پارس ناز پورتال

دردهای آزار دهنده بدن را اینگونه درمان کنید

دردهای آزار دهنده بدن را اینگونه درمان کنید

دردهای آزار دهنده بدن را اینگونه درمان کنید

برای درمان و تسکین شمار زیادی از دردهای بدن که آزاردهنده میباشند می توان از روشهای ستنی واقعا کارساز بهره گیری کرد. عصاره وانیل یکی دیگر از داروهای درمانی مورد بهره گیری در منزل‌ها هست که می تواند درد دندان را کاهش دهد. اضافه بر این وانیل خاصیت آرام بخشی نیز دارد. شما می توانید یک تکه پنبه را به عصاره وانیل آغشته کنید و آن را روی دندانی که درد میکند، قرار دهید تا باعث کاهش درد شود.

 

درد دندادن در افراد گوناگون اشکال متفاوتی دارد، برخی رنج ها ممکن هست، اذیت دهنده باشند، گاهی می توان آن‌ها را بردباری کرد، اما در پاره‌اي از مواقع درد دندان میتواند غیر قابل بردباری و بسیار اذیت دهند باشد. اینگونه دردهای شدید حتی به اطراف فک‌ها نیز کشیده میشوند. دردهای دندان میتواند دلایل زیادی از جمله پوسیدگی، عفونت، تورم ریشه‌ها، ترک خوردگی، اختلالات مفصل فک و دیگر دشواری های دهان و دندان باشد.

 

همان طور که می دانید وقتی بنابر هر علتی بر روی اعصاب دندان فشاری وارد شود، درد دندان به وجود می آید. تحریک و فشار روی اعصاب دندان‌ها میتواند متغییر باشد. از آنجایی که رشته‌هاي عصبی دندان‌ها بسیار دلنازک میباشند، به محض تماس با هر چیز خارجی و یا هرگونه التهابی احساس درد را به شما منتقل می کنند.

 

به یاد داشته باشید، گذشته از آنکه درد دندان‌تان عود کند، حتماً به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا با دقت به تخصصی که دارد، شما را از درد دندان رهایی ببخشد. حال اگر شما بنا به هر علتی به دندانپزشک دسترسی ندارید، میتوانید با ۱۰ روش خانگی ساده تا اندازه ای از درد حاصل از دندان درد خلاص شوید. در ادامه این مقاله شما را با ۱۰ درمان خانگی برای رهایی از درد دندان آشنا می‌‎کنیم.

 

۱. بهره گیری از فلفل و نمک برای رهایی از درد دندان

مخلوط نمک با فلفل میتواند بسیار خوب باشد، زمانی که از ناحیه دندان‌هاي خود احساس درد کردید، شما می توانید از مخلوط فلفل و نمک بهره ببرید، چرا که این مواد خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد درد دارند. برای رهایی از درد دندان بهتر هست، اندکی از نمک و فلفل را با چند قطره آب مخلوط کنید،

 

تا به شکل خمیر مثل در بیاید، سپس مخلوط را روی ناحیه از دندان که درد می کند، بگذارید و چند دقیقه صبر کنید تا مخلوط اثر خود را روی موضعی که درد میکند، بگذارد. شما می توانید از این طریق در طول روز چندین بار بهره گیری کنید. یک یادآوری مهم در مورد بهره گیری از این طریق این هست که به هیچ وجه، مخلوط نمک و فلفل را قورت ندهید، پس از چند دقیقه که احساس کردید، مخلوط اثر خود را روی دندان‌تان گذاشته آن را بیرون بریزید.

 

۲. بهره گیری از سیر برای رهایی از درد دندان

سیر ماده‌اي هست که میتواند درد حاصل از دندان درد را به مقدار قابل دقت‌اي تسکین دهد. این ماده خوب به دلیل دارا بودن مواد آنتی‌بیوتیکی خاصیت ضد درد دارد و میتوان، از آن برای کاهش درد بهره برد. شما می توانید یک حبه سیر را له کرده و با اندکی نمک معمولی و یا نمک سیاه مخلوط کنید

 

و روی دندانی که درد می کند قرار دهید. درضمن از پودر سیر نیز می توانید بهره گیری کنید. این درمان طبیعی را میتوانید به مدت چند روز بهره گیری کنید. هم‌چنین شما می توانید با جویدن یک حبه سیر با اندکی میخک و سپس خوردن آن‌ها به تسکین درد کمک زیادی بکنید.

