پارس ناز پورتال

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

مجموعه : اخبار سینما
دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

دستمزد هنرمندان ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

 

امروز درآمد چند سلبریتی مشهور ایرانی را مورد بررسی قرار میدهیم، البته هیچکس بطور دقیق نمیداند کـه این افراد مشهور چقدر دست مزد می‌گیرند و یا این کـه از شو دادن ها و پرفورمنس هاي شان چقدر پول در می آورند اما می‌توان با درنظر گرفتن دست مزد زیر دست هاي این افراد و همچنین نوع خرید کردن آن ها، بخشی از درآمد آن ها را تخمین زد. در ادامه با پارس ناز همراه باشید تا بیشتر صحبت کنیم.

 

پس از گفت‌وگو هفته گذشته سعید خانی ، تهیه کننده کـه خبر از اعداد عجیب‌وغریب دست مزد سلبریتی‌ ها در ایران را می داد ماهم دراین باره تحقیق کردیم و با نتایج جالبی روبه‌رو شدیم. رقم هایي کـه بـه اسانی هوش از سرتان می پراند!. بهمین بهانه مروری بر بحث برانگیزترین دست مزد سلبریتی‌ ها و مجری ها در ایران داریم.

 

میزان دستمزد نجومی سلبریتی‌ ها در ایران

دست مزد و حقوق هر صنفی اگر از حد معمول مردم آن کشور بیشتر باشد با حساسیت‌ هاي زیادی در جامعه روبه رو خواهد شد. عده اي از بازیگران و سلبریتی‌ها در ایران نیز دستمزدهای عجیب غریبی دریافت میکنند. هفته گذشته سعید خانی از تهیه کدستمزد نجومی سلبریتی‌هاي ایرانی کـه هوش از سرتان می برد!

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

وی دراین باره گفت: یکی از بازیگران سال گذشته رقم دست مزد معقولی را از یک تهیه‌کننده تقاضای کرد اما بعد از بازی دریک سریال شبکه نمایش خانگی، همین بازیگر برای حضور دریک فیلم سینمایی از همان تهیه‌کننده دستمزدش را دو برابر افزایش داد. بهمین بهانه مروری بر بحث برانگیزترین دستمزدهای بازیگران و سلبریتی‌ها در ایران داریم.

 

سوپراستارهای سریال شهرزاد چقدر دستمزد گرفتند؟

محمدهادی رضوی سرمایه گذار فصل اول «شهرزاد» دراین باره میگوید: مـا در فصل اول «شهرزاد» دست مزد بالایی بـه کسی ندادیم و ماهی بطور میانگین 25 میلیون تومان به سوپراستارها دادند کـه بـه نظرم مبلغ استانداردی بود چون بازیگران مـا بجای ایفای نقش دراین سریال می توانستند در طول یک ماه یک فیلم سینمایی بازی کنند و بین صد تا صد و پنجاه میلیون تومان بابت آن بگیرند.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

ترانه علیدوستی

 

درآمد رامبد جوان از خندوانه چقدر بود؟

جوان در خصوص دستمزدش گفت: من دستمزدم در فصل یک خندوانه بعنوان کارگردان، طراح برنامه، سرپرست گروه ایده پرداز و مجری که هر کدام از این ها می توانست دست مزد دو میلیونی داشته باشد، دست مزد مـن ۳ میلیون بود. در فصل دوم دست مزد مـن 5 میلیون شد در فصل‌هاي بعدی بهمین یک ذره اضافه شد.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

دست مزد سلبریتی‌ ها در تلویزیون

 

مهران مدیری برای دورهمی چقدر گرفت؟

هاشم رضایت تهیه کننده برنامه تلویزیونی «دورهمی» در خصوص انتشار شایعه درآمد میلیونی مهران مدیری برای اجرا و کارگردانی این برنامه گفته بود: این مبلغ کذب محض اسـت، هیچوقت مهران مدیری ۳۰ میلیون تومان دریافت نمیکند و دست مزد او کمتر از این حرف‌ها اسـت.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

