پارس ناز پورتال

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

مجموعه : آموزش آشپزی
خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

 

دراین قسمت از شکم گردی ها، بعد از وقفه اي چند هفته اي امروز با خوشمزه ترین غذا هاي جهان و همچنین خوشمزه ترین ها و عجیب ترین ها در اینستاگرام بازگشته ایم. اگر میخواهید مثل مستر تیستر بـه همه ی جای دنیا سفر کنید و شکم ارجمند را اسپرت کنید و آپشن هاي آنرا بالا ببرید اول باید اطلاعات کافی در مورد غذا هاي دنیا داشته باشید، امروز از شرق زمین تا غرب با پارس ناز همراه می‌شوید.

 

در گوشه گوشه ي جهان هستی و هر جا کـه انسانها تجمع کرده و جامعه تشکیل داده اند، با توجه بـه مزاج غذایی و مواد اولیه ي در دسترشان، سلیقه ي غذایی و سبک آشپزی مخصوص بـه خودشان رابه وجود آورده اند. از بین غذای هر ملتی، طبق معمول چندین غذا وجوددارد کـه دارای شهرت جهانی اسـت و بسیار در میان دیگرانی در دیگر نقاط جهان نیز محبوب هستند و طبخ می‌شوند.

 

چیپس سیب زمینی انگلیسی | fried potato chips

در منابع غذایی مـا آن گونه گفته شده اسـت کـه چیپس سیب زمینی کـه یکی از لذیذترین و خوشمزه ترین و البته ساده‌ترین خوراکی ها اسـت و در میان اعضای غذا هاي خوشمزه ي جهان اسـت، درسال ۱۸۱۷ میلادی برای نخستین بار در انگلستان پخته شد.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

چیپس سیب زمینی کـه در میان اسنک ها دسته بندی می‌شود، در طعم ها و مزه هاي مختلفی در سراسر جهان وجوددارد و عرضه می‌شود. بـه هرحال، چیپس سیب زمینی نوعی اسنک اسـت کـه از برش سیب زمینی بـه ورقه ‌هاي نازک و سرخ کردن آنها در روغن تهیه می ‌شود.

 

پاپ کورن | papcorn

غذای بعدی مـا کـه در فهرست غذا هاي خوشمزه ي جهان دسته بندی می‌شود، پاپ کورن اسـت. واقعیتش این اسـت کـه بنظر می‌آید کـه هنوز کسی گردن نگرفته اسـت کـه برای نخستین بار چـه کسی دانه ي ذرت خشک شده را تحت حرارت قرار داده اسـت.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

اما بـه هرحال باید از این فرد گمنام بخاطر کشف فوق العاده خوشمزه ي غذایی کـه کرده اسـت، تشکر نماییم. در هر ۱۰۰ گرم این ماده ي غذایی، ۳۸۲ کیلوکالری وجوددارد، طرز تهیه ي آن بسیار ساده اسـت ودر هنگام دیدن فیلم و یا برنامه بسیار خوشمزه تر از هر زمان دیگری بنظر می‌آید.

 

زرشک پلو با مرغ | Barberry Rice with Saffron Chicken «Zereshk Polo»

سوالی کـه پیش می‌آید این اسـت کـه آیا در دنیا کسی پیدا میشود کـه این غذای بسیار خوشمزه ي ایرانی را دوست ندشاته باشد؟ ترکیب مرغ زعفرانی با پلو تزئین شده با زرشک و زعفران دم کشیده و با مخلفاتش واقعا دیگر چـه چیزی را برای خوشمزه تر شدنش کم دارد؟

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

این غذای اصیل ایرانی را عده اي از کشورها هم چون هند کـه بسیار ادویه خود هستند، تنها با ادویه هاي بیشتر می پزند و بـه صورت کلی زرشک پلو کـه در میان غذا هاي خوشمزه ي جهان اسـت را میتوان در گوشه گوشه ي دنیا تا حد زیادی با مزه ي خودش نوش جان نمود.

