پارس ناز پورتال

خودرو Dodge Challenger در نمایشگاه خودرو نیویورک

خودرو Dodge Challenger در نمایشگاه خودرو نیویورک

خودرو Dodge Challenger در نمایشگاه خودرو نیویورک 

خودرو Dodge Challenger رسما در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی شد تا یک شاهکار دوست داشتنی را به نظاره بنشینیم. سرانجام شرکت دوج از نسخه شیطانی خودرو زیبا چلنجر خود رونمایی کرد. دوج چلنجر دیمن (Dodge Challenger SRT Demon) نام کامل این خودرو عضلانی آمریکایی هست که قادر به ارائه شتاب فوق‌العاده در رده ابرخودروها و حتی بیش از آنهاست.

 

اگر علاقه‌مند به دنیای ابرخودروها باشید، قطعا میدانید که مدت زمان رسیدن به شتاب 0 تا 100 این خودروها بسیار اندک و ناچیز هست. به طور مثال باید به ماشین لامبورگینی اونتادور با شتاب 2.9 ثانیه‌اي و همین طور بوگاتی ویرون با شتاب 2.55 ثانیه‌اي اشاره کرد که هر دو این ها جزو گران قیمت‌ترین ابرخودروهای دنیا نیز به حساب می آیند.

 

در همین حال شرکت دوج با حضور در نمایشگاه خودرو نیویورک 2017 از نسخه‌ي شیطانی ماشین زیبا خود، دوج چلنجر دیمن (Dodge Challenger SRT Demon) رونمایی کرد که شتاب 0 تا 100 آن به حدود 2.3 ثانیه می رسد.

خودرو Dodge Challenger در نمایشگاه خودرو نیویورک

مشخصات فنی دوج چلنجر دیمن

اما به راستی در زیر کاپوت شگفت انگیز این خودروی عضلانی آمریکایی چه چیزی نهفته هست که باعث به ارمغان آمدن شتابی فوق‌العاده شده هست؟ در واقع اولین علت این افزایش سرعت بینظیر، توان ساخت 840 اسب بخاری همراه با گشتاور 1044 نیوتن‌متری هست و انتقال آن‌ها به سمت چرخ‌هاي محرک خودرو هست که پیشرانه‌اي 6.2 لیتری وظیفه‌ي آن را بر عهده دارد.

 

گرچه اینک به جای سوپرشارژرهای 2.4 لیتری، دوج از سوپرشارژرهای 2.7 لیتری به مراتب بزرگتر استاده شده هست که می تواند هوای بیشتری را به داخل سیلندرها انتقال دهد. گرچه یکی از دیگر دلایل به دست آمدن این شتاب شگفت انگیز را نیز می توان به کاهش وزن حدود 105 کیلوگرمی چلنجر اخیر نسبت به نسل‌هاي استاندارد این خودرو ربط داد.

 

 به گزارش پارس ناز این نکته حائز اهمیت هست که دوج چلنجر دیمن به هیچ وجه یک خودرو مسابقه‌اي نبوده و یک خودرو عضلانی به حساب می آید؛ با این اوصاف شرکت دوج با اضافه کردن پسوند Demon در انتهای نام این خودرو سعی بر آن دارد تا یکی از زیبا‌ترین ماشین هاي عضلانی بازار بعنوان برترین گزینش‌ي ممکن خرید یک خودرو درگینگ را به ارمغان آورده باشد.

 

این اتفاق نادر در حالی رخ داده هست که حتی تعداد زیادی از ابرخودروهای گرانقیمت بازار نیز قادر به ارائه شتاب 2.3 ثانیه‌اي نیستند.