 

۳. بهره گیری از گل میخک برای رهایی از درد دندان

میخک‌ها از خواص ضد التهابی، ضد باکتری، آنتی اکسیدان و از همین طور خواص بی‌حس کنندگی بالایی برخوردار میباشند. این گیاه درمانی می تواند به کاهش درد دندان و مبارزه با عفونت آن بسیار کارساز واقع شود. شما میتوانید اندکی میخک خرد شده را با کمی روغن زیتون و یا هر روغن گیاهی دیگر مخلوط کنید

 

و روی دندان‌هاي صدمه دیده خود قرار دهید. یک روش دیگر این هست که با بهره گیری از یک توپ پنبه‌اي اندکی از روغن میخک را به همراه پنبه آغشته به روغن، روی دندانی که درد می کند، قرار دهید. هم‌چنین شما می توانید با بهره گیری از مخلوط چند قطره روغن میخک درون نیم لیتر آب از آن بعنوان یک دهان شوی کارساز بهره گیری کنید.

 

۴. بهره گیری از پیاز برای رهایی از درد دندان

پیاز دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی هست که می تواند درد دندان را کاهش داده و همچنی باعث بازرسی آن شود. این ماده با کشتن میکروب‌ها، عفونت حاصل از فعالیت‌شان را کاهش می دهد و این فرمایش میتواند درد دندان را نیز تسکین دهد. زمانی که شما درد دندان را حس کردید، میتوانید

 

اندکی از پیاز را روی دندانی که درد می کند، قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید تا عصاره پیاز اثر خود را بگذارد. خوردن و جویدن پیاز نیز می تواند میکروب‌هاي درون دهان و روی دندان‌ها را از بین ببرد. فقط کافی هست، چند دقیقه پیاز را با جویدن درون دهان خود نگه دارید.

 

۵. Asafetida و یا گیاه آنقوزه

شما با بهره گیری از گیاه آنقوزه «Asafetida» میتوانید دشواری های دندانپزشکی چون دندان درد و حتی درد لثه‌ها را در منزل درمان کنید. نگران نباشید، فقط کافی هست یک قاشق چای خوری یا نصف قاشق چایخوری از پودر گیاه آنقوزه «Asafetida» را با دو قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید و کمی آن را گرم کنید.

دردهای آزار دهنده بدن را اینگونه درمان کنید

سپس یک تکه پنبه را به مخلوط آغشته کرده و روی دندان‌هاي صدمه دیده قرار دهید تا پس از مدتی از شر درد دندان خلاص شوید. درضمن شما می توانید اندکی از گیاه آنغوزه را له کرده و درون دندان پوسیده خود قرار دهید تا با این روش درد آن را تسکین دهید.

 

۶. آب نمک گرم و درمان درد دندان

یک لیوان آب گرم مخلوط با نمک میتواند درد دندانتان را کاهش دهد. برای اینکار شما می توانید نصف قاشق نمک را در یک لیوان آب داغ حل کنید و وقتی آب داغ کمی خنک شد، از آن برای شستشوی دهان خود بهره گیری کنید. اینکار باعث کاهش تورم و التهاب در لثه‌ها می شود و همین طور با باکتری‌هاي عامل عفونت در دندان‌ها نیز مبارزه می کند.

 

۷. بهره گیری از برگ گیاه گواوا برای رهایی از درد دندان

برگ‌هاي تازه گیاه گواوا می‌‎تواند باعث کاهش درد دندان‌ها شود. این به دلیل خاصیت ضد التهابی، ضد درد و ضد میکروبی آن هست. فقط کافیست یک یا دو شماره از برگ گیاه گواوا را خوب بجوید. عصاره حاصل از جویدن برگ‌ها می تواند درد دندان را تسکین دهد. همین طور شما میتوانید برگ‌هاي له شده گیاه گواوا را روی دندان صدمه دیده قرار دهید

 

تا پس از چند دقیقه اثر خود را بر روی دندان صدمه دیده که باعث درد می شود بگذارد. یکی دیگر از کارایی‌هاي گیاه گواوا این هست که چند برگ از آن را درون یک لیوان آب جوش قرار دهید تا خوب جوش بخورد و سپس پس از خنک شدن آب، از آن برای دهان‌شویه بهره گیری کنید.