 

سام تام | Som tam

سام تام ازآن دسته غذا هاي ساده در فهرست غذا هاي خوشمزه ي جهان اسـت کـه بـه هر شخصی چشیدن طعم و مزه ي آن توصیه می‌شود. سام تام در واقع نوعی سالاد تایلندی اسـت کـه از سیر، فلفل، لوبیا سبز، گوجه گیلاسی و پاپایای کـه در واقع انبه ي هندی اسـت بـه صورت خام و خردشده درست می‌ شود.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

باور کنید کـه ترکیب این مواد باهم، عطر و طعمی مسحورکننده بـه دست میدهد. بنظر می‌آید کـه باید طعم این سالاد را دریک رستورانی در تایلند در قلب بانکوک چشید و از این پیشنهاد میکنیم کـه با تور تایلند کـه بهترین سفر را برای شـما می سازد، بـه تایلند و هر کجایش کـه دوست دارید سفر کنید. بخاطر داشته باشید کـه برخی هستند کـه بـه این سالاد بادام زمینی و یا میگو نیز اضافه می ‌کنند.

 

خوراک پوتینه| Poutine

این غذای ساده ي کانادایی کـه طرز تهیه ي آن نیز بسیار ساده اسـت، از تکه هاي پنیر ترش و تکه هاي گوشت و آب گوشت آماده میشود.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

این غذای محلی کانادایی از استان کِبِک در شرق کانادا بـه وجود امده اسـت و امروزه نه تنها دراین کشور بسیار مشهور و محبوب اسـت بلکه در فهرست غذا هاي خوشمزه ي جهان نیز قرار گرفته اسـت.

 

تاکو | Tacos

درباره ي تاکو باید بعنوان یکی از خوشمزه هاي بی برو برگرد جهان بسیار برای شـما بگوییم تا کمی درباره ي اصل مطلب حق خوشمزگی را ادا کنیم. یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذا هاي مکزیکی تاکو اسـت و حتی اگر طرفدار غذای مکزیکی هم نباشید حتماً با این غذا آشنا هستید. تاکوی مکزیکی آن قدر مهم و پرطرفدار اسـت کـه روز ۴ اکتبر بنام روز ملی تاکو نامگذاری شده اسـت!

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

تاکو معادل کلمه ي انگلیسی ساندویچ اسـت ودر واقع، تاکو نوعی ساندویچ یا لقمه ي مکزیکی اسـت. نان تاکو را از آرد ذرت تهیه می‌کنند و داخل تاکو را میتوان با مواد مختلفی پر کرد، از گوشت چرخکرده گرفته تا میگو و سبزیجات پر میکنند. شاید باورتان نشود اما دانشگاه تخمین میزند کـه تاریخچه ي تاکو بـه معادن نقره ي کشور مکزیک در قرن ۱۸ برمی گردد. بـه نظرتان نباید غذایی بـه این جذابی نامش در میان غذا هاي خوشمزه ي جهان باشد؟

 

توفو | dòufu

توفو یک غذای گیاهی اسـت کـه از شیر سویا درست میشود و آهن بالا و چربی کم و کالری پایینی در خود دارد ودر کل ارزش غذایی آن بسیار بالا اسـت. این غذا بـه شکل سنتی در کشور هـای کره، ژاپن و چین با رشته‌ هاي مختلف و سبزی‌ هاي فصلی آماده می ‌شود. توفوی سفید کـه برش می‌ خورد و قطعه‌ قطعه می‌ شود و می ‌تواند جدا سرخ و سوخاری شود یا همراه با سبزیجات در تابه بچرخد، طعم و حالت غذا را دلپذیرتر می ‌کند.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

توجه داشته باشید کـه در بعضی از کشورها بـه آن شیر نارگیل می‌ زنند، بعضی حتماً از علف لیمو برای مزه‌ دارکردنش استفاده می ‌کنند یا دانه‌ هایي مثل بادام زمینی و گردوی خرد شده را نیز اضافه می ‌کنند. ازآن جاییکه درست کردن غذا با توفو بسیار آسان اسـت و البته در زمره ي غذا هاي سالم اسـت، توفو نیز در میان غذا هاي خوشمزه ي جهان قرار می‌گیرد.

