پارس ناز پورتال

همه دردسرهای استفاده از مژه مصنوعی

همه دردسرهای استفاده از مژه مصنوعی

همۀ دردسرهای بهره گیری از مژه مصنوعی 

مژه مصنوعی بین خانم هاي ایرانی اکثر در مراسم ها و مهمانی ها کاربرد دارد، متاسفانه بهره گیری از این قلم زیبایی دردسرهایی به همراه دارد. این روزها بهره گیری از مژه مصنوعی در بعضی از خانم‌ها بسیار متداول شده هست.تعداد زیادی از افراد تصور می کنند مژه مصنوعی، چون خارج از چشم قرار می گیرد، آسیبی برای بدن به همراه ندارد

 

در حالی که این باور نادرستی هست و مژه مصنوعی میتواند مشکلاتی را برای افرادی که به بهره گیری از آن تمایل دارند، ایجاد کند. دکتر احسانی متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران شما را با عوارض مژه مصنوعی آشنا میکند.

 

کاری به مژه‌ها نداشته باشید
یکی از بخش‌هاي مهم بدن، مژه محسوب میشود و مژه، تنها جنبه زیبایی ندارد. مژه می تواند از ورود جسم خارجی، بویژه گرد و غبار به داخل چشم، جلوگیري کند، ضمن آن‌که به خروج اشک نیز کمک خواهد کرد. هر گونه آسیب و دستکاری مژه‌ها میتواند باعث بروز مشکلاتی شود. تعداد زیادی از افراد برای پر پشت شدن مژه‌هاي خود از مژه مصنوعی بهره گیری میکنند

 

که انجام چنین کاری میتواند عوارضی را در پی داشته باشد ضمن این‌که مشکل کم‌پشتی مژه‌ها را نیز، برطرف نمی کند. برای رفع مشکل کم پشتی مژه‌ها باید در وهله اول تغذیه مفید داشت و از مکمل‌هاي حاوی روی، زیر نظر دکتر، بهره گیری کرد.

 

مواظب حساسیت باشید
با این‌که مژه‌هاي مصنوعی را میتوان از روی پلک برداشت ولی انجام چنین کاری خالی از دردسر نیست. یکی دیگر از مشکلاتی که این مژه‌هاي مصنوعی می توانند در پی داشته باشند، احتمال ابتلا به حساسیت و اگزما به چسب‌هایي هست که مژه‌هاي مصنوعی را با انها می‌چسبانند. از آنجایی که پوست لبه پلک نازک هست،

 

احتمال ابتلا به اگزما و حساسیت بسیار بالا خواهد بود. آن دسته از افرادی که تمایل به بهره گیری از مژه‌هاي مصنوعی دارند، باید به این نکته دقت کنند که میتوانند به مشکلاتی چون خارش، قرمزی دور چشم، التهاب و … دچار شوند.

 

هزینه‌هاي بالای درمان
اگر فردی در اثر بهره گیری از مژه مصنوعی، به عوارض ناشی از آن دچار شود، درمان بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر خواهد بود. برای مثال، در صورتی که فرد به اگزما مبتلا شود، درمان حدود شش تا 9 ماه طول خواهد کشید ضمن این‌که فرد باید حداقل 500 تا 600 هزار تومان هزینه برای درمان بپردازد.

 

 به گزارش پارس ناز معمولا آن دسته از افرادی که مژه مصنوعی را برای زیباتر شدن چشم‌هاي خود بهره گیری می کنند، همزمان در چشم خود لنز نیز میگذارند که این مساله، احتمال ابتلا به عفونت چشم را در این دسته از افراد افزایش میدهد. حتی اگر افراد از لوازم آرایشی «در ناحیه چشم» همراه با مژه مصنوعی بهره گیری کنند، باز هم ابتلا به عفونت چشم در چنین شرایطی افزایش پیدا خواهد کرد.

 

عفونت در کمین هست
یکی دیگر از عوارضی که مژه مصنوعی میتواند در پی داشته باشد، احتمال ابتلا به عفونت هست. آن دسته از افرادی که از مژه‌هاي مصنوعی بهره گیری می کنند، بیش از سایر افراد مستعد ابتلا به گل‌مژه میباشند.