پارس ناز پورتال

در تهیه کباب این نکات سلامتی را رعایت کنیم

مجموعه : رژیم و تغذیه
در تهیه کباب این نکات سلامتی را رعایت کنیم

در تهیه کباب این نکات سلامتی را رعایت کنیم 

تهیه کباب در برخی موارد با روش هایي اسـت کـه می‌تواند برای بدن مـا مضر باشد.چند مورد از این روشهای اشتباه را میتوانید در ادامه ببینید. 

 

مواد لازم برای مزه دار کردن گوشت رابه صورت آماده تهیه میکنید
اگر از مواد درستی برای مزه دار کردن گوشت استفاده کنید ، تا حد زیادی از تولید ترکیبات سرطان زا هنگام کباب کردن گوشت پیش گیری میشود . اگر ترکیب این مواد رابه صورت آماده از فروشگاه خریداری می‌کنید بـه مواد تشکیل دهنده ي آن توجه نمایید.

 

زیرا تعداد زیادی از این محصولات حاوی شکر و شیره ي ذرت سرشار از فروکتوز ، کـه کباب کردن گوشت رابه کاری خطرناک تبدیل می‌کنند ، هستند . سعی کنید از موادی مثل سرکه و آبلیمو و سبزیجات بعنوان طعم دهنده استفاده کنید. زردچوبه و سیر نیز تا حد زیادی خطرات گوشت کبابی را کاهش میدهند.

 

طبق معمول بجای گوشت ، دارو کباب میکنید !
شـما از آنچه کـه میخورید ساخته می‌شوید . کباب کردن گوشت هاي کارخانه اي و دامداری ها یکی از اشتباهات در تهیه کباب بشمار میرود . امروزه استفاده از داروها در پرورش دام بسیار رایج اسـت و تعداد زیادی از مواد دارویی خطرناک در گوشت هاي غیر اورگانیک یافت میشوند.

 

تعداد زیادی از این مواد روی سیستم عصبی اثرگزار بوده و می‌توانند باعث واکنش هاي حساسیتی و تخریب کلیه ها در انسان شوند. پخت گوشت با حرارت زیاد قادر بـه بی اثر کردن این داروها نیست و حتی در مواردی اثرات سوء آنرا چند برابر میکند.برای گوشت کبابی همیشه از نوع اورگانیک آن انتخاب کنید. البته این مورد درمورد سبزیجات نیز صدق می‌کند.

 

سیب زمینی را در زهر می پیچید !
پیچیدن سیب زمینی و یا حتی ماهی در ورقه ي آلومینیومی همراه با کره یکی از راحت ترین راه هاي کباب کردن مواد غذایی اسـت. سطح آلومینیوم با قرار گرفتن در دسترس حرارت زیاد ذوب می‌شود و این در حالی اسـت کـه دانشمندان آلومینیوم و جنون را در ارتباط با یک دیگر تشخیص داده اند .

 

استفاده از ظروف نچسب
ظروف نچسب مثل تابه و یا توری هاي مخصوص کباب ، بدلیل شست و شوی راحت ، بـه صورت گسترده اي مورد استفاده قرار می‌گیرند. این در حالی اسـت کـه ترکیبات شیمیایی موجود دراین ظروف موجب بروز مشکلاتی نظیر چاقی ، عدم تعادل در هورمونهای تیروئید و مسمومیت مغز ، کبد ، پروستات و کلیه میشوند.

 

با این حال کـه شستن ظروف معمولی بـه صرف مقدار بیشتری از انرژی و زمان نیاز دارد ، استفاده از ظروف نچسب و پوشیده شده با ترکیبات شیمیایی را فراموش کنید .

 

پخت اولیه را انجام نمیدهید
بنیاد سرطان شناسی امریکا معتقد اسـت پخت اولیه گوشت ، پیش از آنکه روی شعله ي مستقیم قرار گیرد ، بهترین روش برای تهیه کباب اسـت. اینکار چکیدن مایعات از گوشت بـه روی آتش و ذغال را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

چکیدن این مایعات روی آتش موجب دود کردن آن میشود و این در حالی اسـت کـه این دود هیدروکربن هاي سرطان زاهمراه خود دارد. شـما می‌توانید گوشت را کمی در فر پخته و سپس بلا فاصله روی شعله برای کباب شدن قرار دهید.