پارس ناز پورتال

این خوراکی ها جلوی ترش کردن معده می گیرند

این خوراکی ها جلوی ترش کردن معده می گیرند

این خوراکی ها جلوی ترش کردن معده می گیرند 

به شما مواد غذایی را معرفی میکنیم که می‌توانند از ترش کردن معده که عارضه اي آزار دهنده هست پیشگیري به عمل آورند. همه ي ما ممکن هست گاهی اوقات دچار حالت ترش کردگی معده شویم که در این اوضاع میزان اسید معده افزایش می‌یابد و به اصطلاح معده اسیدی میشود.

 

ترش کردن معده زمانی بروز میکند که غدد گوارشی در معده اسید زیادی ترشح میکنند و وقتی مقدار انها از حد معمول اکثر شود، احساس سوزش سردل ایجاد شده که با مصرف غذا هاي ادویه‌دار تشدید میشود. کارشناسان برای پیشگیری از این حالت مصرف چند مواد غذایی را پیشنهاد می کنند.

 

موز
موز یک پادزهر طبیعی و موثر در مقابله با ترش کردن معده هست. این میوه به علت میزان بالای پتاسیم به تسکین علائم اسیدی شدن معده کمک میکند. پتاسیم موجود در موز پوشش معده را به ساخت مخاطی تحریک کرده که موجب کاهش میزان PH در بدن میشوند. همین طور میزان بالای فیبر این میوه از عود مجدد ترش کردگی معده پیشگیری می‌کند.

 

آب نارگیل
در حالی که تعداد زیادی از ما از خواص متعدد آب نارگیل آگاهیم اما نمیدانیم که این نوشیدنی بعنوان درمان طبیعی مقابله با اسیدی شدن معده عمل میکند. آب نارگیل به حفظ میزان عادی pH بدن کمک کرده و در نتیجه مانع از اسیدی شدن معده می شود. همین طور این نوشیدنی طبیعی به دفع سموم بدن کمک کرده و در نتیجه عامل تسکین دهنده سریع اسیدی شدن معده هست.

 

شیر سرد
شیر سرد، مایع طبیعی موثری در پیشگیری از ترشح اسید در معده هست. شیر سرد با جذب اسید اضافی موجود در معده، موجب تسکین سوزش معده به علت اسیدی شدن می شود. برای مقابله با اسیدی شدن معده، بهتر هست شیر سرد بدون هیچ افزودنی نظیر شکر مصرف شود.

 

کشک/ آب دوغ
اضافه بر شیر، محصولات لبنی دیگر نظیر دوغ و کشک هم برای تسکین این مشکل خوب میباشند. این محصولات با خنک کردن معده و کاهش سوزش و ناراحتی با احساس سوزش ناشی از اسیدی شدن مقابله می کنند.

 

ملون
ملون، بعنوان گونه اي از خربزه، سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر بوده که نقش مهمی در مقابله با علائم اسیدی شدن معده ایفاء میکند. این میوه دارای اثر تسکین دهنده بر سیستم گوارش از طریق کاهش میزان pH در معده هست.

 

آب داغ
 به گزارش پارس ناز گاهی اوقات راه حل هاي ساده بعنوان ابزار قدرتمندی برای مقابله با مشکلات گوناگون سلامت عمل می کنند. یکی از این راه حل ها، نوشیدن اب داغ در صورت ترش کردن معده هست. آب گرم بعنوان یک عامل سم زدا طبیعی عمل کرده که سموم گوناگون را از بدن دفع و به کاهش میزان اسید داخل معده کمک می‌کند.