پارس ناز پورتال

دارویی برای مقابله با آلزایمر

دارویی برای مقابله با آلزایمر

دارویی برای مقابله با آلزایمر 

آلزایمر که بیماری مربوط به حافظه است و گریبان گیر افراد سالمند می شود و ذهن پزشکان و محققان را به خود مشغول کرده بود تا بالاخره نتایجی حاصل شد. پژوهشگران دانشگاه مک‌گیل برای اولین بار کشف کردند که مصرف روزانه دو عدد از یک نوع قرص جدید می‌تواند زوال مغز در مبتلایان به آلزایمر را متوقف کند.

 

دانشمندان بیان کردند که زوال مغزی شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی بررسی داروی “LMTX” برای هجده ماه متوقف شد. این نتایج، باعث افزایش امید برای دستیابی به داروی این بیماری تخریب‌کننده مغز شده است.بیمارانی که برای مدت یک سال و نیم از این قرص استفاده می‌کردند، با تضعیف حافظه روبرو نشده و توانایی‌شان برای انجام کارهای روزمره به قوت قبل باقی ماند.

 

این بررسی ابتدا نتایج ناامیدکننده‌ای را نشان داده بود زیرا قرص LMTX بر بیماران آلزایمری که از دیگر داروهای زوال عقل نیز استفاده می‌کردند، اثربخش نبود.اما ۱۵ درصد از ۸۹۱ بیماری که هیچ داروی دیگری مصرف نمی‌کردند، نتایج جالب توجهی را نشان دادند.

 

این افراد علاوه بر اینکه مهارت‌های اساسی شناختی آن‌ها طی ۱۸ ماه بررسی حفظ شده بود، مناطق اصلی مغزشان تا یک سوم کمتر از سایر شرکت‌کنندگان دچار زوال شده بود.هم‌اکنون بیماران مبتلا به  آلزایمر از داروهایی مانند دونپزیل استفاده می‌کنند که برای زمان محدودی به کنترل علایم کمک می‌کند، اما این داروها نمی‌توانند از وخیم‌تر شدن زوال مغز جلوگیری کنند.

 

نتایج این تحقیق در نشست بین‌المللی انجمن آلزایمر در تورنتو ارائه شد.