ارتفاع 1.5 متری اندکی پهن‌تر و کم-ارتفاع تر از بیشتر آنهاست. این به آن دلیل است که طراحی S90 از کوپه مفهومی معرفی شده توسط ولوو در سال 2013 الهام گرفته است.
خودروی جدید ولوو تلفیقی از سلیقه و ایمنی بالاهدف این بود که به این S90 ظاهری شیک با قابلیت حفظ کارکرد یک سدان چهار درب داده شود. این به معنای سقف پایین‌تر، شیب بیشتر در شیشه‌های جلو و عقب و شیشه‌های جانبی طولانی‌تر از S80 قدیمی که S90 جایگزین آن شده است بود. همچنین نمای جلویی S90 مشابه کوپه مفهومی بود

 

که از ترکیب جلو پنجره مقعر به روز شده ولوو استفاده شده است که P1800 کلاسیک را به یاد می‌آورد و آرم فلزی به روز شده ولوو را همراه با چراغ‌های آشنای چکشی روشن در طول روز نشان می‌دهد.همراه با خط شانه که در طول خودرو ادامه می‌یابد و یک کاپوت که با سلیقه طراحی شده است و با ترازبندی دقیق در قسمت‌های جانبی، S90 نمایی جذاب از یک سوئدی معمولاً دست کم گرفته شده را ارائه می‌دهد.

 

کار با معماری محصولات مقیاس‌پذیر

در زیر لایه فلزی رویی، S90 از پلتفرم اس پی ای (معماری محصولات مقیاس‌پذیر) استفاده کرده است که در مورد استفاده از آن در XC90 در سال گذشته تردید وجود داشت. این به معنای استفاده از یک طرح عرضی با قرارگیری موتور در جلو با بازوهای کنترل کننده با طول نابرابر در سیستم تعلیق جلو و اتصال چند نقطه‌ای در عقب می‌باشد.

 

ضربه‌گیرهای مرسوم همراه با فنرهای مارپیچی در جلو و فنرهای تخت (شاه فنر) در عقب در همه جا به کار رفته‌اند. به هر حال، در یک سیستم تعلیق اختیاری فنرهای بادی و تعدیل کننده‌های قابل تنظیم به عقب افزوده می‌شوند.

 

نیروی محرکه از دو نسخه از موتور درایو-E ولوو، یک موتور دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر جفت شده با یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک آیسین – ورنر ، حاصل می‌شود. مدل‌های پایه T5 از موتور درایو-E با قدرت کمتری استفاده می‌کنند که 250 اسب بخار نیرو را با گشتاور 350 نیوتن متر را با حرکت دادن

 

چرخ‌های جلو ایجاد می‌کند در حالی که مدل T6 دو دیفرانسیل (چهار چرخ متحرک) است و قدرت بیشتری دارد، 316 اسب بخار با گشتاور 400 نیوتن متر.
خودروی جدید ولوو تلفیقی از سلیقه و ایمنی بالاقدرت اضافی بیشتر حاصل یک توربو شارژر بزرگتر است که در دور موتور میانی و بالا تقویت بیشتری ایجاد می‌کند. در حالت طبیعی این امر با تأخیر توربوی بیشتری نیز همراه است اما ولوو این مشکل را با قرار دادن یک سوپرشارژر مرتفع نموده است.

 

در دورهای پایین موتور، سوپر شارژر افزایش فوری قدرت و پاسخ‌دهی را ایجاد می‌کند در حالی که توربو شارژر همه اعمال سنگین را در دورهای بالاتر از 3500 دور در دقیقه بر عهده دارد.این نحوه چینش در مدل‌های T6 کاملاً تجهیز شده نمونه‌برداری شده توسط ما مطابق وعده بسیار خوب عمل کرد.

 

شتاب‌دهنده را از توقف مرده نجات داده و S90 هوشمندانه و بلادرنگ حرکت می‌کند. گشتاور دادن به سیستم انتقال قدرت با استفاده از ترمز می‌تواند حالتی از راه‌اندازی را آغاز کند که آغاز حرکت را اندکی سخت‌تر خواهد کرد اما نیازی به استفاده از آن در ترافیک روزمره وجود ندارد.

 

جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته دنده را به شکلی هموار، منطقی و اغلب برای استخراج بهترین توان از موتوری نسبتاً کوچک تعویض می‌کند. شما تا حد زیادی می‌توانید رفتار آن را با استفاده از انتخابگر حالت رانندگی تغییر دهید. در حالت پیش‌فرض آسایش ، تعویض دنده‌ها آرام و قابل انتظار است.

