پارس ناز پورتال

خودرو بی ام و نجات دهنده انسان ها از داعش

مجموعه : مجله خبری روز
خودرو بی ام و نجات دهنده انسان ها از داعش

خودرو بی ام و نجات دهنده انسان ها از داعش 

خودرو ضد گلوله بی ام و که در تصویر مشاهده می کنید تا کنون توانسته جان عده بسیاری را از چنگال داعش نجات دهد. شاید بهترین خودرو برای فرار از دست داعش نباشد ولی این BMW توانسته جان ده‌ها نفر را در حملات ماه گذشته در عراق نجات دهد.

 

همه چیز از جایی شروع شد که آکو عبدالرحمان مبارز کُرد تصمیم گرفت از خود و خانواده‌اش در برابر تروریست‌های داعش که شهر کرکوک را محاصره کرده بودند دفاع کند. او برای این کار یک BMW سری ۷ که در دهه‌ی ۱۹۹۰ ساخته شده بود را در یک حراجی به قیمت ۱۰ هزار دلار خرید. این خودرو ضد گلوله بود

 

و با آن دیگر هیچ نگرانی عبدالرحمان و دوستانش را تهدید نمی‌کرد. این BMW در روز ۳۰ مهر زمانی که مجموعه‌ای از حمله‌ها توسط داعش اجرا می‌شد توانست جان بسیاری را نجات دهد. این مبارز با خودروی ضد‌گلوله‌اش به دل دشمن زد و توانست بسیاری از زخمی‌ها را با خود از دل آتش و دود بیرون ببرد.

 

این اقدامات چندین بار تکرار شدند و آکو عبدالرحمان براثر آن جان ۷۰ نفر را نجات داد. ظاهرا BMW عبدالرحمان حدودا ۵۰ گلوله خورده اما توانسته دوام بیاورد و از سرنشینان خود محافظت کند.جالب است که پس از این وقایع مسئولین خواسته‌اند یک BMW جدید به مبارز کرد بدهند اما او خودروی جدید را رد کرده و گفته ماشین خودش را نگه می‌دارد و تعمیر می‌کند.