پارس ناز پورتال

این خوراکی ها جلوی ابتلا به آلزایمر را می گیرند

این خوراکی ها جلوی ابتلا به آلزایمر را می گیرند

این خوراکی ها جلوی ابتلا به آلزایمر را می گیرند 

برترین خوراکی هایي را به شما معرفی خواهیم نمود که جلوی ابتلای شما به مریضی آلزایمر را خواهند گرفت و بهتر هست در زندگی انها را دائما مصرف کنیداسترس مداوم، چاقی و حتی افسردگی، احتمال تند شدن روند پیری مغز را اکثر می کنند. اگر می‌ترسید مغزتان با پا گذاشتن به میانسالی و سالخوردگی پیر شود،

 

به جای حل کردن جدول و شطرنج بازی کردن، سراغ این خوراکی‌ها بروید. محققان میگویند کسانی که این اصول را در تغذیه خود رعایت میکنند، به احتمال 30 تا 50 درصد کمتر گرفتار آلزایمر میشوند.سبزیجات برگ‌سبز مثل اسفناج و کاهو: محققان می گویند برای این که این سبزیجات تاثیر مثبتی بر سلامت مغزتان بگذارند، باید حداقل شش وعده در هفته سراغشان بروید. از نظر آنها سبزی هرچه سبزتر، بهتر.

 

دیگر سبزیجات: برای جوان نگه داشتن مغز، تنها نباید سراغ برگ‌سبزها بروید. مغز شما به دیگر سبزیجات هم نیاز دارد و حداقل یکبار در هفته باید آنها را مصرف کنید.

 

آجیل: نه‌ تنها به دلیل نظارت شدن اشتهایتان، بلکه برای سالم ماندن مغزتان، هر هفته پنج بار سراغ آجیل بروید و هر زمان لااقل یک مشت از آن را میل کنید. راه دیگر مصرفِ آجیل اضافه کردن آن به سالادتان هست. از طرف دیگر، به جای مصرف شیرینی در میانه روز، میتوانید سراغ آجیل بروید. بررسی‌ها نشان می دهد کسانی که کمتر از پنج بار در هفته شیرینی‌جات میل می کنند، مغز سالم‌تری دارند.

 

میوه‌هاي بنفش: آلو سیاه، انگور سیاه، شاتوت و خلاصه میوه‌هایي که رنگ بنفش دارند دوست مغز شما میباشند. به گفته محققان، اگر در هفته دوبار یا اکثر آنها را مصرف کنید، کمک بزرگی به حافظه و کارکرد مغزتان کرده‌اید.

 

لوبیا:  به گزارش پارس ناز حداقل سه بار در هفته لوبیا را به غذاهایتان اضافه کنید تا دیرتر پیرمغزی بگیرید. حبوبات ازجمله مواد خوراکی میباشند که باید جای ثابتی در سفره شما داشته باشند.

 

غلات سبوس‌دار: سه وعده یا اکثر در روز سراغ غلات سبوس‌دار بروید. مصرف نان‌هاي سبوس‌دار هم به حفظ جوانی مغز شما کمک خواهد کرد.

 

ماهی: یکبار در هفته ماهی بخورید. اکثر هم شد، بهتر. قزل‌آلا و سالمون انتخاب‌هاي مناسبی برای دور زدن این مریضی میباشند. از نظر محققان شما تنها تا چهاربار در هفته اجازه دارید گوشت قرمز میل کنید. برای فرار از گوشت قرمز، به هیچ عنوان سراغ سوسیس و کالباس و فراورده‌هاي گوشتی آماده نروید. نباید اکثر از یکبار در هفته آنها را میل کنید.

 

طیور (مرغ یا بوقلمون): به جای طبخ هرروزه گوشت قرمز، دوبار در هفته سراغ ماکیان بروید. این گوشت‌هاي سفید برخلاف گوشت‌هاي قرمز، دوست مغز شما میباشند.

 

روغن زیتون: چربی‌هاي غیراشباع و حاوی امگا 3 باید همه ي وقت در غذا هاي شما بهره گیری شوند. روغن‌زیتون یکی از محبوب‌ترین انواع این چربی‌هاست که نه‌تنها می توانید آن را به سالادتان اضافه کنید، بلکه انواع قابل‌طبخش را هم می توانید در پخت‌وپز به خدمت بگیرید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات شما هنگام پخت‌وپز که می تواند اساس‌ساز ابتلا به آلزایمر هم شود،

 

بهره گیری از چربی‌هاي اشباع‌شده مثل کره و مارگارین در طبخ غذاست. نباید بیش از یک قاشق چایخوری در روز از این چربی‌ها بهره گیری کنید.

 

ماست: فراورده‌هاي پروبیوتیک مثل ماست دوست مغز شما میباشند. اما در مقابل مصرف چندان پنیر میتواند اساس ابتلا به آلزایمر را فراهم کند. محققان میگویند بیش از یک وعده در هفته پنیر مصرف نکنید.