مهران مدیری

 

دستمزد محمدرضا گلزار در سریال عاشقانه

ماجرای دست مزد ۱ میلیاردی محمدرضا گلزار در نوع خودش جالب بود. منوچهر هادی درباره دست مزد 1 میلیارد تومانی این بازیگر برای حضور در سریال عاشقانه گفته بود که بنظر مـن اگر آقای گلزار بابت 5 ماه کار با مـا یک میلیارد دریافت کند، لطف بزرگی در حق ما کرده اسـت اما اینطور نیست کـه دست مزد ماهیانه شان یک میلیارد باشد.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

محمدرضا گلزار

 

دستمزد مهناز افشار برای سریال گلشیفته

نقد سینما، رقم دریافتی مهناز افشار برای سریال «گلشیفته» را نزدیک بـه یک میلیارد تومان اعلام کرده بود.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

دست مزد سلبریتی‌ ها در گلشیفته

 

حقوق تعجب برانگیز بازیگران سریال معمای شاه

جعفر دهقان درباره دست مزد بازیگران سریال معمای شاه گفته بود: دست مزد بازیگران سریال معمای شاه از ماهی 6 میلیون تومان شروع می ‌شد تا بازیگری که ماهی 40 میلیون تومان حقوق می گرفت! حقوق مـن ماهی ۱۶ میلیون تومان بود.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

رضا رشیدپور

 

نخستین مجری کـه بـه سراغش رفتیم، «رضا رشیدپور» بود کـه در حال حاضر برنامه‌ي زنده «حالا خورشید» را از شبکه سه روی آنتن می برد. خبرنگار مـا با خانم «شام‌بیاتی»، مدیربرنامه‌ي او تماس گرفت ودر رابطه با میزان دست مزد این مجری برای هر اجرا پرس و جو کرد کـه پاسخ داد: «باید با آقای رشیدپور دراین مورد هماهنگ کنم. متاسفانه اجازه‌ي اعلام میزان دست مزد آقای رشیدپور برای اجرای برنامه­‌ها را ندارم.

 

اما می‌­توانم با خودشان هماهنگ کنم کـه اگر تایید کرد خدمت تان اعلام ­کنم. این درحالی بود کـه خانم شام‌بیاتی در پاسخ بـه یکی از دانشجویان کـه برای دعوت از رضا رشیدپور در یکی از دانشگاه‌ها پیگیر شده بود، گفت: مبلغ ثابت آقای رشیدپور در تمام قراردادهایی کـه می‌­بندد، 12 میلیون تومان و هر برنامه بین یک تا چهار ساعت اسـت.

 

سیدعلی ضیا

«سیدعلی ضیا»، متولد 26 شهریور 1364 در کاشان و یکی از مجری‌هاي مطرح برنامه‌هاي صدا و سیماست. وقتی یکی از دانشجویان دانشگاه‌­هاي تهران برای اجرای یک برنامه در دانشگاه با «توکلی»، مدیربرنامه­‌هاي ضیا تماس گرفت، او، دست مزد 10 میلیون تومانی برای تهرانی‌ها اعلام کرد ودر عین حال گفت که این مبلغ برای برنامه‌هاي دانشگاهی متفاوت اسـت.

 

او در پاسخ بـه این پرسش کـه «کمترین میزان دستمزدی کـه برای اجرای یک برنامه‌ي دانشگاهی گرفتید، چقدر بوده اسـت؟»، گفت: شش میلیون تومان! اما توکلی این توضیحات رابه یک دانشجو داده بودو زمانی کـه خبرنگار انصاف با او تماس گرفت و همین موضوع را مطرح کرد، اظهار کرد کـه باید پرسش‌تان را در قالب یک تقاضای کتبی ایمیل کنید تا پاسخ دریافت کنید!

