پارس ناز پورتال

بهترین روش های درمان سرماخوردگی با طب سنتی

بهترین روش های درمان سرماخوردگی با طب سنتی

بهترین روش های درمان سرماخوردگی با طب سنتی 

شما می‌توانید سرماخوردگی را به راحتی با طب سنتی درمان کنید و از نتایج سریع آن در درمان بیماری خود راضی باشید. سرماخوردگی در فصل سرما بسیار رایج می‌شود، اما طب سنتی توصیه های مهم و جالبی برای درمان سرماخوردگی دارد که به آن ها اشاره می‌کنیم.

 

چه چیزهایی در طب سنتی برای سرماخوردگی خوب است؟
روح‌الله شعرا، متخصص طب ایرانی، درباره اصول درمان سرماخوردگی اظهار کرد:در زمان سرماخوردگی غذا کم بخورید زیرا پرخوری باعث تجمع مواد در بدن و کند شدن هضم ماده بیماری میشود.هنگامی که سرما خوردید, آب و سایر نوشیدنی‌ها کمتر خورده شود چرا که آب مانع کندی هضم ماده بیماری به علت سردی و نیز افزایش آبریزش می‌شود.

 

هنگام سرماخوردگی از خوابیدن بیش از حد بپرهیزید چرا که خواب باعث کاهش متابولیسم مغزی و کاهش قدرت هضم ماده بیماری توسط آن میشود البته استراحت ضروری است.هنگام سرماخوردگی تا دو ساعت بعد از غذا، نخوابید چون خواب بعد از غذا باعث افزایش تبخیر مواد هضم نشده از معده میشود، همچنین مواد غذایی معطر نخورید زیرا مغز، غذا های معطر را دوست دارد و به خود جذب میکنند و باعث افزایش آبریزش و خلط پشت حلق می‌شود.

 

حواستان باشد هنگام سرماخوردگی، سرتان را همیشه حتی در خواب بپوشانید, چون حرارتی که در سر باعث هضم ماده مرض میشود خارج شده و نیز مخصوصاً در فصل سرد بادهای ناسازگار، هضم ماده مرض را کُند میکنند.هنگام سرماخوردگی بخور دهید, حتی بخار آب به تنهایی به هضم ماده مرض کمک می کند اما اگر بینی و گلو، خارش یا سوزش دارد گل بنفشه و اگر ندارد گل بابونه را کمی با آب بجوشانید.

 

درمان سرماخوردگی در طب سنتی

هنگام سرماخوردگی، غذا های سنگین نخورید چون حرارت غریزی متوجه هضم ماده مرض نخواهد بود و از دود استفاده کنید؛‌ دودهایی مثل دود کندر در موارد گرفتگی مجاری تنفسی باعث بازگشایی و در موارد عفونت موجب پخته شدن و دفع مواد عفونی میشود همچنین مانع سرایت بیماری به دیگران است.

 

هنگام سرماخوردگی، روزها نخوابید, خورشید مواد را به سر و ظاهر بدن جذب می کند و در خواب میل حرارت غریزی به سمت عمق بدن است, بدین سان مواد در سر جمع میشود و تحلیل نمی‌رود, استحمام باعث پخته شدن مواد است البته مراقب باشید چون باید سر و صورت خوب خشک شود و تا رفع کامل التهاب حمام پوشیده باشد.

 

مراقب باشید که هنگام بیماری به خصوص سرماخوردگی، یبوست نداشته باشید, یبوست باعث صعود بخارات عفونی به سر و ضعف بیشتر میشود, بهتر است از غذا های ملین استفاده کنید چون روانی شکم می‌تواند باعث تسریع در دفع ماده مرض شود.هنگام سرماخوردگی عرقیات سرد خورده شود, این مورد در سرماخودگی‌های طول‌کشیده مناسب نیست, عرقیات سرد باید نیم ساعت قبل از غذا میل شود و بوی عطر نداشته باشد.