 

با انتخاب حالت اقتصادی ، بالا رفتن دنده زودتر اتفاق می‌افتد و به طور محسوسی اشتیاق به کاهش دنده هنگامی که پنجه پا روی گاز است کاهش می‌یابد. با انتخاب حالت اسپورت عکس وضعیت فوق اتفاق می‌افتد و بالا رفتن دنده در دورهای موتور بالاتر رخ می‌دهد، کاهش دو دنده با کمترین تحریک اتفاق می‌افتد

 

و همچنین هنگام رانندگی هیجانی و سریع، با توجه به روند فرمان دهی راننده و میزان ترمزها، رفتار راننده را تحلیل کرده تا هماهنگ ترین عملکرد برای راحتی بیشتر را فراهم کند.

 

چهار کافی است؟

اگر چه به سبب تلاش خودروسازان برای افزایش بهره‌وری سوخت، موتورهای چهار سیلندر نیز در حال رواج در این کلاس خودروهای گران قیمت هستند، بسیاری از رقبای S90 موتورهایی شش و حتی هشت سیلندر ارائه می‌دهند. در S90 چنین نیست چرا که اگر شما شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت زیر 4 ثانیه می‌خواهید عملکرد S90 شما را ناامید خواهد کرد. بر مبنای برآوردهای ما،

 

بهترین عددی که T6 احتمالاً قادر به رسیدن به آن خواهد بود 1/5 ثانیه است. به عبارت دیگر، از آنجا که هنوز رده‌بندی اقتصاد سوخت آژانس حفاظت از محیط زیست (ای پی اِی) منتشر نشده است، انتظار یک شکل ترکیبی با حداقل 7/8 لیتر در صد کیلومتر در نسخه T5 و 9 لیتر در صد کیلومتر در نسخه T6 را داریم.

 

علاوه بر این، با اینکه موتور ولوو تنها چهار سیلندر دارد اما عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. کارکرد ساکن خودرو بسیار نرم و آرام است و تنها نشانه‌هایی از عملکرد هواپیمای بدون سرنشین چهار سیلندر را در رانندگی عادی متوجه شدیم. با وارد آوردن فشار روی خودرو، وقتی دور موتور بین 6000 دور در دقیقه

 

و خط قرمز 6500 دور در دقیقه بود، موتور 2 لیتری صدایی هدفمند و موزون ایجاد کرد. جهت کاستن از صداهای ناهنجار، یک سیستم مؤثر حذف فعال صدا همراه با سیستم صوتی ارائه شده است. با انتخاب حالت اسپورت صدای اندکی جوان پسندتر برای انتخاب در دسترس است.

 

ارزیابی کیفیت سواری در جاده‌های بسیار صاف اسپانیا برای ما سخت بود اما حرکات بدنه به خوبی کنترل شده بود و S90 حتی در رانندگی سریع، راحت، با ثبات و اطمینان‌بخش بود. سر و صدای باد و جاده نیز کم به نظر می‌رسید.
خودروی جدید ولوو تلفیقی از سلیقه و ایمنی بالامتأسفانه فرمان الکتریکی S90 موجب شده است تا اندکی احساس سنگینی ایجاد شود؛ و زمانی که سر پیچ های تند با سرعت پیچیدیم، برای تحت کنترل درآوردن مجدد خودرو با مشکلاتی مواجه شدیم. مهندسین شرکت ولوو ادعا می کنند که این خود محوری موجب افزایش حس راننده از ثبات خطی مستقیم رانندگی می‌شود،

 

اما اتومبیل‌های دیگر به همان اثر با احساس رضایت کمتری دست یافته‌اند. در حالی که تلاش های کلی فرمان را می توان به یکی از سه سطح تنظیم کرد، مشخصه سنگین خارج از مرکز هرگز از بین نمی‌رود.همچنین S90 همچنین می‌تواند با استفاده از راننده کمکی استاندارد خود را هدایت نماید.

 

این ویژگی در حال حاضر با سرعت 129 کیلومتر در ساعت همراه با سیستم تعیین سقف سرعت (کروز کنترل) در بزرگراه‌های با نشانه‌های خطوط مشخص بسیار خوب کار می‌کند. به هر حال شما نمی‌توانید بیش از 15 ثانیه دست خود را از روی فرمان بردارید و سیستم نمی‌تواند با پیچ‌های تند در جاده‌های پر پیچ و خم خوب عمل کند.

 

احساس ترمز بسیار عالی است که با پدالی به اندازه معقول محکم و بدون حرکت هرز همراه است. شما می‌توانید با هر سرعتی که بخواهید بسیار نرمی ترمز کنید. جالب است که پدال ترمز در حالت اسپورت اندکی سریع‌تر پاسخ می‌دهد گرچه احساس جلو رونده باقی می‌ماند.

 

ضربه‌گیرها در حالت اسپورت سفت باقی می‌مانند اما ما بایستی تا زمان رانندگی با S90 در جاده‌های آمریکا منتظر بمانیم تا ببینیم چه اندازه بر رانندگی اثر مخرب دارند.در داخل، S90 همچنان شیوه طراحی اسکاندیناویایی را با یک طرح تمیز و منظم ادامه می‌دهد.