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

سیدعلی ضیا

 

احسان کرمی

میزان دست مزد را از «احسان کرمی» جویا شدیم و پرسیدیم: «احسان کرمی» در مواجهه با تماس یکی از دانشجویان کـه برای اجرای برنامه‌­اي در یکی از دانشگاه‌­ها از او دعوت کرد، درباره‌ي میزان دستمزدش دو قیمت متفاوت داد و گفت: اگر خود دانشگاه بخواهد برنامه را بگیرد و بـه هر شکلی اسپانسر داشته باشد، هشت میلیون تومان می­‌گیرم، اما اگر هزینه را خود دانشجویان بدهند پایین‌­تر حساب کرده و پنج میلیون تومان!

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

احسان کرمی

 

حسین رفیعی

«حسین رفیعی» نیز درباره‌ي شرایط حضورش برای اجرای یک برنامه در دانشگاه، گفت: می­‌آیم اجرا می­‌کنم و یک مبلغی دست مزد اسـت کـه اگر بـه توافق برسیم و باقی موارد…! او درباره‌ي میزان دستمزدش هم گفت: مـن برای هر برنامه‌­اي کـه همین حالا برای ارگان­‌هایي مثل دانشگاه­‌ها و مدارس و… می­‌روم چهار میلیون تومان دریافت می کنم.

 

برای اجرای یک برنامه در دانشگاه، آقای حسین رفیعی چقدر دستمزد می­‌گیرند؟

 

برای چـه زمانی؟ هر برنامۀ استیجی را بیرون نمی­‌روم و بیشتر برنامه­‌هاي ارگانی کـه بیشتر توافقی اسـت و سقف برنامه­‌هایي کـه می‌­روم بین چهار تا چهار و نیم میلیون اسـت و بستگی دارد برنامه چقدر باشد، چـه زمانی باشد، چـه ساعت و تاریخی باشد. برنامه‌­هاي دانشجویی بوده یا گفتند بودجه‌­اي نداریم و همین‌طوری همت عالی رفتیم یا مثلاً خودشان یک کادویی درنظر گرفتند و دادند.

 

در دانشگاه اجرا داشتید که چهار میلیون تومان گرفته باشید؟

بله! همین همین حالا کـه شـما با مـن تماس گرفتید دانشکده بهداشت برنامه داشتم و چهار میلیون تومان دست مزد گرفتم.

 

آزاده نامداری

مدتی قبل یکی از دانشجویان از «آزاده نامداری»، مجری ۳۲ ساله‌ي صدا و سیما، برای اجرای یک برنامه‌ي دانشجویی دعوت کرد. میزان دستمزدی کـه او برای اجرای یک برنامه‌ اعلام کرده، چهار میلیون تومان بوده اسـت.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

این درحالی اسـت کـه وقتی خبرنگار مـا با او تماس گرفت و میزان دست مزد وی را برای اجرای برنامه‌اي در دانشگاه پرسید، برخلاف گفته‌ي اولیه‌ کـه عنوان کرده بود، مدیر برنامه‌اش در خارج از ایران بسر می­‌برد، این‌بار گفت: «باید با مدیر برنامه­‌هایم­ هماهنگ کنید.»

 

متن گفت‌ و گوی انجام شده با آزاده نامداری مجری صدا و سیما در ادامه ­آمده اسـت:

 

: درود خانم نامداری! از پایگاه خبری تماس می­‌گیرم

آزاده نامداری: خواهش می­‌کنم؛ بفرمایید

: سوالی داشتم کـه از سایر همکاران شـما هم پرسیده شده ­اسـت:

برای اجرای یک برنامه در دانشگاه چقدر دست مزد میگیرید؟

آزاده نامداری: حضور ذهن ندارم؛ مـن مدیر برنامه دارم، با او هماهنگ کنید.

: امکان دارد عدد‌ي مدیربرنامه‌­تان را بفرمایید؟

آزاده نامداری: ۰۹۱۲۵۹ نه ۵۳ یک لحظه بگذارید نگاه کنم «گوشی قطع می­‌شود»

باوجود این کـه بعد از قطع تلفن، چندین بار با این مجری تماس گرفته­ شد، اما او دیگر پاسخ نداد.

