پارس ناز پورتال

ارزان ترین خودرو دنده اتوماتیک بازار ایران را بشناسید

ارزان ترین خودرو دنده اتوماتیک بازار ایران را بشناسید

ارزان ترین خودرو دنده اتوماتیک بازار ایران را بشناسید 

در حال حاضر خودروهای خارجی زیادی در بازار ایران وجود دارند که دنده اتوماتیک میباشند،این نوع خودروها برای مردم ما کالای لوکس محسوب میشوند. شرکت خودروسازان راین، خودروی راین وی 5 «Rayen V5» را بعنوان ارزان ترین ماشین دنده اتوماتیک بازار ایران عرضه کرده هست. در ادامه، قیمت و مشخصات این اتومبیل را بررسی خواهیم کرد.

 

خودروی چینی ارزان‌قیمت FAW ویتا وی 5 با نام راین وی 5 توسط شرکت خودروسازان راین از شرکت‌هاي تابعه گروه صنایع خودروسازی کرمان در بازار ایران به فروش می رسد. مدل اتوماتیک این محصول نیز به تازگی وارد بازار کشورمون شده هست.شاید تعداد زیادی از خریداران ایرانی فکر میکنند که ماشین دانگ فنگ اچ 30 کراس ایران اتومبیل و یا شاید

 

هم برلیانس اچ 2000 پارس ماشین، ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک بازار باشند؛ اما در حال حاضر، خودروسازان راین، ارزان ترین اتومبیل دنده  اتوماتیک بازار را در اختیار دارد.

ارزان ترین خودرو دنده اتوماتیک بازار ایران را بشناسید

اتومبیل راین وی 5 اتوماتیک با قیمت 43 میلیون و 800 هزار تومان در بازار کشورمون عرضه میشود. این خودروی اقتصادی به یک پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 97 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن متر مجهز شده هست و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، قدرت تولیدی توسط این پیشرانه را به چرخ‌هاي جلو منتقل میکند. راین V5 از نظر امکانات رفاهی در سطح متوسطی قرار دارد و فرمان برقی آن را میتوان بعنوان مهمترین مزیت این اتومبیل به شمار آورد.

 

شرکت تولیدکننده این محصول در ایران، این ماشین را در تیراژ یک هزار و 44 دستگاه برای سال 1395 ساخت کرد و اکنون برای سال 96 نیز شرایط فروش نقدی و اقساطی ویژه‌اي را برای مشتریان در نظر گرفته هست.

ارزان ترین خودرو دنده اتوماتیک بازار ایران را بشناسید

راین وی 5 یا همان اتومبیل چینی فاو وی 5 با لوگوی شرکت ایرانی راین ماشین در بازار کشورمون عرضه میشود. در سال 94 نیز نسخه دنده دستی این ماشین وارد بازار شده بود که استقبال عمده خوبی از آن نشد و این اتومبیل چینی با قیمت کمتر از 40 میلیون تومان نتوانست از پس رقبای فرانسوی و حتی ایرانی خود بربیاید.

 

مشخصات فنی راین وی 5 اتوماتیک

 

حجم موتور1497 سی‌سی
تعداد سیلندر4
قدرت موتور97 اسب بخار
گشتاور135 نیوتن متر
مصرف سوخت ترکیبیحدودا 7 لیتر در هر 100 کیلومتر
حجم باک بنزین45 لیتر
انتقال قدرتچرخ‌هاي جلو
گیربکساتوماتیک AMT چهار سرعته
حداکثر سرعت180 کیلومتر در ساعت
ابعاد «طول/ عرض/ ارتفاع»4.29 متر/ 1.68 متر/ 1.5 متر
فاصله بین دو محور2.425 متر
ترمزهای جلودیسکی
ترمزهای عقبکاسه‌اي
وزن خالص ماشین995 کیلوگرم
سایز چرخ‌ها185/65 R14