پارس ناز پورتال

داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد +عکس

داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد +عکس

داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد +عکس 

مردی که با خرس کشمکش وحشتناکی داشته هست و این حیوان نصف صورتش را خورده هست و بینی او را کاملا از جا کنده هست.خرس گریزلی از پشت به لي بروک حمله کرده، او را روی زمین کشانده و با کشیدن او روی یک سراشیبی بخش هایي از بدن او را دچار صدمات شدید کرد. هم‌چنین این خرس ماده بخش هایي

داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد +عکس

از صورت او را با گاز خود کنده هست. در حالیکه بروک بی جان و در حال خونریزی شدید روی زمین افتاده بود می توانست بینی و قسمتی از لب بالا و سبیلش راکه توسط خرس کنده شده بود روی زمین ببیند. وی در این خصوص می‌گوید:” آن زمان بود که فهمیدم چه بلایی بر سر صورتم آمده هست”.

 

این مرد ۶۱ ساله اهل دنور، حکایت دهشتناک مبارزه ي خود با مرگ در چنگال خرس گریزلی را در گفت و گو اي با خبرنگار سی ان ان تشریح کرده هست. وی در این خصوص می‌گوید:” یقین نمی‌کردم که با چنین جانوری روبرو شوم و زنده بمانم. باید همانجا در اثر خونریزی جان می دادم”. اما بروک زنده ماند و توانست حکایت سفر غیر قابل یقین اش بعد از فرار از دست خرس را در اکتبر ۲۰۱۶ در وایومینگ را بازگو کند. زخم هاي زیادی در نتیجه ي حمله ي

داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد +عکس

خرس در روی بدن او ایجاد شده و بروک بینی و قسمتی از دهان خود را از دست داده هست و گرچه با کمک یک لوله ي خاص که در گلوی او کار گذاشته شده میتواند گفتگو کند.اضافه بر این، پزشکان با پیوند زدن بینی قطع شده ي او به بازوی راستش توانستند به کمک رگ بازویش این بافت را زنده و تندرست نگه دارند.

 

همین طور انها با بهره گیری از گرافت هاي پوستی که از پایشس گرفته بودند، حفره بزرگی که در صورت او ایجاد شده بود را پوشانده اند و امیدوارند که طی یک عمل جراحی سخت که در سال آینده انجام خواهد شد بینی قطع شده ي او را سرجایش قرار دهند.

داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد +عکس

لي بروک بعنوان یک صیاد مشتاق، همراه با تعدادی از دوستانش برای شکار گوزن شمالی از منزل اش در پنسیلوانیا خارج شد. وی یک گوزن شمالی را مورد هدف قرار داده و روز بعد برای بردن شکار خود به درون جنگل رفت اما از دوستانش دور افتاده و سفری پرماجرا و ترسناک را نخست کرد.

داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد +عکس

وقتی که به نزدیکی لاشه ي گوزن شمالی رسید متوجه شد که یک خرس گریزلی این شکار را برای خود و توله هایش تصاحب کرده هست. بروک به محض مشاهده این شرایط قصد بازگشت را داشت که به سرعت مورد حمله خرس گریزلی قرار گرفت. خرس با حمله به بروک از پشت، او را به زمین کوبیده و ضرباتی را به سر و صورت او وارد کرد که باعث بیهوش شدن او شد اما وقتی به هوش آمد خرس را هم چنان بالای سر خود یافت.

 

وی در این خصوص می‌گوید:” می توانستم بو کشیدنش روی گونه هایم را حس کنم. مو هاي اطراف دهانش را روی صورتم حس میکردم”. بروک اسلحه اش را همراه نداشت و با دست خالی نیز علی رغم تلاش فراوان شانسی در مقابل خرس غول جسد نداشت. وی تلاش کرد با ضربات دست از خود دفاع کند اما خرس دست او را خرد کرده و تنها چیزی که برای بروک عاجز باقی ماند یک چاقو بود که در جیبش قرار داشت.

داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد +عکس

خون جلوی دیدش را گرفته بود و از تصویر العمل مرگبار خرس میترسید اما در نهایت چاقویش را درآوده و چهار ضربه به بدن خرس وارد نمود. وی میگوید:” که بینی او را روی صورتم حس می‌کردم. نمیدانم اگر او را به وضوح می‌دیدم نیز دلیری چاقو زدن به او را داشتم یا نه”.

داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد +عکس

بعد از این ضربات، خرس پا به فرار میگذارد. بروک برای کمک فریاد میزند و یک زوج پس از شنیدن صدای دردناک او موضوع را با مقامات پلیس در بین می گذارند. یک ساعت بعد از اتمام درگیری با خرس رفقا و برادر ناتنی اش او را پیدا میکنند و بینی و قسمتی از لب بالایی او را کنار جنازه ي بی جان او می‌یابند.

 

برادرش بینی و لب بروک را برداشته و در جیب او می اندازد و از او می‌خواهد که بردباری کند. او لباسش را پاره کرده و روی زخم هاي صورت برادرش می بندد و کوشش میکند او را گرم نگه دارد زیرا می‌بیند که برادرش خون زیادی از دست داده و به شدت می لرزد.

 

بروک به بیمارستانی در ریورتون وایومینگ منتقل شده و پس از تثبیت شرایط، هفت ساعت بعد با هلی کوپتر به بیمارستانی تخصصی در کلرادو منتقل می‌گردد. در این بیمارستان زوجی دکتر که هفته ها بود بر روی یک روش آزمایشی اخیر برای پیوند پوست کار میکردند انتظار او را می کشیدند و همان ها بودند که سهم زیادی در بهبود شرایط جسمی و درمان زخم هاي بروک داشتند.

داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد +عکس

تمام استخوان هاي قسمت چپ بدن او خرد شده بود و بریدگی ها و جای گاز خرس در نقاط گوناگونی از بدن او دیده می شد. خرس با دهان بزرگ خود صورت او را گاز گرفته و بخش هاي زیادی از صورت او را کنده بود. تقریبا تمامی استخوان هاي صورت او صدمه دیده بود. کاسه چشم و بافت هاي اطراف آن به شدت صدمه دیده

 

و بخشی از فک او خرد شده بود. زخم بزرگ و باز روی صورت او پر از گل و لای و ترشحات دهان خرس شده بود. پزشکان از عفونت زخم به شدت بیم داشته و به همین علت خیلی سریع زخم ها را شستشو داده و مراقبت هاي ویژه اي را در مورد صدمه صورت او اعمال کردند.

 

معمولا کسانی که مورد حمله خرس قرار میگیرند خیلی زود دچار عفونت میشوند اما با مراقبت هاي ویژه و سریع این رخداد در مورد بروک رخ نداد. به قول ي پزشکان بیش از ۹۹ درصد موارد این چنینی حمله خرس به مرگ قربانی منجر میشوند اما بروک بسیار خوش شانس بود.

 

بروک عمداً در شرایط کما قرار داده شد و برای یک ماه در بخش مراقبت هاي ویژه بیمارستان در همین حالت باقی ماند. همۀ او را بعد از به هوش آمدن «بازگشته از مرگ» «The Revenant» می نامیدند زیرا فیلمی که با داستانی نمونه بروک و با همین اسم ساخته شد نیز تازه توزیع شده بود.

 

در دو و نیم ماه اول بیش از ۱۲ جراحی گوناگون روی بدن و صورت بروک انجام گرفت. استخوان هاي صورت او با بهره گیری از استخوان پایش بازسازی شد و با بهره گیری از صفحات فلزی شکل ظاهری صورتش به حالت عادی بازگردانده شد. این جراحی ها تنها بخشی از پروسه درمانی او بود زیرا او به شدت از اضطراب روانی پس از ضایعه رنج می‌برد و روانشناسانی برای کمک به او در این اساس احضار شدند.

 

وی همین طور باید از لحاظ فیزیکی شرایط خود را به دوران گذشته از حمله خرس باز می گرداند و پس از مدتی ورزش را نخست کرد. هم‌چنین وی رفته رفته غذا خوردن با شرایط اخیر صورتش را آموخت. وی ماه ها بعد در یک مراسم خیریه برای گردآوری کمک برای ادامه ي درمان خود حضور یافت و در مورد عشقش به زندگی و مبارزه با خرس برای بازگشتن نزد همسرش مارتا سخن گفت. وی توانایی کار کردن ندارد و در ماه ها و سال آینده تحت جراحی هاي متعدد

 

دیگری قرار خواهد گرفت تا ساختار لب بالا و بینی اش با بهره گیری از غضروف هاي دنده اي و گوش هایش بازسازی شود. هم‌چنین از پوست پیشانی او بعنوان لایه خارجی بینی که مانده هایش به بازوی او پیوند زده شده بهره گیری خواهد شد.