 


 

ودر ادامه از نذری محمد رضا گلزار تا هزار هزار هوادار و میلیاردها دست مزد

در اینروزها باز هم نام محمد رضا گلزار در صدر اخبار و سایت ها و صفحات مجازی بود . با انتشار فیلمی از نذری محمد رضا گلزار و توضیحات خودش دراین باره باز هم حواشی برای این بازیگر ایجاد شد. دراین پست بـه همه ی این حواشی می‌پردازیم . از نذری محمد رضا گلزار تا دست مزد جنجالی اش.

 

حاشیه های نذری محمد رضا گلزار در روز اربعین

یکی دو روز گذشته در فضای مجازی روزهای گلزار بود. روزهایی کـه محمدرضا گلزار بـه‌سیاق روزهای ‏پرکاری‌اش در سینما بیشترین اخبار و کامنت‌ها را در سایت‌ها و کانال‌هاي مجازی بخود اختصاص داده بود. روزهایی کـه دوستان ‏گلزار در حمایت از سوپراستار محبوب‌شان سنگ تمام گذاشتند و البته مخالفان و منتقدان هم از خجالت این بازیگر- مجری- ‏ورزشکار- خواننده- نوازنده درآمدند.

 

ماجرای نذری محمد رضا گلزار‏

ماجرای اول کـه رسانه‌ ها ازآن بـه‌عنوان هجوم جنجالی هواداران دختر و پسر محمدرضا گلزار نام بردند، سروشکلی عجیب داشت. ‏اتفاقی کـه ظاهراً در روز اربعین ودر خانه پدری محمدرضا گلزار ودر حین تقسیم غذای نذری گرفته شده بود کـه با پیدا شدن ‏گلزار ناگهان سیل هواداران این بازیگر برای رسیدن بـه او هم دیگر را زیر دست‌وپا له کرده و بـه سوی او هجوم آوردند تا اگر شد ‏دست‌شان ثانیه‌اي زودتر بـه سوپراستار محبوب‌شان برسد.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

این ماجرا در رسانه‌هاي مجازی با ترکیب‌ها و عباراتی چون توهین‌آمیز یا عبارات مترادف آن توصیف شد. اتفاقی کـه البته خود ‏آقای سوپراستار کمترین نقشی در وقوع آن نداشت و هواداران گلزار کـه مورد انتقاد قرار گرفته بودند حتی قواعد ‏هواداری را هم بلد نیستند. اما در هرحال از این نظر کـه نام محمدرضا گلزار رابه جایی نزدیک صدر نام‌هاي پربازدید فضای ‏مجازی آورد، حایز اهمیت بود.

 

ماجرای دستمزد محمدرضا گلزار

در ماجرای دوم هم شاید محمدرضا گلزار نقشی در تولید خبر نداشت؛ اما این‌بار هم درنهایت این «نام» سوپراستار بود کـه از این ‏خبر یا شایعه منتفع شد.‏ ماجرا زمانی آغاز شد کـه یکی از سایت‌هاي نه‌چندان نام‌ونشان‌دار سینمایی بـه دست مزد یک‌میلیارد تومانی محمدرضا گلزار در ‏جدید ترین سریال منوچهر‌هادی اشاره کرد و نوشت کـه «سریال دل کـه پس از پایان عاشقانه خبرهایی مبنی بر تولید آن منتشر شده ‏بود.

 

در هفته‌هاي گذشته با نهایی شدن صحبت‌ها با محمدرضا گلزار وارد فاز جدی تولید شده اسـت. شنیده می شود محمدرضا گلزار ‏برای هرماه بیش از یک‌میلیارد تومان دریافت خواهد کرد. یکتا ناصر و ساره بیات نیز دیگر همبازی‌هاي او خواهند بود. همچنین ‏گفته میشود گروه تولید در تلاشند تا شهاب حسینی را نیز برای حضور دراین سریال مجاب کنند.»

