پارس ناز پورتال

دستور تهیه کوکوی خوشمزه ماهی سوخاری

مجموعه : آموزش آشپزی
دستور تهیه کوکوی خوشمزه ماهی سوخاری

دستور تهیه کوکوی خوشمزه ماهی سوخاری 

کوکوی ماهی سوخاری با طعم عالی و مواد مغذی که دارد می تواند هر چند وقت یکبار مهمان سفره های ما باشد. 

دستور تهیه کوکوی خوشمزه ماهی سوخاری

برای 8 نفر؛ زمان آماده سازی و پخت 45 دقیقه

مواد لازم:

6 عدد فیله ماهی تیلاپیلا
2 عدد تخم‌مرغ بزرگ
2 /1 پیمانه سس مایونز
2 /1 پیمانه جعفری خردشده
4 /1 پیمانه آب‌لیمو
2 /1 پیمانه پودر سوخاری
به میزان لازم نمک و فلفل
به میزان لازم روغن

 

طرز تهیه:

1 ابتدا ماهی را آماده کنید. به این صورت که تکه‌های ماهی را آغشته به نمک و فلفل کرده و صبر کنید تا کمی مزه دار شود. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس تکه‌های ماهی را داخل آن سرخ کنید. بعدازآنکه فیله‌های ماهی سرخ شدند، آنها را داخل یک کاسه بریزید و کاملاً خردشان کنید.

 

2 در این مرحله جعفری خردشده، سس مایونز، آب‌لیمو، تخم‌مرغ‌ها و به میزان لازم نمک و فلفل را به تکه‌های ماهی اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه کوکو آماده شود.

 

3 پودر سوخاری را داخل یک ظرف مناسب بریزید. مقداری از مایه را بردارید و با دست کمی آن را گرد کنید، سپس آن را داخل پودر سوخاری بغلتانید. هر تعداد که می‌شود کوکوها را به همین شکل آماده کنید.

 

4در یک تابه به میزان لازم روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس کوکوها را داخل آن سرخ کنید. بعدازاینکه کوکوها آماده شدند، آنها را داخل ظرف مناسبی بچینید و همراه با سبزی‌های موردعلاقه‌تان سرو کنید.

 

یه جور دیگه

برای درست کردن کوکوی ماهی موضوع مهم تیغ دار نبودن ماهی است بنابراین شما می توانید به جای ماهی تیلا از ماهی شیر استفاده کنید.