پارس ناز پورتال

درمان فقر منیزیم با این راهکارهای مفید

درمان فقر منیزیم با این راهکارهای مفید

درمان فقر منیزیم با این راهکارهای مفید 

منیزیم یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد که باید از طریق مواد خوراکی فراهم سازی گردد. شریت منیزیم نیز در داروخانه ها یافت میشود. منیزیم ماده معدنی شریک برای کلسیم هست. به طور معمول هر کجا در بدن که به کلسیم نیاز هست، منیزیم نیز باید حضور داشته باشد. منیزیم یک ماده معدنی آرامش بخش و ضد استرس هست، از این رو نقش مهمی برای کمک به بدن در مبارزه با استرس ایفا می‌کند.

 

منیزیم برای سلامت شریان ها، خون، استخوان ها، قلب، عضلات و عملکرد عصبی ضروری محسوب می‌شود و این در شرایطی هست که امکان دارد افراد بسیار زیادی در دنیا با کمبود این ماده معدنی مهم مواجه باشند.منیزیم برای سلامت و تندرستی انسان از اهمیت ویژه اي برخوردار هست. این ماده معدنی در ساخت انرژی برای اکثر فرآیندهای بدن نقش دارد

 

و حتی شکل دهی ساختار مواد نخست ژنتیکی به وجود میزان کافی از منیزیم وابسته میباشند. همین طور، بدن انسان برای ساخت تقریبا 500 آنزیم که برای زندگی و عملکردهای سوخت و ساز به آن ها نیاز هست به میزان کافی از منیزیم نیاز دارد.

 

منابع خوراکی منیزیم
بادام
دانه هاي کنجد
دانه هاي آفتابگردان
دانه هاي کدو تنبل
انجیر
لیمو
سیب
سبزیجات برگدار تیره
کرفس
برنج قهوه اي
اسفناج
آووکادو
جوانه یونجه

 

نشانه هاي کمبود منیزیم

کمر درد
سندرم تونل کارپ
خستگی مزمن
گیجی
هوس برای شکلات
افسردگی
سرگیجه
صرع یا تشنج
بوی بدن بیش از اندازه
تپش قلب یا ضربان قلب نامنظم
فشار خون بالا
بیش فعالی یا بی قراری
ناتوانی در نظارت مثانه
بی خوابی
تحریک پذیری یا اضطراب
گرفتگی عضلانی یا تنش عضلانی
تیک ها یا پرش هاي عضلانی
درد در زانوها یا کفل
دست ها و پاهای سرد و دردناک
پاهای بی قرار به ویژه در شب
دندانهای حساس یا شل
تشنج، یا رعشه
سندرم پیش از قاعدگی یا قاعدگی هاي دردناک

 

گرچه تعداد زیادی از نشانه ها با مریضی هاي دیگر همپوشانی دارند، در نتیجه به علت اینکه با بعضی از آن ها مواجه باشید لزوما به معنای آن نیست که کمبود منیزیم دارید. اگر هر گونه مریضی یا مشکل سلامت دارید باید با یک دکتر مشورت کنید. اگر به کمبود منیزیم مشکوک هستید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا آزمایش هاي لازم صورت بگیرد.

 

دوز معمول مصرف هرروز منیزیم 800 میلی گرم هست و به طور معمول با مصرف مکمل هاي کلسیم همراه هست. دریافت کلسیم بدون مصرف منیزیم میتواند به تخلیه ذخایر منیزیم بدن منجر شود.