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

این خبر را سایت هفت‌راه کـه ‏بـه سردبیری امیر ابیلی، طراح و سردبیر برنامه هنری کیوسک شبکه سوم سیما مدیریت می شود، در کانال تلگرامی خود منتشر ‏کرد. خبری کـه می‌شد بـه چشم یک شایعه داغ درباره بازیگری کـه با خود خواننده می‌آورد، بـه آن نگاه کرد. اما ساعاتی بعد ‏خبرگزاری مشرق‌نیوز هم این شایعه را بازنشر داد تا بازتاب‌هاي چنین شایعه‌اي از حد تصور فراتر رود.

 

دستمزدهای نجومی هنرمندان

هنوز کسی از گروه تولید سریال چنین رقمی رابه‌عنوان دست مزد گلزار تأیید نکرده و البته بـه‌سیاق این دیار تأیید هم نخواهد کرد. با ‏این حال در شرایطی کـه هنوز معلوم نیست این رقم واقعیت دارد یا یکیدیگر از شایعاتی ا‌ست کـه پیرامون سلبریتی‌ها وجوددارد، ‏اما همین حد هم واکنش‌هاي تند و تیزی را در فضای مجازی بـه‌وجود آورد.

 


 

و در آخر نیز نتیجه و دستمزد سلبریتی های معروف در تئاتر

موافقان ورود سلبریتی ها بـه تئاتر این ورود را راهی برای رونق بخشیدن بـه صنعت تئاتر و همچنین جذب اقشار مختلف جامعه بـه این هنر میدانستند. از طرفی آن ها این حضور را باعث رشد و گسترش تماشاخانه‌هاي خصوصی میدانستند.

 

نتیجه حضور بازیگران معروف در تئاتر

از طرفی مخالفان این ورود بر این باور بودند کـه نفس حضور سلبریتی ها در تئاتر ایرادی ندارد اما با نوع ورود و هدف ورود انها مخالف بودند. آن ها معتقد بودند این چهره ها نه برای افزایش بخشیدن بـه کیفیت یک اثر بلکه تنها بـه هدف جذب مخاطب بـه تئاتر روانه شده اند. سال هـای اول این حضور بسیار موفق بودو از طرفی هم زمان چندین تماشاخانه خصوصی پای بـه عرصه وجود گذاشتند.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

درآمد چهره های معروف ایرانی

 

حضور چهره هاي مطرح در تئاتر با خود عنصری بنام تهیه کنندگان غیر تئاتری را وارد کرد. همان زمان بود کـه چتر حمایتی خانه تئاتر و مرکز هنرهای نمایشی کمرنگ تر از سابق شد. همین کنار کشیدن مرکز هنرهای نمایشی باعث شد تا بـه نوعی تئاتر بطور کامل در دستان تهیه کنندگان و سرمایه گذاران بیفتد و از طرفی مرکز هنرهای نمایشی هیچ دخل و تصرفی در محتوای آثار نداشت.

 

بـه نوعی آینده محتوایی تئاتر را رها کرد. کم کم سلیقه مخاطب تئاتری از اثر برتر بـه سمت آثاری رفت کـه چهره مطرح سینمایی و ورزشی در خود داشتند. بـه واسطه دست مزد بالای این بازیگران ناخواسته قیمت بلیت تئاتر بی محابا افزایش یافت و قشر دانشجو و کم درآمد کمتر بـه سوی تئاتر می رفتند. رقابت در بین تماشاخانه هاي خصوصی بالا گرفت و تماشاخانه هاي دولتی نیز کـه قافیه را از دست داده میدیدند.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

درآمد سوپراستارهای ایرانی چقدر است

 

بـه همان روش آوردن سلبریتی روی آورند. حالا نکته ابتدایی در عقد قرارداد با سالن نمایش، نمایشنامه و کارگردان نبود بلکه نخستین صحبت بر سر تعداد و مشهور بودن چهره ها بود. چندی نگذشت کـه آثاری کـه پیشتر با یک چهره سلبریتی فروش خوبی داشتند وادار شدند تعداد سلبریتی ها را افزایش دهند تا از رقابت سنگین تئاترهای پر سلبریتی دور نمانند. بـه تبع همین افزایش تعداد قیمت بلیت روز بـه روز بالاتر می رفت.

