پارس ناز پورتال

دستور تهیه رولت خرما خوشمزه و مقوی

دستور تهیه رولت خرما خوشمزه و مقوی

دستور تهیه رولت خرما خوشمزه و مقوی 

رولت خرما همراه با زنجبیل طعم بسیار خوبی دارد که تجربه جدیدی را برای ما ایجاد می کند. برای خوردن این کیک آماده باشید. این رولت به‌خاطر طعم خرمایی که دارد مورد پسند همه قرار می‌گیرد. زنجبیل، گردو و دارچینی که در این رولت استفاده شده است همه باعث شده که رولتی فوق العاده مناسب برای فصل سرما داشته باشیم.

 

مواد لازم:

خرما 2 کیلو
آرد 3 پیمانه
روغن 3 قاشق مرباخوری
دارچین به میزان دل‌خواه
زنجبیل به میزان دل‌خواه
گردو به میزان دل‌خواه
پودر نارگیل به میزان دل‌خواه

دستور تهیه رولت خرما خوشمزه و مقویطرز تهیه:

1- دو کیلو خرما را هسته گرفته و چرخ کنید.

 

2-سپس مقداری روغن در قابلمه ریخته و خرماها را گرم کنید و 3 قاشق مرباخوری دارچین و 1 قاشق مرباخوری سرخالی پودر زنجبیل اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید. میزان دارچین و زنجبیل به ذائقه خودتان بستگی دارد و این مقدار، طعم همه پسندی به رولت می‌دهد.

 

3-در یک تابه حداقل سه پیمانه آرد را تفت بدهید تا بوی خامی‌اش از بین برود و کم‌کم روغن را اضافه کنید و خوب تفت بدهید تا سفتی‌اش مثله خامه شود. (مثل رنگینک)

 

4- کیسه فریزر را از وسط دو نیم کرده و یک قسمت را داخل سینی پهن کنید و کمی روغن هم اضافه کنید. مقداری از خرما را به‌صورت مستطیل پهن کرده و از مواد رنگینک روی آن پهن کنید و مقداری گردو (یا پسته) هم روی آن بریزید.

 

5- در آخر با کمک نایلکس مواد را رول کرده و چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. هرچقدر بیشتر بماند موقع برش دادن رولت قشنگ‌تری خواهید داشت. سپس رولت رو در پودر نارگیل یا کنجد بغلطانید.