پارس ناز پورتال

درمان یائسگی زودرس با استفاده از طب سوزنی

مجموعه : بهداشت زنان
درمان یائسگی زودرس با استفاده از طب سوزنی

درمان یائسگی زودرس با استفاده از طب سوزنی 

طب سوزنی برای خانم هایی که به یائسگی زودرس مبتلا می شوند نیز درمان هایی را در نظر دارد که بسیار موثر می باشند. گرگرفتگی، بی‌خوابی و اضطراب از جمله علائم یائسگی زودرس هستند، مشکلی که می‌تواند عوارض زیادی از جمله ناباروری، کاهش میل جنسی، مشکلات خلقی – روانی و خطر عفونت‌های زنانه را به همراه داشته باشد.

 

یائسگی زودرس چیست؟
یائسگی یک فرآیند طبیعی و به معنای تمام شدن دوران قاعدگی و باروری است که به علت کاهش ترشح هورمون استروژن در بدن است و معمولا در دوره سنی ۴۸ تا ۵۰ سال اتفاق می‌افتد.اگر توقف قاعدگی در سنین پایین‌تر رخ دهد به آن یائسگی زودرس می‌گویند. هر عاملی که باعث اختلال در ترشح هورمون‌های زنانه شود

 

مانند بیماری‌های استخوان، درآوردن تخمدان‌ها، مصرف برخی داروها، عدم پاسخ تخمدان‌ها به تحریکات هیپوفیز و سرطان رحم می‌تواند علت یائسگی زودرس باشد.در برخی موارد، سابقه فامیلی و ژنتیک نیز وجود دارد.

 

علائم یائسـگی زودرس
قاعدگی نامنظم با فاصله طولانی بین دوره قاعدگی، قطع ناگهانی قاعدگی، کاهش میل جنسی، گرگرفتگی، اختلالات خواب، اختلالات خلقی، عرق شبانه و خشکی واژن از جمله علائم یائسگی زودرس هستند. اگر این علائم در شما بروز کرد، نگران نشوید. درصورت تشخیص به موقع، طب سوزنی به درمان شما کمک خواهد کرد.

 

طب سوزنی چه می‌کند؟
 به گزارش پارس ناز طب سوزنی به عنوان یک درمان کم هزینه و کم خطر این مشکل را از بین می‌برد و علائم یائسگی مثل گرگرفتگی را بعد از سه تا چهار هفته کاهش می‌دهد. طبسوزنی با مکانیسم ایجاد آرامش در فرد، تحریک ترشح هورمون‌های زنانه، افزایش جریان خون و انرژی در تخم‌دان و رحم، روش موثری در کمک به درمان اختلالات قاعدگی و یائسـگی زودرس است.

 

رژیم غذایی
رژیم غذایی مناسب نیز در درمان یائسگی زودرس موثر است. به این منظور، سویا، جو، سیر، پیازچه، رازک، شنبلیله، کنجد، خرما، جعفری، زیتون، انگور، سیب، گلابی، هلو، ماست، کشک، دوغ کم نمک، توت فرنگی، انواع آلو،مرکبات، تمشک، مارچوبه، چغندر، فلفل دلمه، هویج، کاهو و پیاز را در برنامه غذایی خود قرار دهید.