 

مرغ با پنیر پارمزان | chicken with Parmesan cheese

این غذای بسیار خوشمزه ي استرالیایی کـه در میان غذا هاي خوشمزه ي جهان قرار گرفته اسـت بی شک بسیار غذایی لذیذ اسـت. این غذای فوق‌العاده در کشور استرالیا از فیله ي مرغ سرخ‌ شده تهیه می ‌شود ودر نهایت پنیر پارمیزان را بر آن می‌ افزایند. در هنگام درست کردن این غذا درصورت تمایل می‌توانید روی هر سینه مرغ مقداری پنیر موزارلا قرار دهید.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

مراحل پخت این غذا دراین صورت مثل پخت با پنیر پارمسان اسـت و تنها پیش از قرار دادن در فر چند ورقه ي پنیر موزارلا روی مرغ هاي سوخاری قرار می‌گیرد. شـما می‌توانید این غذای ایتالیایی رابا پاستا سرو کنید اما بـه هرحال می‌توانید آن رابا نان، پوره ي سیب زمینی، سیب زمینی سرخ شده ودر کل هر چیزی کـه طعم جالب رابه شـما می‌دهد نیز سرو کنید.

 

فلافل | Felafel

فلافل یکی از اعضای فوق العاده خوشمزه و لذیذ غذا هاي خوشمزه ي جهان اسـت و بعلت سادگی پخت و طعمش، در تعداد زیادی از نقاط جهان بـه شدن مشهور و محبوب اسـت.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

فلافل در واقع گلوله ي سرخ شده ي نخود و ادویه‌ جات اسـت. این غذا در خاورمیانه خیلی محبوب و مورد علاقه اسـت. کلمه ي فِلافِل برگرفته از کلمه ي فلفل می ‌باشد و اما کلمه ي فلافل در اصل بـه معنی گلوله نخود می ‌باشد.

 

پاستا | Pasta

پاستا یک غذای مشهور ایتالیایی اسـت کـه بخاطر طعم خوبش در تمامی جهان فراگیر شده اسـت و بعنوان یک غذای بین المللی شناخته میشود.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

ودر غذا هاي خوشمزه ي جهان قرار گرفته اسـت. پاستا انواع مختلفی دارد و با روشهای متنوعی تهیه می شودپاستا را طبق معمول با سینه ي مرغ، قارچ، آرد گندم، آب مرغ، شیر، پنیر پارمزان، روغن مایع، روغن مایع، فلفل سیاه، نمک و جعفری پخته میشود.

 

خوراک ماسالا دوسا | Masala dosa

ماسالا دوسا یکی از غذا هاي خوشمزه ي جهان اسـت کـه مربوط بـه منطقه ي جنوب هند طبق معمول پخته می‌شود. این غذا از پن ‌کیکی نازک، بـه همراه خمیری کـه یک شب باید برای تخمیر بـه آن زمان داد، درست می ‌شود. این خمیر راکه از برنج و عدس سفید درست می ‌شود، با سیب زمینی، چاشنی‌ هاي متفاوت و پیاز پر می ‌کنند.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

در هند این غذا بیشتر برای وعده ي صبحانه میل می ‌شود و با خوردن آن تا نزدیک ظهر احساس گشنگی نخواهید کرد و اغلب با سس‌ ها و ترشی‌ هاي متنوع سرو می‌گردد. در جنوب هند طرز تهیه ي خوراک ماسالا دوسا شهر بـه شهر متفاوت اسـت.

