پارس ناز پورتال

اولین خودرو پرنده جهان پیش فروش خواهد شد

اولین خودرو پرنده جهان پیش فروش خواهد شد

اولین خودرو پرنده جهان پیش فروش خواهد شد 

نخستین خودروهای پرنده دنیا منتظر میباشند تا به بازار عرضه شوند و در مرحله پیش فروش قرار گیرند. گویا رویاهای ماشین پرنده اکنون به واقعیت تبدیل شده هست.انسان‌ها از سال‌ها گذشته ایده پرواز در آسمان به وسیله خودروهای پرنده را در سر می‌پرورانند. حتی با رسیدن به سال 2017 نیز به نظر می‌رسد این ایده به آینده‌اي تقریبا دور تعلق دارد،

 

اما سرعت پیشرفت تکنولوژی بیش از آن چیزی هست که تصورش را می کنید. استارتاپ AeroMobil واقع در کشور اسلواکی، چندی پیش اعلام کرد در سال جاری یک خودرو پرنده را عرضه خواهد کرد. گفتنی هست برخلاف مشابه نخست رونمایی شده در سال 2014 توسط همین شرکت، ماشین پرنده کنونی کاملا به صورت یک محصول تجاری عرضه خواهد شد.

 

استارتاپ AeroMobil که اخیرا سرمایه آن 3.2 میلیون دلار افزایش داشته، تصمیم دارد ماشین پرنده خود را در نمایشگاه Top Marques Monaco رونمایی کند. این نمایشگاه در بیستم آوریل (سی و یکم فروردین) برگزار خواهد شد. بر اساس گفته‌هاي سازنده، محصول اخیر آن‌ها اضافه بر یک خودرو چهار چرخ عادی و متداول، یک هواپیما کاملا یکپارچه بوده و از نیروی محرکه هیبریدی قدرت میگیرد.

 

از ماشین پرنده AeroMobil چه اطلاعاتی در دسترس هست؟

متاسفانه به جز این دسته از اطلاعات کلی ارائه شده توسط خود شرکت، هنوز از جزییات پروژه ماشین پرنده استارتاپ AeroMobil و مشخصات دقیق آن اطلاعی نداریم، مخصوصا این که نمیدانیم چنین محصولی، چقدر قیمت داشته و چه طبقاتی از مردم قادر به خرید آن خواهند بود. در عوض، میدانیم مشخصات این ماشین پرنده بعد از رونمایی آن در نمایشگاه Top Marques Monaco در دسترس عموم قرار گرفته و زمان پیش فروش آن نیز در سال جاری خواهد بود.

اولین خودرو پرنده جهان پیش فروش خواهد شد

گرچه، با در نظر گرفتن اطلاعات به دست آمده از زمان عرضه مشابه نخست محصول این شرکت در سال 2014 به نتایج خوبی درمورد مشخصات آن می‌رسیم. به عنون مشابه، برای به حرکت در آوردن آن باید از بنزین متداول عرضه شده در پمپ بنزین‌ها بهره گیری کرد. همان طور که میدانید هر وسیله پرنده (به جز عمود پروازها) برای گرفتن سرعت کافی پیش از بلند شدن

 

از زمین نیاز به طی مسافت مشخصی دارند. از قرار معلوم این مسافت برای ماشین پرنده AeroMobil چندان نبوده و یک مسیر مستقیم دویست متری برای آن کفایت میکند. خوشبختانه در مسیر برگشت نیز به یک باند طولانی برای فرود نیاز نیست و به محض نخستین برخورد آن به زمین، بعد از طی کردن حدود پنجاه متر متوقف خواهد شد. حداکثر سرعت این وسیله 124 مایل بر ساعت (200 کیلومتر بر ساعت) اعلام شده هست.

 

در اساس خودروهای پرنده، اهمیت قوانین و مقررات درست به اندازه اهمیت جنبه‌هاي تکنولوژیک توسعه آن‌ها هست. از آنجایی که طبق ادعای شرکت AeroMobil، ماشین پرنده آن‌ها یک خودرو چهار چرخ عادی بوده و از طرفی میتواند در زمان دلخواه راننده به پرواز در بیاید، از نظر قانونی برای بهره گیری از آن هم باید گواهینامه رانندگی خودرو و هم مجوز لازم برای خلبانی داشت.

 

اگرچه جذابیت، هیجان و رسیدن به آرزوی همیشگی انسان برای پرواز در زمان دلخواه جنبه‌هاي ظاهری چنین پروژه‌هایي میباشند، اما اهداف خودرو پرنده AeroMobil بیش از این موارد هست.

اولین خودرو پرنده جهان پیش فروش خواهد شد

این شرکت تصمیم دارد کارایی حمل و نقل شخصی را بیش از پیش افزایش داده و مخصوصا آن را اکثر به سمت روش‌هاي طبیعت‌دوستانه نزدیک کند. این اهداف، با انجام سفرهای خانه به خانه در فواصل کوتاه با سرعتی به مراتب اکثر از گذشته امکانپذیر می شود. از بین رفتن ترافیک‌هاي سنگین، مزیت انکار ناپذیر دیگر ماشین‌هاي پرنده هست.

 

اهمیت بهره گیری از چنین وسایل نقلیه‌اي، در مناطق دارای زیر تولید‌هاي جاده‌اي محدود و یا حتی بدون زیر تولید اکثر مشخص میشود.

اولین خودرو پرنده جهان پیش فروش خواهد شد

  به گزارش پارس ناز شنیدن نام خودرو پرنده و مخصوصا مشاهده طرح‌هاي گرافیکی و حتی مشابه‌هاي نخست از آن اتفاق جدیدی نیست، اما تبدیل شدن آن‌ به یک محصول تجاری، اتفاقی هست که تا حداقل چند ده سال آینده انتظارش را نداشتیم. آیا حقیقتا شرکت AeroMobil توانسته به این موفقیت بسیار بسیار بزرگ دست پیدا کند؟