پارس ناز پورتال

خوراکی هایی که در آرام کردن عصبانیت نقش دارند

خوراکی هایی که در آرام کردن عصبانیت نقش دارند

خوراکی هایی که در آرام کردن عصبانیت نقش دارند 

آیا شـما هم درجه عصبانیت بالایی دارید و زود از کوره در می روید؟نگران نباشید این مشکل شـما قابل حل شدن اسـت. ممکن اسـت خوردن برخی غذاها لذتبخش باشد اما جالب اسـت بدانید اثر نهایی بعضی از این غذاها بر خلق‌وخوی شـما، ایجاد عصبانیت یا افسردگی اسـت.

 

همه ی مـا از عوامل استرس‌زایی کـه هرروز و هر ساعت اعصاب و روان مـا را تحریک میکنند آگاهیم. دراین زمینه برخی غذاها هم تصمیم بـه عصبانی کردن مـا گرفته‌اند.در واقع مصرف این غذاها شـما را نسبت بـه تأثیرات این عوامل استرس‌زا تحریک‌پذیرتر می کند. بنابر این شـما در اثر کوچک‌ ترین تحریک از کوره در میروید. پس غذاها این‌گونه شـما را غمگین، بدخلق و عصبانی می کنند.

 

هیچکس دوست ندارد این‌گونه کم حوصله باشد. و البته هیچکس یک فرد تحریک‌پذیر و بی‌حوصله را دوست ندارد. بنابر این دراین مقاله باهم بـه بررسی مهم ترین غذا هاي تحریک‌کننده و عصبانی کننده میپردازیم.

 

چیپس سیب‌زمینی

ممکن اسـت خواندن این جمله یک ضربه روحی برای دوستداران سیب‌زمینی باشد، اما چیپس سیب‌زمینی متهم ردیف اول در بین غذا هاي تحریک‌کننده و ایجاد عصبانیت اسـت.این ویژگی چیپس سیب‌زمینی بخاطر سرخ شدن عمیق و کامل آن در روغن اسـت و چربی‌هاي امگا ۶ موجود در روغن سرخ کردنی کـه با ورود بـه بدن،

 

مانع عملکرد صحیح چربی‌هاي امگا ۳ می شود. چربی‌هاي امگا ۳ چربی‌هاي متفاوتی هستند کـه در تنظیم خلق و خو بسیار تأثیرگذارند و باعث تحکیم رفتار میشوند.بنابر این ممانعت از عمل و اثر انها بر بدن احتمال صبور بودن و شکیبایی را در فرد کاهش خواهد داد. پس تا جای ممکن مصرف چیپس سیب‌زمینی در رژیم غذایی روزانه خودرا کاهش دهید.

 

فراموش نکنید چیپس سیب‌زمینی با کالری بالا، در ایجاد چاقی ودر نهایت بیماری دیابت و … نقش بسیار مهمی دارد.

 

نوشیدنی‌هاي قندی کربوهیدراتی

نوشابه‌ها و نوشیدنی‌هاي قندی نه تنها باعث تحریک رفتار و تاثیر بر خلق‌وخوی فرد میشوند، بلکه برای سلامت کلی بدن مضرند. این نوشیدنی‌ها سرشار از قندهای شیرین و نیز شیرین‌کننده‌هاي مصنوعی‌اند.ازاین‌رو، وقتی شـما این نوشابه را میخورید، این حجم بالای قند در بدن بـه چربی تبدیل می شود ودر نهایت تأثیر قند بر بدن رابه صورت کاهش شادی و خوشحالی و تبدیل شخص بـه فرد عصبانی برجای میگذارد.

 

فراموش نکنید جای گزین‌هاي بسیاری برای این نوشابه‌ها وجوددارد. مثل چای یخ خانگی، آب میوه‌هاي طبیعی و خنک، و حتی آب‌هاي طعم‌دار با تکه‌هاي میوه!

 

شیرینی‌ها و پیراشکی‌ها

دل خوشی امروزه تعداد زیادی از افراد برای شروع یک روز جدید، خوردن شیرینی بزرگ داخل یخچال اسـت! شیرینی و پیراشکی نه تنها سرشار از قند و شکر و البته روغن و کالری‌اند، بلکه مصرف آن ها می تواند دلیل عصبانیت و کج خلقی باشد. ممکن اسـت خوردن شیرینی‌ها از عادات همیشگی شـما در صبحانه باشد، اما زمان آن رسیده تا مصرف آن ها را کاهش دهید.

 

فراموش نکنید مصرف آن ها بـه تحریکات روزمره و عامل استرس‌زا قدرت خواهد داد تا شـما را مضطرب و عصبانی کنند. برای شروع، بهتر اسـت شیرینی‌هاي کم‌شیرین‌تر و تهیه شده از غلات کامل و سبوس‌دار را جای گزین انها کنید. این شیرینی‌ها علاوه بر داشتن قند کمتر، بدلیل وجود سبوس، با نظارت اشتها راه کمکی کاهش وزن را ارائه می دهد.

 

مارگارین

اگر چـه گفته می شود مارگارین یک روغن خوب اسـت و هیچ ضرری برای سلامتی ندارد، اما واقعیت آن اسـت کـه همین مارگارین متظاهر هم سرشار اسـت از چربی‌هاي امگا ۶ کـه تأثیر زیادی بر تغییر خلق‌وخو دارد. مارگارین یک غذای واقعی نیست. بهمین خاطر بدن در مواجهه با این ترکیب گیج میشود کـه چگونه با این همه ی چربی سر کند! پس چرا بجای مصرف مارگارین کره‌هاي گیاهی را انتخاب نکنیم؟

 

بادام‌زمینی‌هاي بسته ‌بندی‌شده

بادام‌زمینی بسته ‌بندی‌شده کـه در تمام مغازه‌ها بـه فروش میرسد را همه ی می‌شناسیم. این بادام زمینی فراوری شده سرشار از سدیم، افزودنی‌هاي طعم‌دهنده و رایحه‌هاي مصنوعی اسـت کـه می تواند با اختلالاتی نظیر مشکلات تنفسی، خس‌خس کردن سینه، میگرن و احساس سوزش و ضعف عضلانی در ارتباط باشد. در عوض بهتر اسـت بادام‌زمینی و سایر مغزهای تازه و بدون نمک یا حداقل فراوری نشده را انتخاب کنید.