 


 

و در ادامه بهترین غذاهایی که در اینستاگرام محبوب شدند

 

اگر شـما هم اهل اینستاگرام باشید حتماً می‌دانید کـه عکس غذا و هرچیزی کـه مرتبط با غذا و شکم گردی باشد در اینستاگرام بسیار محبوب و پرطرفدار اسـت. در طول سال گذشته برخی غذاها در اینستاگرام بـه شدت محبوب شدند و هشتگ این غذاها بارها استفاده شده اسـت.

 

سوشی برگر | Sushi Burger

سوشی برگر هم یکیدیگر از عجیب ترین غذا هاي اینستاگرام بود کـه درسال گذشته بسیار محبوب و پرطرفدار بود. طرفداران همبرگر و سوشی ژاپنی کـه ظاهراً دوست داشتند این دو غذا رابا هم بخورند دست بـه ابتکار جالبی زده اند و سوشی برگر را اختراع کرده اند!

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

تصور کنید با یک برگر روبه‌رو هستید کـه بجای نان از برنج استفاده میشود و داخلش هم ماهی، سبزیجات و سس تریاکی قرار داده میشود. سوشی برگر ظاهر بسیار زیبا و هوس برانگیزی دارد و شاید برای عکس گرفتن بیشتر مناسب باشد. چون باید اعتراف کنیم کـه ظاهر این برگر از خودش خیلی بهتر اسـت و خوردن چنین برگری کار اسانی نیست، چون بـه محض گاز زدن برنج ها متلاشی میشود و همه ی چیز بـه هم می ریزد.

 

تخم مرغ ابری | Cloud Egg

یکیدیگر از خلاقانه ترین و عجیب ترین غذاهایی کـه در اینستاگرام بـه سرعت محبوب شد تخم مرغ ابری بود. تخم مرغ ابری واقعا طرز تهیه ساده اي دارد اما نتیجه آن شگفت انیز اسـت. برای تهیه این نیمروی هنری ابتدا سفید تخم مرغ را جداگانه هم می‌زنند تا کف کند و بعد زرده رابه آن اضافه میکنند. بـه این ترتیب یک صبحانه فانتزی و جالب بـه وجود می‌آید کـه فراتر از یک نیمروی ساده اسـت.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

افرادی کـه رژیم هاي غذایی مختلفی داشتند و همینطور طرفداران تغذیه سالم بـه شدت از این تخم مرغ ابری استقبال کردند، چون بـه این ترتیب نیمرو تنها ۱۶۱ کالری داشت و بـه نسبت نیمروی ساده کم کالری تر بود. همچنین دراین روش نیمرو بسیار سریعتر آماده میشود ودر زمان هم صرفه جویی میشود کـه همین موضوع باعث محبوبیت بیشتر آن شد.

 

شکلات صورتی | Pink Chocolate

ظاهراً دیگر وقت آن اسـت کـه شکلات قهوه اي و سفید از مرکز توجه کنار بروند و جای خود رابه شکلات صورتی بدهند! یکی از خبر هـای خوشحال کننده برای عاشقان شکلات بی شک اختراع شکلات صورتی بود. شاید بگویید تا بحال هم شکلات صورتی رنگ دیده اید.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

اما باید بدانید کـه این شکلات بدون اضافه کردن رنگ و افزودنی و تنها با استفاده از دانه هاي کاکائوی یاقوتی ساخته شده اسـت و نخستین شکلات صورتی از زمان اختراع شکلات اسـت. البته طبق شرکت زوریخی سازنده بنام Barry Callebaut شکلاتهای صورتی درسال ۲۰۱۹ وارد بازار میشوند. با این حال، ظاهر زیبا و وسوسه برانگیز شکلات صورتی بـه شدت در فضای مجازی و بـه ویژه اینستاگرام محبوب شد و توجه کاربران زیادی رابه خود جلب کرد.

