پارس ناز پورتال

داشتن هدف در زندگی و افزایش طول عمر

داشتن هدف در زندگی و افزایش طول عمر

داشتن هدف در زندگی و افزایش طول عمر 

محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که برای زندگی خود اهدافی تعیین کرده اند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند طول عمر بیشتری هم دارند. اگر با هدف مشخص و معین زندگی کنید می توانید بهترین و موفق ترین فرد در زندگی باشید و به طول عمر خود بیافزایید.

 

این مطالعه که بر روی ۹ هزار فرد انگلیسی با میانگین سنی ۶۵ سال انجام شده نشان داده است که آنهائیکه احساس ارزشمند بودن در زندگی می کنند و احساس می کنند که در زندگی به دنبال هدفی هستند کمتر می میرند.

 

در مدتی که این مطالعه انجام می شد ۲۹ درصد افرادی که چنین طرز تفکری داشتند فوت کردند ولی در مقایسه با همین افراد، میزان مرگ و میر در افرادی که زندگی هدفمندی داشتند ۹ درصد بود.

 

طبق یک مطالعه دیگر افراد مسنی که در زندگی هدفی را دنبال می کنند بیشتر در برنامه های غربالگری بیماری مانند کولونوسکوپی و ماموگرافی شرکت می کنند.

 

محققین می گویند زندگی هدفمند و معنادار می تواند احساس خوشبختی را بیشتر کند و این احساس از طریق مکانیسم های مختلف مانند تاثیرات هورمونی یا کاهش فشار خون می تواند موجب سلامتی بیشتر و افزایش طول عمر شود. آنها می گویند کسانی که هدفی را در زندگی دنبال می کنند تمایل دارند تا زندگی کنند و باشند تا کار را به سرانجام برسانند و این به آنها قدرت زندگی کردن می دهد.