 

۸. عصاره وانیل روشی برا درمان درد دندان

عصاره وانیل یکی دیگر از داروهای درمانی مورد بهره گیری در منزل‌ها هست که میتواند درد دندان را کاهش دهد. اضافه بر این وانیل خاصیت آرام بخشی نیز دارد. شما می توانید یک تکه پنبه را به عصاره وانیل آغشته کنید و آن را روی دندانی که درد میکند، قرار دهید تا باعث کاهش درد شود. شما می توانید اینکار را چند بار در روز انجام دهید تا از شر درد دندان‌هایتان تا اندازه ای آسان شوید.

 

۹. آب جوانه سبز گندم راهی برای کاهش درد دندان

آب جوانه گندم دارای خواص ضد باکتری‌یای طبیعی هست، این ماده می تواند از پوسیدگی دندان پیشگیري کند و هم‌چنین درد حاصل از دندان‌هاي خراب را نیز کاهش میدهد. هم‌چنین شما می توانید از عصاره آب جوانه گندم بعنوان یک دهانشویه نیز بهره گیری کنید و از مزایای درمانی آن بهره ببرید.

 

این ماده می‎تواند سموم روی لثه‌ها را جذب کند و باعث کاهش رشد باکتری‌هاي عامل عفونت نیز شود. درضمن شما با جویدن جوانه گندم نیز میتوانید به این خواص دست یابید. گرچه در این مقاله منظور از جوانه گندم، برگ سبز گندم هست که تا اندازه ای رشد کرده باشد.

 

۱۰. بهره گیری از یک تکه یخ برای رهایی از درد دندان

یخ می تواند به کاهش درد دندان‌ها کمک کند زیرا با تاثیری که روی رشته‌هاي اعصاب زیر دندان می‌گذارد می تواند باعث بی حس شدن آن‌ها شده و در نتیجه با کند کردن سیگنال‌هاي درد کمک زیادی برای کاهش درد می کند. برای این کتار کافی هست یک تکه یخ را درون پارچه اي قرار دهید

 

و آن را روی ناحیه از صورت که احساس درد میکنید، قرار دهید. چند دقیقه طول می کشد تا سرمای یخ آن ناحیه را بی حس کند با این شرایط درد کمتری حس می‎کنید. یادتان باشد که تماس مستقیم یخ با رشته‌هاي عصبی می تواند درد را تشدید کند.

 

نکته: با دقت به موارد درمان خانگی‌اي که در بالا ذکر شد، حتماً با یک دندانپزشک در این خصوص مشورت داشته باشید. احتمالا با اطاعت از روش‌هاي ذکر شده درد دندان‌هایتان کاهش پیدا نکرد، چرا که در برخی از موارد دشواری های دهان و دندان با درمان خانگی قابل حل نیستند. از این جهت مراجعه به یک دندانپزشک امری بسیار ضروری هست.

 

ممکن هست دندان شما به درمان خیلی جدی‌تری نیاز داشته باشید. برترین کار برای در امان ماند از درد دندان‌ها اطاعت از اصول بهداشتی دهان و دندان هست و همین طور شما با کم کردن مصرف مواد خوراکی که باعث ویرانی دندان‌هایتان میشوند، می توانید، عمر دندان‌ها را افزایش داده و از دردهای اذیت دهنده تا اندازه ای فاصله بگیرید.

 

«گرچه این نکته هم درست هست که فساد دندان ارتباط مستقیم با موضوع ژنتیک و ارثی بودن دارد، چرا که برخی دندان‌ها سازگاری کمتری با مواد خوراکی دارند، از این جهت زودتر از حد معمول ویرانی می شوند و دشواری های زیادی را فراهم میکنند.»