پارس ناز پورتال

درمان های خانگی برای از بین بردن جوش ها

درمان های خانگی برای از بین بردن جوش ها

درمان های خانگی برای از بین بردن جوش ها 

اگر میخواهید جوش هاي روی صورت شما برای همه ي وقت از روی صورتتان محو شوند نیازی نیست حتما راه سختی امتحان کنید بلکه میتوانید راهکارهای خانگی معرفی شده در زیر را به کار گیرید. 

 

روش هاي از بین بردن جوش صورت

شاید وقتی در دوره دبیرستان بودید برای از بین رفتن جوش هاي صورتتان هر شب دعا میکردید، اما متاسفانه این مشکل برای برخی از افراد بالغ هنوز هم باقی هست و هر از چند گاهی گریبان گیرشان می‌شود. و اگر شما نیز هم اکنون درگیر یک جوش هستید و کرم مخصوص درمان آن را ندارید باید بگویم تنها نیستید.

 

به همین علت ما از متخصصین پوست خواستیم درمان هاي خانگی کارساز خود را به ما و شما نیز آموزش دهند، مواردی که شاید هم اکنون هم در منزل به راحتی پیدا کنید.

 

از بین بردن جوش صورت با آسپرین

از عناصر فعال در آسپرین سالیسیلیک اسید هست، عنصری کلیدی که در اکثر محصولات ضد آکنه موجود هست. پزشک دبرا جالیمن، متخصص پوست در نیویورک می‌گوید: یک آسپرین را در آب خرد کنید و خمیرش کنید. با یک تکه پنبه خمیر را درست در جای جوش بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

 

از بین بردن جوش صورت با روغن درخت چای

پزشک جسیکا کرانت، متخصص پوست میگوید: روغن درخت چای یک یک ضد عفونی کننده و ضد التهاب خفیف هست. چند قطره روغن درخت چای را روی یک قطعه پنبه بچکانید، و سپس به آرامی روی محل جوش بکشید. پیشنهاد میشود اجازه دهید برای چند ساعت یا در طول شب روی پوست بماند.

 

از بین بردن جوش صورت با یخ

همانگونه که یخ میتواند باعث کاهش تورم در مچ پای آسیب دیده شود می‌تواند التهاب جوش ها را نیز کم کند. یک حبه یخ را داخل یک پارچه بگذارید و یک دقیقه روی جوش نگه دارید. اینکار عروق خونی را موقتا آرام میکند و باعث از بین رفتن قرمزی و تورم میشود.

 

از بین بردن جوش صورت با سرکه سیب

برای کمک به پوست خود کمی سرکه سیب را با مقداری آب مخلوط کنید « اگر پوستتان حساس هست آب چندان بریزید » و سپس روی تمام پوست صورت خود بمالید برای اینکار از یک تکه پنبه کمک بگیرید. اینکار باکتری هاي سطح پوست را می‌کشد و از آن لایه برداری میکند. سرکه سیب حاوی اسید سیتریک هست ، که یک اسید هیدروکسی آلفا هست و در محصولات ضد آکنه بهره گیری می‌شود.

 

از بین بردن جوش صورت با آب لیمو

مثل سرکه سیب، آب لیمو حاوی اسید سیتریک هست. همین طور آبلیمو اسید ال – اسکوربیک را تقویت می‌کند، که جمع کننده و آنتی اکسیدان طبیعی هست. با یک تکه پنبه آب لیمو را دور محل جوش بمالید و اجازه دهید در طول شب بماند.

 

از بین بردن جوش صورت با سیر

 به گزارش پارس ناز سیر به غیر از بویش هیچ چیز بدی ندارد. سیر خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده ملایم دارد، که اگر به صورت موضعی مالیده شود نیز تاثیر دارد، بهره گیری از سیر در برنامه خوراکی بی نظیر سالم هست، چون سیر حاوی خواص ضد سرطانی و ضد لخته شدن خون نیز هست.

 

سیر خرد شده حاوی یک ترکیب ضد باکتریایی به نام آلیسین هست. پیشنهاد میشود یک عدد سیر را با آب به شکل خمیر دربیاورید و درست در جای جوش بمالید سپس بعد از پنج دقیقه جای آن را بشویید.

 

از بین بردن جوش صورت با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یکی از رازهای زیبایی قدیمی هست. پروتئین و ویتامین موجود در سفیده تخم مرغ به جمع شدن پوست و بیرون آمدن روغن از پوست کمک میکند، که باعث باز شدن منافذ و کاهش التهاب می‌شود. پیشنهاد می‌شود سفید تخم مرغ را روی جوش صورت بمالید و سپس پس از ده دقیقه با آب مفید بشویید.

