پارس ناز پورتال

خیار معجزه ای برای زیبایی و سلامت پوست شما

خیار معجزه ای برای زیبایی و سلامت پوست شما

خیار معجزه ای برای زیبایی و سلامت پوست شما 

ماسک خیار برای صورت یکی از پرکاربردترین روش هـای مورد بهرهگیری بانو ها برای درخشش و زیبایی پوست هست. دراین خصوص مقاله مفیدی را در ادامه می‌خوانید. حتما شـما هم بارها این نکته کلیشه ای زیبایی را خوانده اید کـهاز خیار برای دور چشم ها بهرهگیری کن.” اما آیا می‌دانید فواید بهرهگیری از خیار روی چشم چیست ؟ وآیا این کار واقعا کارساز هست؟

 

امروزه شمار زیادی از محصولات مراقبت از پوست در ترکیبات خود خیار دارند. در بازار شمار زیادی از کرم ها و حتی پاک کننده هـای آرایشی را میتوانید بیابید کـه در آن ها عصاره خیار وجوددارد. هم چنان میبینیم کـه از خود این میوه برای زیبایی بهره می‌گیرند و بـه اصطلاح از روش سنتی قرار دادن خیار روی چشم بهرهگیری میشود. چرا ؟

 

خیار باعث میشود پوست زنده شود، کرم یا پاک کننده آرایشی کـه در آن از خیار بهرهگیری شده هست باعث استحکام و سفتی پوست می شود، اما وقتی خیار را مستقیم روی پوست تان قرار می دهید باعث می شود تا بـه پوست آبرسانی شده و زنده تر از گذشته گردد.

 

خیار یک ماده طبیعی روشن کننده پوست هست، این یکی از دلایل بهرهگیری از خیار روی چشم هست چرا کـه باعث می شود تیرگی هـای دور چشم از بین برود. این ویژگی روشن کنندگی پوست هم‌ چنین باعث میشود پوست جوان تر و درخشان تر گردد. بهرهگیری از خیار دور چشم هم‌ چنین باعث کاهش پف زیر چشم می گردد.

 

می توان خیار را روی پوستی کـه سوخته هست قرار دارد، این کار باعث میشود پوست سریع خنک شده و التهاب آن کم شود. اگر پوست صورتتان دچار آفتاب سوختگی شدید شده، یک حلقه خیارروی آن قرار دهید. با این کار پوست را خنک میکنید.اگر روی پوستتان التهاب، خارش یا سرخی دیدن میکنید، ویژگی روشن کنندگی پوست خیار میتواند بـه جوانسازی پوست و روشن شدن پوست شـما کمک کند.

 

خیار برای منافذ پوست نیز خوب هست، از خیار میتوان برای پاک کردن صورت بهرهگیری کرد، با این کار کم کم زمان پوست صورت محکم و سفت میشود. این یکی از دلایلی هست کـه از خیار در کرم هـای سفت کننده و جوانسازی پوست بهرهگیری میشود.

 

خیار نه تنها برای پوست صورت و دور چشم خوب هست، بلکه ازآن میتوان برای از میان بردن سلولیت هـای بدن نیز بهرهگیری کرد. اندکی پودر قهوه رابا آب خیار و عسل طبیعی ترکیب کنید و روی سلولیت بمالید. سپس آن رابا یک دستمال بپوشانید و پس از ۳۰ دقیقه بشویید. با این کار کم کم زمان متوجه تغییرات بسیار مشهودی خواهید شد.

 

۹۵% خیار آب هست، خیار میتواند بعنوان آبرسان پوست و نمناک کننده آن عمل کند، در شمار زیادی از کرم هـای نمناک کننده پوست نیز از خیار بهرهگیری میشود.خیار سرشار از ویتامین E و پتاسیوم هست، این دو ماده کمک می‌کنند تا خطوط اخم روی صورت و چروک هـای روی پوست درمان شوند.

 

خیار سرشار از آنتی اکسیدان هست. قرار دادن آن روی چشم باعث میشود چروک هـای دور چشم از بین بروند و حتی بوجود نیایند. بهمین علت در شمار زیادی از محصولات جوانسازی پوست و کرم هـای دور چشم از خیار بهرهگیری میشود.

 

وقتی از خیار بطور طبیعی روی پوستتان بهرهگیری میکنید می توانید خاطرجمعی حاصل کنید کـه پوست در اثر قرار گرفتن در مقابل ماده ای شیمیایی یا ناشناخته دچار خارش یا حساسیت نمی شود.

 

بهرهگیری از خیار روی چشم در منزل :
۱ » دو حلقه خیار را روی چشمتان قرار دهید تا تیرگی هـای زیر چشم و پف چشم را از بین برود. کرم هـای دور چشم هم از همین خاصیت برای کاهش تیرگی ها و چروک هـای دور چشم بهرهگیری می کنند.

 

۲ » شـما هم‌ چنین می توانید خیار را له کرده یا بـه هر طریقی آب آنرا بگیرید سپس با یک پنبه این مایع را دور چشمتان بمالید.

 

این نکته را درنظر داشته باشید :
زمانیکه می خواهید محصولی رابه اطراف چشمتان بمالید مطمئن شوید کـه دستانتان تمیز میباشند. دور چشم بسیار دلنازک هست و هر زمان کـه آنرا لمس میکنید خودتان را در دسترس عفونت قرار می‌دهید. اگر از حلقه هـای خیار دور چشم بهرهگیری میکنید یا از انواع کرم هـای دور چشم، حتما پیش از انجام این کار دستتان را بشویید.

 

اکنون کـه درمورد خواص خیار برای پوست می دانید برایتان دیگر عجیب نخواهد بود کـه از این سنت قدیمی برای زیبایی پوست بهرهگیری میشود. از خواص جوانسازی پوست گرفته تا نمناک کنندگی و آبرسانی پوست خیار یکی از برترین مواد طبیعی برای سلامت و مراقبت پوست هست. چـه آن رابه طور طبیعی بهرهگیری کنید چـه در کرم هـای صورت و کرم دور چشم. ویتامین C و آب موجود دراین میوه، نقش بسزایی در سلامت پوست ایفا می کند.