پارس ناز پورتال

درمان های خانگی برای زگیل و آکنه پوست

درمان های خانگی برای زگیل و آکنه پوست

درمان های خانگی برای زگیل و آکنه پوست 

اگر دچار آکنه و زگیل روی پوست خود هستید جای نگرانی نیست،شما می توانید با استفاده از مرهم های خانگی این بیماری ها را درمان کنید. استفاده از بعضی مواد طبیعی می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر زیبایی پوست شما داشته باشد. مرهم سیاه یکی از گیاهان دارویی است که برای درمان طبیعی مشکلات پوستی استفاده می شود.

 

این پماد ویژه مخلوطی از موم، بنتونیت خاک رس و البته زغال است. رنگ سیاه این پماد شگفت انگیز از زغال آمده است که به ترمیم سریع و بازرگرداندن درخشش پوست بسیار کمک می کند.در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا در خانه مرهم سیاه تهیه کنید.

 

مرهم سیاه و انواع مشکلات پوستی
این مرهم یک درمان موثر در بیشتر مشکلات پوستی می باشد. خواص زیادی از جمله خواص ضد باکتری وضد التهابی در این مرهم وجود دارد. به مصرف مرهم سیاه علاوه بر اینکه رطوبت پوستتان کاملا حفظ می شود از رسیدن سموم به پوست نیز جلوگیری می گردد. مشکلات پوستی همانند زگیل، گزش نیش حشرات، آکنه،

 

سمی شدن و لکه های پوستی نیز توسط این مرهم کاملا درمان می شود. جالب اینجاست که سرعت عمل این مرهم در درمان بسیار بالاتر از هر ماده طبیعی دیگر است.

 

عناصر تشکیل دهنده مرهم سیاه
چندین ماده طبیعی در مرهم سیاه به کار رفته است که هر کدام خواص منحر به فردی دارند. روغن کرچک که خواص ضد التهابی داشته و باعث کاهش آکنه می شود و پوست را مرطوب نگه می دارد. روغن نارگیل که یک مرطوب کننده کاملا طبیعی می باشد و حالتی ضد عفونی کننده داشته و تحریکات پوستی را بهبودی می بخشد.

 

ذغال سیاه هم توانایی جلوگیری رسیدن مواد مضر به پوست را دارد، همچنین کمک می کند که احساس خارش و سوزش حاصل از پشه گزیدگی ها بسیار کمتر شود.بنتونیت خاک رس مزایایی شبیه به کربن فعال دارد و نوعی مرهم تضمیمن کننده بدون چربی می باشد.موم هم یک عامل اتصال بافتها به یکدیگر است که بافتهای آسیب دیده را ترمیم می کند. روغن بهار یک روغن کاملا طبیعی ضد التهابات و ضد باکتری است.

 

تهیه مرهم شفای سیاه
اگر شما مدتی است که درمان آکنه را پیگیری می کنید ولی نتیجه ای ندیده اید بهتر است حتما مرهم سیاه را امتحان کنید. این مرهم را می توانید در منزل تهیه و در شیشه ای نگهداری کرده و هر زمان که لازم بود مصرف کنید.
این بار در نت نوشت طرز تهیه این کرم خانگی را به شما می آموزیم تا از مزایای آن بهره مند شوید.

 

مواد تشکیل دهنده مرهم سیاه
۱/۲ فنجان روغن کرچک
۱/۲ فنجان روغن نارگیل
۳ قاشق چای خوری از زغال فعال
۳ قاشق چای خوری خاک رس بنتونیت
۲ قاشق چای خوری از موم
۱۰ قطره از روغن بهار

 

طرز تهیه :
 به گزارش پارس ناز خاک رس بنتونیت را همراه با زغال در یک ظرف بزرگ ریخته و روغن ها به آن اضافه کنید. موم را ذوب کنید و با روغن بهار در یک ظرف بر روی بخار آب قرار دهید. مخلوط موم ذوب شده و مواد دیگر را با هم مخلوط کرده و در یک ظرف شیشه ای بریزید. درب ظرف را محکم ببندید و اجازه ندهید که هوا به داخل ظرف نفوذ کند. به این صورت می توانید مرهم را برای مدت طولانی در هوای نسبتا معتدل نگهداری کنید.

 

روزانه یک الی دو مرتبه از این مرهم به روی پوست خود ماساژ دهید.

 

با استفاده از این مرهم مشکلات پوستی درمان می شود.

 

در صورتیکه دچار حشره گزیدگی یا مشکللات پوستی شدید حتما مرهم سیاه را استفاده کنید تا سرعت درمان آن شما را شگفت زده کند.