 

دریچه‌های عمودی – که ولوو آنها را تیغه‌های هوا می‌نامد – همانند فلز جلا خورده لبه زیرین داشبورد بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسند. عنصر اصلی در این طراحی داخلی صفحه نمایش LCD عمودی 9 اینچی آن است. این صفحه نمایش چندین عملکرد متداول مانند سیستم کنترل آب و هوا را کنترل می‌کند. در نتیجه، تعداد دکمه و دستگیره بر روی داشبورد تا حد زیادی کاهش یافته است.

 

علاوه بر این، این صفحه نمایش ایستاده برای عملکرد ناوبری ایده‌آل کار می‌کند و بخش بیشتری از راه پیش رو در نقشه را نسبت به صفحه نمایش‌های افقی به تصویر می‌کشد. به نظر ما، این جهت‌گیری باید به عنوان استاندارد صنعت در نظر گرفته شود.
خودروی جدید ولوو تلفیقی از سلیقه و ایمنی بالالطفا بنشینید

موقعیت رانندگی در S90 بسیار عالی است. بر خلاف بسیاری از اتومبیل‌ها، ستون فرمان را می‌توان به اندازه کافی به سمت پایین بدون مانع شدن صفحة ابزار تنظیم کرد. نکته عجیب برای این کلاس از خودرو این است که تنظیم ستون فرمان دستی است که به آن معنی است که نمی‌توان تنظیمات آن را در سیستم حافظه استاندارد صندلی ذخیره نمود. ولوو اعلام کرده است که در آینده در پی تصحیح این اشتباه است.

 

صندلی‌های ولوو به خاطر راحتی‌شان مشهورند و صندلی‌های S90 نیز شما را در این زمینه ناامید نخواهند کرد. علاوه بر طول استاندارد بالشتک صندلی و تنظیمات جانبی پشتی، صندلی‌های ولوو به خوبی شکل داده شده و انباشته شده‌اند، عواملی که به نظر می‌رسد بسیاری از خودروسازان به درستی آنها را رعایت نمی‌کنند.

 

صندلی‌های پشتی نیز بسیار خوب هستند گرچه بالشتک صندلی عقب کوچک است و صندلی جلو حداقل زمانی که کاملاً به پایین تنظیم شده است، فضای زیادی در زیر برای پای مسافرین عقب باقی نمی‌گذارد. اما فضای سر و فضای پا در عقب کاملاً عالی است و نسبت به بسیاری از رقبا جادارتر است.

 

فضای صندوق عقب نیز بسیار زیاد است و با دقت با یک شکل منظم به پایان می‌رسد. اگر شما نسخه سفارشی با در صندوق برقی سفارش داده باشید، این در دارای عملکرد باز شدن بدون دست است که با تکان دادن پا در سمت چپ زیر سپر عقب فعال می‌شود.خودروی جدید ولوو تلفیقی از سلیقه و ایمنی بالاهر دو نسخه T5 و T6 با دو سطح تودوزی ارائه می‌شوند: برتری و کتیبه . قیمت پایه برای این چهار مدل از 47.975 دلار تا 57.245 دلار متغیر است. تجهیزات استاندارد زیاد هستند و هر S90 با دارایی کاملی از ویژگی‌های ایمنی شامل قابلیت رانندگی کمکی نیمه اتوماتیک، سانروف،

 

چراغ‌های جلو و عقب LED، صندلی‌های کاملاً قابل تنظیم، جهت یابی، یک کلید مجاورت و بسیاری دیگر از ویژگی‌ها عرضه می‌شوند. لیست کاملی وجود دارد که اجازه می‌دهد بیش از ده هزار دلار به قیمت نسخه کتیبه T6 افزود. با این حال، قیمت‌های به میزان بسیار کمی کمتر از مقادیری است که در رقابت با آلمانی‌ها می‌تواند به آن دست یافت.

 

مدل‌های T6 برای تست رانندگی در اواخر ژوئن در اختیار نمایندگان فروش ولوو قرار خواهد گرفت و فروش از جولای آغاز می‌شود. مدل‌های ارزان‌تر T5 تا سپتامبر عرضه نخواهند شد. سال آینده مدل T8 با موتور دوقلو و سیستم انتقال قدرت 400 اسب بخاری هیبرید که پیش از این در XC90 پیشنهاد داده شده عرضه خواهد شد. مدل واگن مبتنی بر این سدان، V90، نیز در همان زمان عرضه خواهد شد.

 

مدل‌های جدیدی از ولوو با طراحی و فن‌آوری S90 در راهند. برند ولوو وعده داده است که تا سال 2017 تمامی محدوده محصولاتش نوسازی شوند و در نهایت ولوو جوان‌ترین طیف محصول را در صنعت داشته باشد. همانند آنچه در S90 اتفاق افتاد، این خودرو محصولی قابل اطمینان، راحت، زیبا و کاربردی است و می‌بایست ولوو را برای اولین بار در دوره‌ای طولانی به یک مدعی در بخش نیمه لوکس بدل کند.