پارس ناز پورتال

درمان های خانگی موثر برای رفع لکه های پوست

درمان های خانگی موثر برای رفع لکه های پوست

درمان های خانگی موثر برای رفع لکه های پوست 

اگر صورت و بدن شما نیز دارای لکه هست و از وجود آنها غمگین هستید جای نگرانی نیست, می توانید روش از میان بردن انها را در ادامه بخوانید. اکثر لکه‌هاي سیاه روی پوست را می توان بسهولت از بین برد یا روشن‌تر کرد. لکه‌هاي سیاه معمولاً به دلیل ترشح بیش از اندازه ملانین در پوست ایجاد میشوند.

 

برخی از فاکتورهایی که میتواند منجر به این لکه‌ها شود شامل قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور خورشید, عدم تعادل هورمون‌ها, بارداری, برخی از داروهای خاص, کمبود ویتامین‌ها, کمبود خواب و استرس چندان هست. آن گونه لکه‌ها می تواند برای اکثر افراد آزاردهنده باشد.

 

خوشبختانه, درمان‌هایي برای آن وجود دارد. درمان خانگی برترین روش برای کاهش این لکه‌ها و روشن‌تر کردن پوست صورت هست. در این مطلب قصد داریم 10 مورد از درمان‌هاي خانگی برای رفع لکه‌هاي سیاه روی پوست را بیان کنیم.

 

آب لیموی تازه:
به جرات میتوان گفت سریع ترین و راحت‌ترین روش برای درمان آن گونه لکه‌ها بهره گیری از آب لیموی تازه هست. لیمو حاوی ویتامین C هست که میتواند لکه‌هاي سیاه را روشن‌تر کند.لیموی تازه را بردارید و آبش را بگیرید. سپس یک پارچه نخی تمیز انتخاب کنید و با آب لیمو آغشته نمایید. به صورت مستقیم روی پوست بمالید.

 

اجازه دهید آب لیمو خشک شود و سپس با آب تمیز, صورت خود را بشویید.
برای حذف این لکه‌ها, آب لیمو را دست کم دوبار در هفته روی پوست اعمال نمایید.
اگر پوست دلنازک و نازکی دارید, میتوانید آب لیمو را با آب معمولی, گلاب یا عسل ترکیب کنید.

 

باتر میلک:
باتر میلک یک ماده بینظیر برای خلاص شدن از شر لکه هاي سیاه روی پوست هست. امثال آب لیمو, این ماده نیز به از بین رفتن لکه‌ها و روشن‌تر شدن پوست کمک میکند اما باتر میلک باعث سوزش پوست‌هاي دلنازک نخواهد شد.

 

چهار قاشق چایخوری باتر میلک بردارید.
دو قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی تازه را به آن اضافه کنید.
اکنون دو ماده را با هم ترکیب کنید و روی صورت خود بگذارید.
بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب تمیز بشویید.

 

لاکتیک اسید موجود در شیر نیز میتواند به کاهش به بازبینی لکه‌هاي موجود در پوست کمک کند و آن را به طور کلی روشن‌تر نماید. بنابراین اگر باتر میلک در اختیار ندارید می توانید یک پارچه نخی تمیز را به شیر آغشته کنید و روی لکه‌ها بگذارید.این کار را هرروز تکرار کنید. شما می توانید با ترکیب شیر و عسل و قرار دادن آن به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست نیز از مزایای آن بهره مند شوید.

 

جوی دوسر:
پودر جوی دوسر بعنوان لایه بردار پوست در نظر گرفته میشود.بنابراین شما می توانید ماسکی از جوی دوسر تهیه کنید و آن را روی پوست صورت قرار دهید.

 

نصف پیمانه جوی دو سر را آسیاب کنید.

 

سه الی چهار قاشق غذاخوری از آب لیموی تازه را بدان اضافه کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود.

 

آن را روی پوست اعمال کنید و با آب گرم بشویید.

 

اگر نتوانستید جو را از روی صورت خود پاک کنید, از یک پارچه تمیز بهره گیری کنید. ابتدا پارچه را در آب فرو ببرید و به آرامی روی پوست خود بکشید. این کار را یک الی دوبار در هفته تکرار کنید.

 

بادام:
۸ الی ۱۰ شماره بادام را در شیر خیس کنید و اجازه دهید شب در همین حالت باقی بماند.
پوست آن را بکنید و آسیاب کنید.
اکنون یک قاشق چایخوری از پودر چوب صندل و نصف قاشق چایخوری از عسل را با بادام ترکیب نمایید.
آن‌ها را مفید مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود.
روی پوست خود اعمال کنید.
بعد از ۳۰ دقیقه آن را بشویید.

 

چوب صندل:
چوب صندل یک انتخاب کارساز دیگر برای درمان لکه هاي قهوه اي روی پوست هست.ابتدا یک قاشق غذاخوری از پودر چوب صندل را با یک قاشق غذاخوری از گلیسرین و سه قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید.

 

ترکیب را روی پوست بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه روی آن بماند.با آب ولرم صورت خود را بشویید.