پارس ناز پورتال

درآمد ماهانه داعش چقدر است؟

درآمد ماهانه داعش چقدر است؟

درآمد ماهانه داعش چقدر است؟ 

درآمد ماهانه داعش از فروش نفت تامین می شود و غارت گری های مربوط به ثروت های ملی کشورهای سوریه و عراق را نیز باید به آن اضافه کنیم. دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد که بر اساس برخی ارزیابی‌ها گروه تروریستی داعش هرماه حدود 30 میلیون دلار از منابع مختلف درآمد کسب می کند.

درآمد ماهانه داعش چقدر است؟“بان کی مون” که آخرین ماه های دوران تصدی دبیرکلی سازمان ملل متحد را سپری می‌کند، اظهار داشت: این درآمدها از منابعی مانند مالیاتهای اجباری، گرفتن هزینه برق، آب از مردم و اجاره خانه‌هایی به دست می آید که آنها را مصادره کرده است.

 

وی همچنین درباره خطرات داعش برای منطقه جنوب شرق آسیا هشدار داد.بان کی مون این مسائل را در جلسه اعضای شورای امنیت، برای بررسی گزارش تهدیدهای تروریستی برای دنیا، مطرح کرد.بان کی مون با این حال خاطرنشان کرد: شکستهای نظامی داعش باعث شده است که درآمدها و منابع مالی این گروه اخیرا کاهش یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: داعش در یمن، مانند حملاتی که شاخه القاعده در شبه جزیره عربی در این کشور انجام می‌دهد، ساختمانهای دولتی و مسؤولان دولتی را هدف می گیرد. و با وجود رقابت تبلیغاتی این دو گروه تروریستی در یمن، هیچ گزارشی درخصوص درگیری مستقیم بین آنها وجود ندارد.

 

بان کی مون افزود: بر اساس گزارشهای کشورهای عضو، به نظر می آید که عناصر داعش و القاعده آماد هستند که در امور تاکتیکی بایکدیگر همکاری کنند.