پارس ناز پورتال

بهترین راهکار برای درمان سریع عفونت دندان

بهترین راهکار برای درمان سریع عفونت دندان

بهرترین راهکار برای درمان سریع عفونت دندان 

عفونت دندان می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد،دردهای مکرر همراه با ایجاد بوی بد دهان از عوارض آن هست،باید فورا آن را درمان نمود. درمان سریع عفونت دندان را با چند روش مهم انجام دهید. مریضی دهان و دندان یکی از مریضی هاي شایع در میان مردم هست که در طول عمر خود حداقل یکبار با عفونت دندان دست و پنجه نرم خواهند کرد حال چند روش مهم هست که میتواند عفونت دندان را از بین ببرد و درد دندان را تسکین دهد.

 

درمان سریع عفونت دندان

 به گزارش پارس ناز داشتن لبخندی جذاب یکی از موثر ترین عوامل در زیبایی هست. عفونت دندان از جمله مریضی هایي هست که به شدت سلامت دهان را تهدید میکند. اما راه درمان کدام هست؟بهاره سپهریان متخصص دندانپزشکی ؛ با اشاره به این که برخی ها به درد دندان خود بی دقت میباشند، بیان کرد: این عارضه باعث پیشرفت درد، آلودگی ریشه دندان و بروز مواد میکروبی به دهان و در نتیجه عفونت میشود.

 

سپهریان درمورد ضربه زدن به دندان گفت ضربه به دندان باعث قطع اعصاب و عروق دندان و مانع گردش خون میشود که همین عامل تجمع میکرب و باکتریها در دهان و دندان و بروز آبسه را به همراه دارد.این متخصص دندانپزشکی مهم ترین راه درمان عفونت را عصب کشی دانست و اظهار داشت: در ۹۹ درصد روش درمانی عصب کشی، دکتر برای تمیز نگه داشتن داخل دندان آسیب دیده مایعی را درون آن می ریزد و بعد از یک هفته درمان را انجام میدهد.

 

سپهریان با اشاره به این که در دوره درمانی عصب کشی برای کاهش عفونت از آنتی بیوتیک ها بهره گیری می‌شود، تاکید کرد: مصرف آنتی بیوتیک و مسکن هاي ضد التهاب عفونت دندان را به صورت موضعی کاهش میدهد اما عامل آن را برطرف نمیکند.

 

این متخصص دندانپزشکی با بیان این که برای از بین بردن عفونت دندان نیاز به تخلیه دندان هست، تاکید کرد: مصرف داروهای گیاهی تاثیرات خیلی کمی برای کاهش درد و بهبود دندان دارند اما اگر به صورت غذایی مصرف شود تا مدتی درد را کاهش می‌دهد.

 

وی به ضد عفونی کردن اشاره کرد و افزود: بهره گیری از آب نمک و یا سرم نمکی در زمان درد باعث ضدعفونی کردن، کاهش محلول التهاب و آلودگی داخل دهان و دندان می‌شود.

 

تهیه محلول درمان سریع عفونت دندان

سس زنجبیل و فلفل زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد میباشند. شما می‌توانید هر کدام از این دو ادویه را به طور جداگانه مورد بهره گیری قرار دهید، چراکه هر دوی این مسکن ها، پیام تسکین درد را به مغز می فرستند. اما برای گرفتن نتیجه بهتر، میتوانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید.

 

از روش زیر کمک بگیرید:

 به گزارش پارس ناز میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک سس بسازید. توپ کوچکی از پنبه درست کنید و به میزان کافی به سس مورد نظر آغشته اش کنید. بعد هم آن را درست روی دندان تان «جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند» بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان تان خارج نکنید.

 

به گفته این متخصص دندانپزشکی، در زمان عصب کشی دندان، پزشکان برای از بین بردن عفونت داخل دندان از آب نمک بهره گیری می‌کنند.وی با بیان این که هر دندان دردی نیاز به عصب کشی ندارد، اظهار داشت: ممکن هست عواملی مثل ترک اعتیاد، استرس و یا ترس از زایمان باعث بروز درد دندان شود.سپهریان بیان کرد: باید جهت پیشگیري از خرابی دندان و بررسی علل ایجاد درد به دکتر مراجعه شود.