 

از بین بردن جوش صورت با عسل

محل جوش را با مقداری عسل درمان کنید، و یا می‌توانید از این ماده شیرین روی کل پوست صورت مثل ماسک بهره گیری کنید. بگذارید 5 دقیقه بماند سپس با آب گرم مفید بشویید. اما لازم نیست از آن عسل همیشگی که داخل کابینت دارید بهره گیری کنید. عسل طبیعی و خالص به علت خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی که دارد به ترمیم پوست و زخم ها کمک میکند. عسل هاي کارخانه اي هم ممکن هست کمک کنند اما تاثیر عسل طبیعی را ندارند.

 

از بین بردن جوش صورت با جوش شیرین

این جزء اصلی آشپزخانه بهره گیری هاي شگفت انگیزی در زیبایی دارد، که شامل از بین بردن آکنه و ماسک صورت می‌شود. سه پیمانه جوش شیرین را با مقداری آب حل کنید و به آرامی روی صورت خود بمالید. اجازه دهید 5 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید. جوش شیرین خشک کننده هست و چربی را از بین می‌برد، همین طور به خوبی سلول هاي مرده را کنار میزند.

 

از بین بردن جوش صورت با پوست موز

اثبات شده هست مالیدن لایه ي داخلی پوست موز روی زگیل هاي کف پا باعث از بین رفتن آن ها می‌شود به همین علت میتوان گفت پوست موز روی جوش ها نیز جواب می‌دهد. به مدت 5 تا 10 دقیقه به آرامی پوست موز را روی جوش صورت بمالید سپس صورت خود را بشویید.

 

از بین بردن جوش صورت با سیب زمینی خام

قرن ها هست که سیب زمینی را روی کبودی و زخم ها می مالند. سیب زمینی خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارد. همین طور حاوی نیاسین هست که کمک میکند جای آکنه کم رنگ تر شود. پیشنهاد می‌شود سیب زمینی خرد شده را مثل ماسک روی پوست خود قرار دهید و به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید.

 

از بین بردن جوش صورت با خیار

تا به حال از قطعات خیار برای کاهش پف چشم ها بهره گیری کردید؟ خیار میتواند ورم حاصل از آکنه را نیز بخواباند. قطعات خیار خنک کننده پوست، آب رسان و سرشار از ویتامین C میباشند. یک خیار را از عرض به چند تکه برش دهید و آن را روی پوست بگذارید تا حالت بد آکنه را دفع کند.

 

از بین بردن جوش صورت با پوست پرتقال

پوست پرتقال کمک میکند پوستتان از نظر ظاهری به کلی بهبود پیدا کند. فکر میکنید چرا؟ چون مثل دیگر میوه ها پوست پرتقال حاوی ویتامین C هست، آنتی اکسیدانی که برای بازسازی پوست ضروری هست. پوست پرتقال را با آب بکوبید تا حالتی خمیری بگیرد سپس روی پوست خود بمالید، بعد از 10 دقیقه صورت خود را بشویید.

 

از بین بردن جوش صورت با خمیر دندان

خمیر دندان می‌تواند جای آکنه را ترمیم کند اما مطمئن شوید از نوعی بهره گیری می‌کنید که کاملا سفید هست. قسمت سفید خمیر دندان حاوی موادی هست که آکنه را ترمیم می‌کنند. این مواد شامل جوش شیرین و هیدروژن پراکسید هست. برای چند ساعت مقداری خمیر دندان را روی جای جوش قرار دهید.

 

گرچه سعی کنید مرتب از این روش بهره گیری نکنید، خمیر دندان برای دندان ها ساخته شده نه پوست صورت. این مورد را به ویژه کسانی که پوستی حساس دارند باید مد نظر داشته باشند.

 

از بین بردن جوش صورت با قطره هاي چشم

قطره هاي چشم قرمزی چشم را کم می‌کنند، و میتوانند همین اثر را روی پوست نیز داشته باشند. یک تکه پنبه را به مقداری قطره ي کاهش دهنده قرمزی چشم آغشته کنید، سپس در فریز قرارش دهید، هر بار که جوشی ظاهر شد پنبه را از فریزر دربیاورید و مدتی روی جای جوش بگذارید خواهید دید که قرمزی آن کم میشود.

درمان های خانگی برای از بین بردن جوش ها