پارس ناز پورتال

بهترین درمان های خانگی برای بهبود میگرن

بهترین درمان های خانگی برای بهبود میگرن

بهترین درمان های خانگی برای بهبود میگرن 

سردردهاي مقطعی که بسیار آزاردهنده میباشند میگرن نام دارند و بعضی افراد که به آن مبتلا می باشند دنبال هر راهی برای آرام کردن آن میباشند. اگر شما یا یکی از اطرافیانتان با سردردهای میگرنی درگیر هستید، حتماً با علائم این نوع سردرد آشنا هستید. سردردهای میگرنی در اغلب موارد به صورت یک طرفه، ضربان دار و با تاری دید همراه میباشند. این سردردها همین طور ممکن هست با علائم گوارشی نظیر تهوع و استفراغ همراه باشند.

 

میگرن
سردردهای میگرنی معمولاً مداوم و شدید میباشند و با دلایلی از قبیل: تغییرات هورمونی در زنان، گرسنگی، بو یا عطر خاص، سیگار کشیدن یا بوی سیگار، خستگی یا خواب نامناسب، استرس، صداهای بلند، تابش نور مستقیم یا رقص نور به چشم، کمبود خواب و خوردن بیش از حد غذا، شروع یا تشدید شوند.

 

درمان سردردهای میگرنی
حتماً شما هم درمورد درمان سردردهای میگرنی به اندازه کافی اطلاعات کسب کرده اید. به‌جز مصرف بعضی داروهای مسکن از قبیل پانادول یا ایبوپروفن، درمان‌هاي دارویی دیگری از قبیل پروپرانولول، آمی تریپتیلین، سوماتریپتان، ارگوتامین، دپاکین و … انجام میشود که مصرف چندان یا طولانی مدت آن‌ها عوارضی خواهند داشت.

 

سردردهای میگرنی را همین طور با روش‌هاي درمانی از قبیل: تزریق بوتاکس، ماساژ، طب سوزنی، بیوفیدبک نیز نظارت می‌کنند که در بعضی افراد مؤثر خواهند بود.

 

چند پیشنهاد خانگی برای کمک به بهبود و درمان سردردهای میگرنی

چای فلفل قرمز، زنجبیل و نعناع در درمان سردردهای میگرنی
یک برش زنجبیل تازه، یک سر قاشق چایخوری فلفل قرمز و یک قاشق چایخوری نعناع خشک را درون دو فنجان آب جوش ریخته و به مدت 15 دقیقه بمانند. بعد از صاف کردن این چای را به منظور کاهش علائم سردردهای میگرنی بنوشید. همین طور بهتر هست مقداری عسل طبیعی نیز به آن اضافه فرمایید. از این چای به طور منظم بهره گیری فرمایید.

 

همین طور برای نظارت علائم سردردهای میگرنی میتوانید؛ برگ نعناع تازه را به آب جوش اضافه فرمایید و بگذارید به مدت ده دقیقه بماند. سپس کمی عسل به آن بیفزایید و آن را بهره گیری فرمایید.

 

جینکوبیلوبا و بهبود سردردهای میگرنی
جینکوبیلوبا یک گیاه مؤثر برای تسکین سردردهای میگرنی هست. این گیاه موجب خون‌رسانی مناسب‌تر به مغز و کاهش سردرد میشود. شما میتوانید از عصاره این گیاه در قالب، کپسول و یا قرص بهره گیری فرمایید.

 

ریحان و کمک به کاهش سردردهای میگرنی
ریحان دارای بوی بسیار قوی هست که در درمان سردردهای میگرنی مؤثر هست. یکی از روش‌هاي بهره گیری از ریحان برای بهبود سردردهای میگرنی بهره گیری موضعی آن هست. روغن ریحان یک شل کننده عضلانی هست و در رفع دردهای عضلانی و ریلکس شدن عضلات مؤثر هست. شما می‌توانید از این روغن برای ماساژ شقیقه ها و پیشانی خود برای کاهش سردرد و رفع اسپاسم آن ناحیه بهره گیری فرمایید.

 

روش دیگر جویدن برگ ریحان تازه در زمان سردردهای میگرنی هست.
نوشیدن چای ریحان نیز میتواند در کاهش سردردهای میگرنی مؤثر باشد. چند برگ ریحان را در آب جوش به مدت ده دقیقه بجوشانید و بعد آن را صاف کنید و بنوشید.

 

روش مؤثر دیگر در سردردهای میگرنی؛ بهره گیری از ریحان به همراه عنبر سائل هست. مقدار دو قاشق چایخوری ریحان خشک را به مقدار سه فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید سرد شود. پس از آن اضافه کنید دو قاشق غذاخوری عنبر سائل را به این چای و آن را درون یک پارچه بریزید. آن پارچه را روی پیشانی بگذارید تا درد التیام پیدا کند.