 

بستنی ذغالی | Charcoal Ice Cream

اما یکی از عجیب ترین غذا هاي اینستاگرام را باید بی شک بستنی ذغالی دانست. وقتی بـه بستنی فکر میکنید بستنی هاي سفید یا رنگی در ذهنمان می‌آید، اما اینبار با یک بستنی سیاه مواجه شدیم کـه طرفداران زیادی هم پیدا کرد. در بستنی ذغالی از ذغال اکتیو شده استفاده می‌شود و بعد از خوردن بستنی هم ظاهراً زبان و دهانتان کاملا سیاه می‌شود.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

ذغال اکتیوشده مصارف درمانی، بهداشتی و دکتری زیادی دارد ودر داروها، کرم ها و موارد دیگر استفاده میشود. اما استفاده از ذغال در بستنی؟ هرچند خیلی ها اصلا دلشان نمیخواهد چنین بستنی سیاه و ذغالی اي را بخورند اما برخی دیگر هم هستند کـه بـه آن بـه چشم چالش جدید نگاه کردند و آنرا امتحان کردند.

 

کیک قطره آب | Raindrop cake

یکی از عجیب ترین غذا هاي اینستاگرام کـه بـه شدت محبوب شد کیک قطره آب بود. این کیک با ظاهر عجیب و باورنکردنی اش کاملا شبیه بـه یک قطره آب اسـت.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

خاستگاه اصلی کیک قطره آب کـه بـه کیک آب هم شهرت پیدا کرده کشور ژاپن اسـت و آشپزهای متبحر ژاپنی توانسته اند با استفاده از آب، ژلاتین و مواد دیگر چنین کیک خاص و شگفت انگیزی را ابداع کنند. ژاپنی ها کیک آب رابه صورتی هنرمندانه سرو می‌کنند کـه بر زیبایی آن اضافه می‌کند.

 

دونات اسپاگتی | Spaghetti Donut

دونات جزء شیرینی هاي محبوب و پرطرفدار در دنیاست ودر کشور هـای مختلف می‌توان این شیرینی گرد و خوشمزه را خورد. اما یکی از عجیب ترین غذا هاي اینستاگرام کـه محبوبیت زیادی هم پیدا کرد دونات اسپاگتی بود! همانطور کـه می‌توان حدس زد این دونات از اسپاگتی آماده میشود و توسط رستورانی بنام پاپ پاستا در بروکلین ابداع شده اسـت.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

اسپاگتی را در قالب دونات می ریزند و بعد در روغن سرخ می‌کنند. دونات اسپاگتی ظاهر بامزه و جالبی پیدا میکند، اما مطمئنا ایتالیایی ها از چنین تغییری در غذای ملی شان زیاد خوشحال نشده اند!

 

نودل یونیکورن | Unicorn Noodles

یکی از غذاهایی کـه درسال گذشته بـه شدت در اینستاگرام محبوب شد نودل یونیکورن اسـت. نودل یا اسپاگتی رابا رنگ هاي طبیعی یا مصنوعی خوراکی بـه رنگ هاي آبی، بنفش، صورتی و …در می آوردند و غذایی جادویی و بسیار زیبا بـه وجود می آوردند. نودل یونیکورن یکی از عجیب ترین غذا هاي اینستاگرام بود.

خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

وقتی عکس این غذا را میبینید فکر میکنید با یک نقاشی یا اثر هنری روبه‌رو هستید. نودل یونیکورن روشی بسیار خلاقانه برای تبدیل کردن نودل ساده بـه غذایی هیجان انگیز و بسیار زیبا بود کـه مورد استقبال کاربران اینستاگرام هم قرار گرفت. شـما هم میتوانید با کمی خلاقیت و ذوق و سلیقه نودل یا ماکارونی ساده رابه غذایی هنری و زیبا تبدیل کنید. مطمئنا بچه ها با دیدن این غذا عاشق آن میشوند.