پارس ناز پورتال

درباره بیماری پوستی روزاسه بیشتر بدانیم

درباره بیماری پوستی روزاسه بیشتر بدانیم

درباره بیماری پوستی روزاسه بیشتر بدانیم 

نام بیماری پوستی روزاسه را تا به حال شنیده اید؟ این بیماری بیشتر با آفتاب سوختگی اشتباه گرفته میشود. روزاسه یک بیماری مزمن پوستی است که در ابتدا بصورت یک قرمزی خفیف که شبیه آفتاب سوختگی می باشد بروز پیدا می کند اما این قرمزی از بین نمی رود.

 

بعد از مدتی این بیماری می تواند بدتر شود و پوست خشن و خشک می شود و بیمار داغی ، گر گرفتگی ، سوزش و ناراحتی را در پوست خود احساس می کند.

 

بر روی پوست افراد مبتلا به روزاسه ممکن است جوش ، آکنه ، احساس خشکی و سوزش یا حتی حساسیت هایی درون چشم نمایان شود. ضخیم شدن پوست ناشی از بزرگ شدن غدد سبابه است و این بیماری همچنین می تواند سبب زشتی و از فرم درآمدن بینی شود.

 

آیا روزاسه مسری است؟

این بیماری مسری یا عفونی نیست و سرخی و قرمزی حاصل از این بیماری به علت بزرگ شدن عروق خونی در زیر پوست است و اینکه رگ های خونی نمی توانند بطور طبیعی عمل کنند.

ـ حدود ۴۵ میلیون نفر افراد مبتلا به روزاسه در سراسر دنیا وجود دارد.

 

ـ افراد دارای پوست روشن یا سفید بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند تا سایر افراد با پوست های تیره.

 

ـ روزاسه در هر سنی می تواند اتفاق بیفتد با این حال در زنان میانسال شایع تر است.

 

ـ روزاسه معمولا بر روی نواحی گوناگون صورت یعنی گونه ها ، بینی ، چانه و پیشانی ظاهر می شود.

 

بیماری روزاسه در موارد زیر تشدید می شود ، پس پرهیز کنید از :

ـ آلرژی ـ الکل ـ اضطراب و نگرانی ـ محصولات لبنی ـ خجالت کشیدن ـ در معرض آفتاب قرار گرفتن ـ درجه حرارت شدید ـ فعالیت بدنی* ـ ؤژیم غذایی و شیوه زندگی ناسالم ـ سونا یا حمام آب داغ ـ تغییرات ناگهانی آب و هوا ـ برخی از داروها ( نظیر استروئیدهای موضعی )

 

غذاهای ادویه دار و گرم ـ محصولات مراقبتی پوست ـ استرس ـ کمبود ویتامین ها و مواد معدنی ـ باد شدید ـ مواد غذایی حاوی هیستامین ـ نوشیدنی های داغ ـ خنده و گریه

 

* فراموش نکنید که اگرچه فعالیت بدنی سبب تشدید روزاسه می شود اما ورزش قسمت مهمی از بهبودی را در این بیماری تشکیل می دهد.