 

و جامعه آماری مخاطبان کوچک تر می شد. حال چندین سال از نخستین حضور سلبریتی ها در تئاتر گذشته اسـت. چندین تماشاخانه کـه تمام تمرکزشان را روی حضور چهره ها گذاشته بودند بـه سبب اجرای آثار کم کیفیت مخاطب خودرا از دست داده اند. از سویی چهره هاي سینمایی و ورزشی با ظهور شبکه نمایش خانگی روی خوشی بـه تئاتر نشان نمی‌دهند.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

درآمد ستاره های مشهور ایرانی

 

از سویی نداشتن محل ثابت برای تماشاخانه ها و استیجاری بودن انها باعث شد تعداد زیادی از انها رو بـه تعطیلی بروند. برخی دیگر از تماشاخانه ها نیز برای حفظ مخاطب بـه باز اجرای آثاری می پرداختند کـه پیشتر فروش خوبی داشته اند. امروز تئاتر در بدترین حال خود در ده سال گذشته بـه سر می برد. نمایشها با حضور یک یا دو سلبریتی نمی فروشند.

 

چرا بازیگران معروف در تئاتر حاضر می شوند

همین معادلات باعث شده تا آثار پرفروش اینروزها حداقل پنج یا شش چهره پرفروش داشته باشند و البته قیمت بلیت این آثار سر بـه آسمان میکشد. مرکز هنرهای نمایشی نیز همان‌ گونه در برابر این مشکلات منفعل باقیمانده وبه نوعی تئاتر رابه حال خود گذاشته اسـت.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

درآمد مجری های ایرانی

 

حضور و سقوط سلبریتی‌ها در تئاتر طی ده سال گذشته فراز و فرودهای فراوانی را برای هنر نمایش بـه همراه داشته اما بزرگ ترین و شاید غیرقابل جبران‌ترین ضررش بـه نسل جوانی بوده کـه طی این سال ها بدلیل نداشتن سرمایه وادار بـه خانه نشینی شده اسـت. نسلی کـه امروز دیگر نمیتواند از پس هزینه هاي گزاف تولید یک تئاتر بر آید.

 

دستمزد مهناز افشار برای الیور توئیست

مهناز افشار در توئیتی کـه ساعاتی قبل منتشر کرد بـه یک خبر کذب واکنش نشان داد. او چنین گفته‌اي رابا استناد بـه یک سند ساده رد کرد. اینروزها تئاتر بینوایان حسابی خبرساز اسـت و مدام بـه اینکار نمایشی حمله می شود. قیمت بالای بلیت اینکار و استفاده از ستاره هاي زیاد برای شان حاشیه هاي بسیاری ساخته اسـت. جالب اما این اسـت کـه در حین حمله بـه این نمایش، گروهی از رسانه ها بـه مهناز افشار تاخته بودند.

دستمزد بازیگران و سلبریتی های ایرانی + آخرین حاشیه های این هفته

درآمد بازیگران ایرانی

 

و ادعا کرده بودند او از این نمایش درآمدی 30 میلیون تومانی برای هر شب دارد کـه یک رقم چشمگیر اسـت. مهناز افشار کـه البته اینروزها نه در تهران بلکه در گرگان و فیلم برداری فیلم جدید محسن تنابنده اسـت در واکنش بـه این خبر با انتقاد جدی از این شایعه و رسانه هاي منتشر کننده آن نوشته اسـت اصلا مـن در تئاتر بینوایان بازی نمیکنم کـه بخواهم دست مزد 30میلیون تومانی برای هر شب بگیرم…