پارس ناز پورتال

دستور نظارت جدی بر سازمان صدا و سیما

دستور نظارت جدی بر سازمان صدا و سیما

دستور نظارت جدی بر سازمان صدا و سیما

رئیس جمهور در دیداری که با رییس سازمان صدا و سیما عبدالعلی علی عسکری نکاتی در رابطه با میزان تاثیرگذاری صدا و سیما و نیز به موفقیت های صدا و سما اشاره کرد.

 

حسن روحانی روز شنبه و در دیدار عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: سیره امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که از دیدگاه کلان، صدا و سیما ملزم به تبیین خدمات دولت به جامعه است.

 

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام اینکه «تصمیم دولت» کمک به صدا و سیما در انجام صحیح وظایف بسیار مهم آن است، گفت: دولت هم استقلال سازمانی و حرفه‌ای صدا و سیما را به رسمیت می‌شناسد و هم خواستار نظارت جدی سه قوه بر سازمان براساس اصل 175 قانون اساسی است.

 

روحانی ادامه داد: رویکرد انتقادی و سازنده جزو وظایف ذاتی و مطلوب رسانه‌های همگانی از جمله صدا و سیما است، اما آنچه نامطلوب است، تخریب، توهین، هجو و دروغ‌پراکنی است.

 

رییس‌ جمهوری افزود: هرگونه فعالیت جناحی در صدا و سیما به علت ماهیت ملی و فراجناحی اطلاع‌رسانی عمومی، غیرقابل قبول است. همه باید مراقب باشیم خلاف نظر رهبر معظم انقلاب به قطبی سازی جامعه دامن نزنیم و متوجه باشیم که اختلاف‌افکنی، توطئه‌ای دشمنانه است.

 

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تأکید کرد که “به هیچ‌وجه نمی‌پسندم که صدا و سیما روابط عمومی دولت باشد و یا مدح دستگاه‌های اجرایی را بگوید ولی باید مراقب باشیم امید مردم به یاس تبدیل نشود”.

 

عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما نیز در این دیدار گفت: صدا و سیما بنابر نظر مقام معظم رهبری، حمایت از دولت ها را وظیفه سازمانی خود و تضعیف دولت را جفا به مردم می داند.

 

رییس رسانه ملی، مهمترین وظیفه مشترک صدا و سیما و دولت را پیش بردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر رونق تولید و اشتغال دانست و تاکید کرد: در همین راستا رسانه ملی در برنامه های خود تقویت اقتصاد و حمایت از تولید کنندگان کوچک و متوسط را به طور جدی دنبال خواهد کرد.

 

منبع : فارس