پارس ناز پورتال

آماده سازی دانش آموزان برای رفتن به مدرسه

آماده سازی دانش آموزان برای رفتن به مدرسه

آماده سازی دانش آموزان برای رفتن به مدرسه 

مهر ماه از راه رسید و دانش آموزان بعد از سه ماه تعطیلی باید مجدد در مقطع بالاتری به مدرسه بروند که نیازمند دقت والدین به چند نکته میباشد. شهریور، یعنی مقدمه‌اي بر فصل پاییز و فصل پاییز یعنی شروع نیمكت‌نشینی و كوله به دوشی و درس و مدرسه! طبیعی هست كه بعد از چند ‌ماه تعطیلی مدرسه‌ها و تفریح و گشت و گذار،

 

شروع مدرسه برای هر بچه مدرسه‌اي سخت هست. گرچه میباشند بچه‌هایي كه مدرسه را برای ملاقات مجدد رفقا، بازی و شیطنت دوست دارند.از گروه دوم كه استثنا میباشند! بگذریم، آن چه بچه‌ها را برای مدرسه رفتن تشویق می‌كند، خرید وسایل مدرسه هست. چراكه پریشانی و هیجان كودكان برای شروع مدرسه،

 

لابه‌لای‌ بوی نویی كیف، برق كفش نو، دفترهای رنگارنگ، رنگ‌هاي متنوع مداد و خودكار و… گم میشود و به آن ها كمك می‌كند مجدد همه ي قید و بندهای مدرسه را بردباری كنند‌ اما جدا از رنگ و زیبایی و طرح لوازم مدرسه، باید با بچه‌ها همراه شد كه وسایل را به درستی انتخاب كنند تا دچار صدمه جسمی نشوند.

 

تأثیر منفی بهره گیری طولانی از كوله‌پشتی نامناسب
گردن درد و سردرد ناشی از فشار كوله بر اعصاب و عضله‌هاي این نواحی
صدمه به ستون فقرات و خارج شدن آن از محور اصلی

 

كاهش گنجایش تنفسی و فشار به قفسه سینه به‌علت سنگینی كوله و كشش به عقب كوله
ایجاد برجستگی در استخوان‌هاي كمر و پشت و ایجاد تحدب در این بخش‌ها كه به آن حالت گوژپشتی میگویند‌
درد عضلانی و گرفتگی عضلات كمر- لگن

 

مراقبت از موها در مدرسه
مقنعه و روسری، اگرچه موها را از صدمه گرد و خاك محافظت می‌كنند‌ اما از آن طرف هواخوری و بهره گیری از آفتاب را برای موها كم می‌كنند. به همین علت ممكن هست عوارضی مثل قارچ‌ پوستی، موخوره، كدری رنگ مو و… دیده شود. بنابراین با شروع فصل درس و مدرسه و بهره گیری از مقنعه در كودكان باید به سلامت مو هاي انها اکثر دقت كرد.

 

در مدرسه آزاد باشند
باید شرایط در مدرسه طوری فراهم شود كه بچه‌ها حتماً در مدرسه و سر كلاس، مقنعه‌شان را دربیاورند. به این ترتیب خطر صدمه به موها به طرز چشمگیری كاهش پیدا می‌كند.

 

موها را كوتاه كنید
كوتاه بودن موها به حفظ سلامت بچه‌ها در فصل درس و مدرسه اکثر كمك می‌كند؛ به‌ویژه درمورد دخترها كه باید از مقنعه بهره گیری كنند.

 

آفتاب‌خوری
موها و كف سر به آفتاب نیاز دارند. بنابراین در روزهای تعطیل حتماً با فرزندتان به پارك بانوان بروید و بگذارید مو هاي او بدون مقنعه و روسری كمی آفتاب بخورد. این آفتاب مشكلات احتمالی كف سر را نیز از بین میبرد.

 

هواخوری
به محض رسیدن به منزل مقنعه را از سر برداشته و اگر موها را بسته‌اید، آن ها را باز كنید.

 

محكم نبندید
اگر مو هاي فرزندتان بلند هست، برترین روش برای حفظ سلامت موها، بافتن انها هست. اگر به قدری بلند نیست كه بافته شده و اینقدر هم كوتاه نیست كه بدون جمع كردن زیر مقنعه باشد، آن را با كش پارچه‌اي به شكلی كه به ریشه مو صدمه نرسد، انها را جمع كنید. به هیچ‌وجه موها را زیر مقنعه باز نگذارید.

 

شست‌وشوی ملایم
حتماً باید یك روز در بین حمام بروند. در زمان بلوغ یا درصورتی كه تحرك بدنی بالا میرود و تعرق چندان میشود، شست‌وشوی هرروز با شامپوی هرروز توصیه میشود.

 

فرق سر را عوض كنید
اگر مو هاي فرزندتان را همه ي وقت از فرق سر كج ‌ یا از میانه باز می‌كنید، جهت آن را تغییر دهید. یكی از راهكارهای پیشگیري از صدمه به موها و نازك شدن آن ها، تغییر جهت فرق هست.

 

مقنعه را بشویید
اگر مانتو و شلوار بچه‌ها را هفته‌اي یك‌بار می‌شویید، مقنعه انها را دو یا سه روز یك‌ بار بشویید، در آفتاب پهن كنید و بعد از آن با اتوی داغ، اتو كنید.

 

به متخصص مراجعه كنید
درصورت دیدن هر نوع تغییر نامناسب در موها یا پوست سر، حتماً فرزندتان را نزد متخصص پوست و مو ببرید.