 

سرکه درمانی برای سردردهای میگرنی
استنشاق سرکه یکی از راه هاي تسکین سردردهای میگرنی هست. به مقدار مساوی از سرکه و آب با هم مخلوط کنید و بگذارید به جوش آید. بخور حاصل از آن را استنشاق کنید تا سردرد شما تسکین یابد. همین طور میتوانید لیف حمام خود را از سرکه خیس کنید و بگذارید 20 دقیقه داخل یخچال باقی بماند. سپس با کمی فشار از آن بر روی سر و گردن بهره گیری کنید که این می‌تواند نوعی ماساژ مؤثر برای تسکین سردردهای میگرنی باشد.

 

دانه کتان و کاهش سردردهای میگرنی
دانه کتان دارای خواص ضدالتهاب می باشد، بذر کتان یک گزینش فوق العاده برای کاهش التهاب در بدن و نظارت سردردهای میگرنی هست. یک چای با اضافه کردن یک قاشق چایخوری تخم کتان در یک فنجان آبجوش تهیه کنید. بگذارید مدتی بمانید و بعد مایع آن را صاف کنید و حداقل دو بار در روز از این چای بنوشید. شما می‌توانید از این چای برای ماساژ عضلات بدنتان نیز بهره گیری فرمایید.

 

نوشیدن قهوه مؤثر در تسکین سردردهای میگرنی
نوشیدن یک فنجان قهوه در ابتدای شروع سردردهای میگرنی میتواند به نظارت و تسکین آن کمک بسزایی کند.

 

مصرف منیزیم مؤثر در درمان سردردهای میگرنی
بهره گیری از منابع خوراکی غنی از منیزیم از جمله: تخم کدوتنبل، لوبیا، سبزیجات برگ سبز، کلم بروکلی و مکمل منیزیم میتواند در کمک به بازرسی سردردهای میگرنی، بخصوص در افرادی که دچار کمبود منیزیم میباشند کمک کننده باشد.

 

ماساژ دادن انگشت کوچک دست و تسکین سردردهای میگرنی
ماساژ انگشت کوچک دست و پا می‌تواند به رفع سردردهای میگرنی شما کمک بسیاری کند. برای این درمان مدت ماساژ برای هر زمان حداقل ده دقیقه و به فواصل اینکار را تکرار فرمایید «حداقل سه بار» تا درمان انجام شود.

 

بابونه در درمان سردردهای میگرنی مؤثر هست
خواص ضد اسپاسم و ضدالتهابی بابونه به تسکین درد و سردردهای میگرنی کمک می‌کند. 2-3 قاشق چایخوری از گل بابونه خشک را در یک فنجان آب داغ ریخته و بگذارید کمی بماند. پس از آماده شدن، کمی آب لیمو و عسل به آن بیفزایید. این چای گیاهی را سه بار در روز برای تسکین سردردهای میگرنی بنوشید.

 

روغن ماهی و تسکین سردردهای میگرنی
روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هست که برای کمک به کاهش التهاب، کاهش احتمال لخته شدن خون و نظارت فشارخون مؤثر هست. شما میتوانید از کپسول روغن ماهی یا روغن ماهی مایع با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری از آن در آب پرتقال بهره گیری کنید. مصرف روغن ماهی در درمان سردردهای میگرنی مؤثر هست.

 

بوی سیب و تسکین سردردهای میگرنی
خوردن سیب و بوییدن آن در تسکین سردردهای میگرنی مؤثر هست.

 

پوست درخت بید «Willow bark» مؤثر در درمان سردردهای میگرنی
پوست درخت بید حاوی ترکیبی به نام سالیسین هست که موجب نظارت درد، تب و التهاب می‌شود. به همین علت این گیاه یک مسکن مناسب برای سردردهای میگرنی هست.

 

برای بهره گیری از پوست درخت بید در نظارت سردردهای میگرنی، مقداری از آن را درون یک قابلمه آب بجوشانید. لازم هست در حالت جوش خوردن به مدت 5 الی 10 دقیقه باقی بماند. بعد از آن به مدت سی دقیقه صبر کنید و بعد از آن بهره گیری فرمایید. از این نوشیدنی 3 تا 4 فنجان در روز بهره گیری فرمایید.

 

مصرف پوست درخت بید برای افراد زیر 16 سال و مادران باردار منع دارد. همین طور بهره گیری از این گیاه برای افرادی که به آسپیرین حساسیت و یا واکنش گوارشی نشان می‌دهند پیشنهاد نمی شود. بومادران و سردردهای میگرنی گیاه بومادران دارای خواص ضد میکروبی،

 

ضد اضطراب و خاصیت ضد درد هست که باعث کاهش درد بخصوص سردردهای میگرنی میشود. شما میتوانید از کپسول عصاره این گیاه بهره گیری فرمایید. سعی کنید گذشته از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. اضافه بر این، چای تهیه شده از بومادران خشک شده می‌تواند نتایج مؤثری برای بازرسی سردردهای میگرنی داشته باشد.