پارس ناز پورتال

استفاده از داستان سرایی در بازاریابی فروش

استفاده از داستان سرایی در بازاریابی فروش

استفاده از داستان سرایی در بازاریابی فروش 

در بازاریابی فروش راه هاي بسیار زیادی قابل بهره گیری هست که در سراسر دنیا به کار گرفته می شود. شما می توانید از داستان سرایی نیز بهره گیری کنید. اگر از اهمیت داستان سرایی در بازاریابی و چگونگی تاثیر آن بر روی عملکرد مغز انسان و نظارت واکنش‌هاي مغز هنگام تصمیم‌گیری برای خرید آگاه باشید، مطمئنا از روش‌هاي قدیمی بازاریابی که برای افزایش فروش خود بهره گیری می کنید صرف نظر خواهید کرد.

 

تحقیقات انجام شده حاکی از آن هست که در فرآیند داستان سرایی دو هورمون کورتیزول و اوکسی‌توسین در مغز ساخت میشود. ساخت کورتیزول در مغز سبب افزایش تمرکز میشود. بنابراین معمولا در بخش حساس داستان سرایی این هورمون در مغز مشتری ترشح می شود تا تمرکز فرد را اکثر کند. اوکسی‌توسین نیز هورمون شادی‌بخش هست که برای همدلی و برقراری ارتباط در مغز انسان ترشح میشود.

 

به عبارت دیگر داستان سرایی سبب افزایش سطح اوکسی‌توسین مغز میشود. این امر نیز باعث افزایش احتمال خرید خریداران در مواجهه با کالای اخیر شده و به تبع آن فروش را نیز افزایش میدهد.سوال مهمی که در بازاریابی با داستان سرایی مطرح می شود این هست که چه اصولی باید در آن رعایت شوند؟ فراموش نکنید

 

که برای برقراری یک ارتباط موثر با مشتریان خود لازم هست به گونه‌اي به معرفی محصول خود بپردازیم که اعتماد مشتری را جلب کنیم. رعایت این نکات در بازاریابی ایمیلی و سایر روش‌هاي بازاریابی آنلاین نیز لازم هست. بازاریابی با داستان سرایی نیز از این امر مستثنی نیست. در ادامه به بررسی نکات کلیدی که لازم هست در بازاریابی با داستان سرایی رعایت شوند می پردازیم.

 

۱) از مشتریان بالقوه‌ي خود برای جلب اعتماد و ثابت اجتماعی برند خود بهره گیری کنید

انسان ذاتا موجودی اجتماعی هست و همین موضوع باعث میشود که همواره به کارهایی که دیگران انجام میدهند علاقه نشان دهد. بنابراین هر فعالیتی که بتواند اطلاعات جدیدی در اختیار انسان قرار دهد برای او زیبا خواهد بود. اما اگر بعنوان یک بازاریاب، پیروز به ایجاد اعتماد لازم در مشتری نشوید. هیچ علت قانع کننده‌اي وجود ندارد که مشتری برای کسب منافعی که شما به او توصیه میدهید به شما اعتماد کند.

 

ثابت اجتماعی نقش به سزایی در ایجاد اعتماد در مشتری دارد. این نکته را فراموش نکنید که خریداران شما هیچ تعهدی برای کمک به برند شما ندارند. بلکه این شما هستید که باید میزان رضایت مشتریان خود را از محصول خریداری شده توسط آن‌ها پیگیر باشید.

 

بهره گیری از جملات مناسب در داستان سرایی نقش موثری در ایجاد اعتماد مشتریان شما خواهد داشت.بعنوان مثال به جای این‌که بگویید “شرکت ما به شما کمک می کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن فرد مورد نظر خود را استخدام کنید.” بهتر هست بگویید “به گفته یکی از مشتریان ما که به دنبال استخدام مدیر فروش مناسبی بود

 

و در مدت ۶ ماه پیروز به استخدام فرد مناسبی در این اساس نشده بود. به کمک پکیج ارائه شد توسط شرکت ما پیروز شد در مدت ۲ هفته فرد مورد نظر خود را استخدام کند.”هر چند مفهوم هر دو این جملات یک واقعیت را بیان می کنند اما داستان سرایی مناسب و بهره گیری از ثابت اجتماعی اعتماد بیشتری را در مشتری نسبت به برند شما ایجاد می کند.
استفاده از داستان سرایی در بازاریابی فروش

بهره گیری از مشتریان بالقوه راهی برای جلب اعتماد و ثابت اجتماعی هست.

 

۲) داستان سرایی خود را با خریداران حقیقی خود پیش ببرید

تجربه‌ي محیطی می تواند نقش موثری در بازاریابی به کمک داستان سرایی داشته باشد. اما برای بازاریابی پیروز لازم نیست حتما داستان افراد شناخته شده و معروفی راکه در اخبار و تلویزیون از آن‌ها یاد می شود، ذکر کنید. کافی هست داستان‌هاي مرتبطی را از زبان مشتریان حقیقی خود تعریف کنید. بعنوان مثال برای بازاریابی محصولات خود به کمک داستان سرایی می توانید به شکل زیر عمل کنید

 

طی گفتگویی که هفته قبل با مدیران بازاریابی داشته‌ایم متوجه شدیم یکی از خسته‌کننده‌ترین کارهایی که در فروش با آن مواجه میباشند عدم بهره گیری از جدید ترین و برترین شیوه‌هاي بازاریابی هست. اگر شما هم بعنوان مدیر بازاریابی شرکت خود با این مشکل مواجه هستید. میتوانید به کمک پکیج شرکت ما بازرسی آسان و سریعی بر شیوه‌هاي بازاریابی اخیر در فروش محصولات خود داشته باشید.

 

به یاد داشته باشید که بهره گیری از جملات مناسب و مثال‌هاي حقیقی می تواند اعتماد خریداران را به سمت محصولات شما جلب کند.

استفاده از داستان سرایی در بازاریابی فروشخریداران حقیقی شما نقش به سزایی در بازاریابی با داستان سرایی خواهند داشت.

 

۳) در داستان سرایی خود ذهن مردم را درگیر کنید

مطمئنا بارها این اتفاق برایتان پیش آمده هست که با این‌که قصد دارید بعد از مشاهده یک قسمت سریال به تختخواب خود بروید. اما اصلا متوجه گذر زمان نمیشوید و خود را در حال تماشای قسمت پنجم آن می‌یابید در حالی‌که ساعت از نیمه شب هم قبل هست. این موضوع از جذابیت سریال ناشی می شود زیرا پیروز شده هست که ذهن شما را به برترین شکل ممکن درگیر موضوع کند.

 

در بازاریابی به کمک داستان سرایی نیز میتوانید به کمک جملاتی زیبا و کنجکاو کننده مشتریان خود را درگیر کنید. این نکته را فراموش نکنید که بهره گیری از سوالی‌هاي بی‌جواب مشتریان شما را ترغیب می کند تا با شما ارتباط برقرار کنند و به سوالات خود پاسخ دهند. همین درگیری ذهنی میتواند گام موثری در بازاریابی و فروش محصولات شما باشد.
استفاده از داستان سرایی در بازاریابی فروشسوالات بی جواب راهی برای درگیر کردن ذهن مشتری در بازاریابی با داستان سرایی هست.