پارس ناز پورتال

خوش آمدگویی به کارمند و عضو جدید مجموعه

خوش آمدگویی به کارمند و عضو جدید مجموعه

خوش آمدگویی به کارمند و عضو جدید مجموعه 

اگر عضو جدیدی قدم به آلبوم شما گذاشت بهتر هست برای وی یک مراسم کوچک خوش آمدگویی بگیرید تا در همین ابتدا پرانرژی کار خود را شروع کند. زمانی که می‌خواهید کارمندان جدیدی را به گروه کاری تان اضافه کنید, باید آنها را به دیگر کارمندان معرفی کنید, فرهنگ شرکتتان را به انها بشناسانید

 

و در همان ابتدای کار, آن‌قدر به آنها انرژی و انگیزه بدهید تا آنها نیز با اشتیاق, ایده ها و انرژی شان را صرف خدمت به شرکت شما کنند. اضافه بر این, اگر کارمندی احساس کند که نمیتواند با جمع خو بگیرد و به خوبی مشارکت کند, به احتمال چندان به دنبال شغل دیگری خواهدرفت.

 

خب, برترین روش برای خوشامدگویی و معرفی کارمندان جدیدتان چیست؟ ما از 13 نفر از کارآفرینان آماده در انجمن کارآفرینان جوان «YEC» در این راستا سوال کرده ایم که پاسخ هایشان را در ادامه میبینید.

 

سوال: هنگامی که می‌خواهید شخص جدیدی را به شرکت اضافه کنید, از چه روشی برای خوشامدگویی و معرفی او بهره گیری می‌کنید؟

 

1. از دیوار انگیزه کمک می‌گیریم

یکی از دیوارهای محل کار را به جایی تبدیل کرده ایم که تمام کارمندان تصویر هایي راکه از آنها انگیزه و انرژی لازم برای کارکردن می‌گیرند, روی آن چسبانده اند. این تصویر ها, هر چیز انگیزه بخشی میتواند باشد. وقتی کارمند جدیدی استخدام می‌شود, همه ي در مورد تصویر هایي

 

که روی دیوار انگیزه چسبانده ایم, گفتگو میکنیم. سپس کارمند اخیر نیز میتواند خود را معرفی کرده, انگیزه هاي کاری اش را بیان کند و عکس هاي مد نظر انگیزه بخشش را روی دیوار بچسباند.

 

2. کارمند اخیر و خانواده اش را به شام دعوت میکنیم

ما مراسم شام یا ناهاری برای کارمندان اخیر ترتیب می‌دهیم تا بتوانند در فضایی آرامش بخش با کارمندان دیگر و فرهنگ شرکت آشنا شوند. به این ترتیب کارمندان قدیمی نیز به خوبی با کارمند اخیر آشنا می‌شوند. اغلب اوقات همسر و فرزندانشان را نیز دعوت میکنیم تا نشان دهیم که فرهنگ خانواده نیز برایمان بسیار مهم هست.

 

3. جعبه خوشامدگویی فراهم میکنیم

ما برای هر کارمند جدیدی که به آلبوم مان اضافه میشود, جعبه اي تحت عنوان جعبه خوشامدگویی فراهم می‌کنیم و در آن, وسایل مورد نیاز کاری وی را, مثل دفترچه هاي برنامه ریزی, لوازم التحریر و هم‌چنین کمی غذایی و چیزهای بامزه و طنز قرار میدهیم. اینکار یخ همۀ را آب میکند!

 

4. کیک کوچکی را با طرح برند شرکت به او هدیه میدهیم

ما عرف زیبایی برای خوشامدگویی به کارمندان اخیر داریم. وقتی کارمند جدیدی وارد محیط کاری ما میشود, کیک کوچکی را سفارش می‌دهیم که لوگوی شرکت و برندمان روی آن طراحی شده هست. شرکت هاي زیادی میباشند که هدایایی برای خوشامدگویی روی میز کارمند اخیر می گذارند, اما تا اکنون ندیده ام که کسی مثل ما از کارمند جدیدش پیشباز کند!

 

5. به همراه آنها به تک تک بخش هاي شرکت سر بزنید

کاری که ما در ابتدای ورود کارمندان اخیر انجام می‌دهیم, این هست که از آنها می‌خواهیم به تک تک بخش هاي شرکت سری بزنند و با اعضا مکالمه اي داشته باشند تا به خوبی با یکدیگر آشنا شوند. اینکار نه تنها باعث افزایش فرهنگ مشارکت و ترقی مداوم می‌شود, بلکه به کار گروهی, ارتباطات, یادگیری و رشد اکثر شخصی افراد نیز می انجامد.

 

6. کارمندان دورکار را فراموش نکنید

معمولاً افرادی که به دورکاری مشغول میباشند, از این پروسه جا می مثل. بهتر هست آنها را نیز از طریق برنامه هایي مثل اسکایپ به دیگران معرفی کنید. اینکار مفیدی هست و به کارمند اخیر نشان می‌دهد که شما برای او ارزش قائل شده اید و دیگران از حضور او در آلبوم باخبر شده اند. میتوانید حتی گروهی در شبکه اجتماعی بسازید و اجازه دهید کارمندان با یکدیگر رابطه داشته باشند.

 

7. بپرسید: قهوه یا چای؟!

من در بخشی از پروسه استخدامی از کاندیداها می پرسم که «چه نوع قهوه یا چایی را دوست دارید؟» تا مطمئن شوم که حواس آنها به جزییات هم هست و به همه ي سوالات پاسخ میدهند. بعد از استخدام به آن اطلاعات رجوع میکنم و همان نوع قهوه یا چای مورد علاقه اش را به همراه یک کارت خوشامدگویی برایش می‌برم.

 

8. در مورد علایق و دلایل کار در این آلبوم گفتگو کنید

ما گروه کوچکی هستیم و به همین دلیل معرفی کارمندان اخیر به تک تک کارمندان خیلی زمان بر نیست. ما دوست داریم به طور کامل خود را معرفی کنیم, وظایفمان را شرح دهیم, بگوییم که در اوقات فراغت چه میکنیم و چرا به کار در این آلبوم علاقه مندیم. این نوع خوشامدگویی برای خود ما نیز خوب هست, چرا که مجدد به انگیزه هاي حقیقی مان برای کار و تلاش پی میبریم.