پارس ناز پورتال

خوراکی های زرد رنگ مفید را بشناسید

خوراکی های زرد رنگ مفید را بشناسید

خوراکی های زرد رنگ مفید را بشناسید 

بررسی خوراکی ها آن هم با رنگ بندی این مرتبه به رنگ زرد می پردازیم.چه خوراکی هایی به زنگ زرد هستند؟کدام خاصیت بیشتری دارند؟ 

 

موز؛ ضداضطراب و ضدفشارخون

دفعه بعد که دچار استرس شدید و هوس خوردن یک میوه را کردید یا مثلا به جای بستنی، با موز گرسنگی خود را تسکین دهید. موز علاوه بر رفع گرسنگی، می‌تواند باعث کاهش فشارخون شود. خوردن نصف موز ۵۰۰ میلی‌گرم پتاسیم به بدن می‌رساند.

 

انبه و آناناس؛ زوج انرژی‌زا

وقتی کاملا ترمز بریده‌اید، بروید سراغ انبه و آناناس که منبع مناسبی از ویتامین‌های A و C و حاوی کربوهیدرات، پروتئین و چربی هستند. تاثیر این میوه‌ها درمورد افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن از دیرباز شناخته شده است و پزشکان توصیه می‌کنند که بیماران پس از عمل‌های جراحی یا دچار شدن

 

به بیماری‌های عفونی از اینها مصرف می‌کنند. خاصیت آناناس و انبه درمورد سرطان سینه، ریه، روده بزرگ و پوست به اثبات رسیده است.

 

زردآلو؛ طلای تابستان

زردآلوهای تازه کالری کمی دارند اما منبع غنی‌ای از فیبرهای رژیمی، ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند. وجود آهن و ویتامین C در این میوه آن را انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به کم‌خونی می‌کند. زردآلو سرشار از فیتوکمیکال‌هایی است که به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند، کلسترول خون را کاهش می‌دهند و نقش حفاظتی در برابر سرطان‌ها دارند.

 

عسل، فقط خوردنی نیست

عسل یکی از طبیعی‌ترین داروهایی است که درمانگران طب سنتی برای درمان انواع زخم‌ها به‌ویژه انواع سوختگی از آن استفاده می‌کنند. این ماده طبیعی به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده‌ای که دارد بهترین تاثیر در از بین بردن قارچ‌ها و باکتری‌های سطح پوست آسیب دیده را دارد و می‌تواند آب‌رسانی مناسبی به محل سوخته داشته باشد.

 

فلفل دلمه‌ای؛ برای آنکه مثل عقاب ببینید

فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین A و لوتئین است که هر دوی اینها برای دید مناسب لازم هستند و همین ویتامین A باعث می‌شود به بدن در مبارزه با عفونت کمک کند. اگر می‌خواهید قلب‌تان را با غذای مفیدتر بیمه کنید، فلفل دلمه‌ای را هم به سفره‌تان اضافه کنید.

 

فلفل دلمه‌ای منبع غنی فلاونوئیدهاست که یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است و مانع از شکل‌گیری رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود و میزان التهاب در بدن را هم کاهش می‌دهد.

 

ذرت؛ انرژی دور از چاقی

ذرت غنی از فیبر است و علاوه بر کربوهیدرات سالم، منگنز، سلنیوم و منیزیم موردنیاز بدن را تامین می‌کند. ذرت منبع اصلی تامین انرژی انسان است و برای هماهنگ‌سازی عملکرد دستگاه گوارش بدن مفید و ضروری بوده و از افزایش وزن هم جلوگیری می‌کند.

 

لیموشیرین؛ هم قوی باشید و هم خونسرد

مصاحبه شغلی دارید یا باید جلوی چند نفر صحبت کنید ولی احساس کرختی می‌کنید؟ یک لیوان آب لیموشیرین بخورید. ماده جادویی این میوه ویتامین C و مقدار زیاد اسید سیتریک است. آنهایی که لیموشیرین و ویتامین C زیاد مصرف می‌کنند، استرس کمتری داشته و سطح کورتیزول(هورمون استرس) خون آنها سریع‌تر به حالت طبیعی برمی‌گردد. علاوه بر این ویتامین C یک تقویت‌کننده شناخته شده سیستم ایمنی است.