پارس ناز پورتال

دست نوشته های باستانی که رمزآلود و مجهول هستند

دست نوشته های باستانی که رمزآلود و مجهول هستند

دست نوشته های باستانی که رمزآلود و مجهول هستند 

تعداد زیادی از دست نوشته هاي باستانی یافت شده اند که نوشته هاي روی آنها ترجمه شده هست اما بسیاری دیگر هنوز مجهول میباشند. با نگاه به قبل، نوشته‌‌ها و لوح‌هاي رمزگشایی نشده‌اي می‌بینیم که هنوزهم بی‌پاسخ مانده‌اند. هیچ چیز به اندا‌زه‌ي رمزگشایی یک نوشته‌ي تاریخی شگفت‌انگیز نیست. نقاشی‌ها و نوشته‌‌هاي تاریخی زیادی وجود دارند

 

که تعداد زیادی از انسان‌ها قادر به درک آنها نیستند. بعد از سنگ روزتا (Rosetta Stone)، که نخستین شی رمزگشایی شده‌ي باستانی هست، باستان‌شناسان تلاش‌هاي زیادی برای رمزگشایی دیگر کدهای باستانی کردند. در زیر به 55 نوشته عجیب باستانی اشاره می‌ کنیم که تاکنون رمزگشایی نشده‌اند.

 

نسخه‌ي خطی Voynich

دست نوشته های باستانی که رمزآلود و مجهول هستند

بعد از پیدا کردن این کتاب توسط عتیقه‌شناس روسی لهستانی تبار «ویلفرید ووینیش»، کتاب مذکور به این اسم نام گرفت. این کتاب یا نوشته عجیب باستانی یک معمای پیچیده هست که شامل نقاشی‌هاي خارق‌العاده‌اي از گیاهان و جانوران و نمادهای خاص و جهانی هست که اشاره به علوم کیهان شناسی و فارموکولوژی دارد.

 

همین طور آلبوم‌اي از طرح‌ها و ساختار‌هایي خاص هست که هیچ شباهتی به زبان‌هاي کلاسیک، مدرن و یا دوران باستان ندارد. زمانی تصور می‌شد که این کتاب حاوی اسرار نهان و مرموزی هست که می توانید کلیدی در قدرت و دانش بی‌نهایت باشد.تعداد زیادی از رمز‌گشایان برجسته جهان، از جمله جان‌ تیلتمن و بعضی از اعضای سازمان امنیت ملی کشور آمریکا

 

برای رمز گشایی این نوشته عجیب باستانی خطی سعی کرده‌اند اما پیروز نشدند تعداد بالغ بر 17000 گلیف (نگاره یا نشان‌هاى نمادین دیگر که بر فلز یا سنگ حک شده هست مانند هیروگلیف) پیچیده آنرا که رمزگذاری شده، تشخیص دهند. به نظر می‌رسد چنین پیچیدگی دلیلی بر نفی دروغین بودن کتاب باشد، گرچه هنوز میباشند

 

کسانی که مخالف این قضیه میباشند. فرضیه‌اي که اخیرا مورد دقت قرار گرفته بر این باور هست که در این نوشته تاریخی روشی از نوشتار به کار گرفته شده که مفهوم آن را پنهان بدارد؛ به این معنا که بیشتر متونش بی‌محتوا میباشند و تنها چند بخش از نظر فرهنگ واژگانی قابل قبول میباشند.

 

سند Indus 

دست نوشته های باستانی که رمزآلود و مجهول هستند

سند Indus یا Harappan اشاره به رشته‌اي کوتاه از نمادهای مرتبط با تمدن Valley دارد. این سند در طول دوره‌ي Harappan بین سال‌هاي 2000 تا 2600 سال قبل از میلاد نوشته شده هست. به‌رغم تلاش‌هاي بسیار برای رمزگشایی از این سند و ارائه ادعاهای بزرگ درمورد آن، هنور هم بعنوان یک سند ناشناخته معتبر هست.

 

زبان اساسی در این سند در کار نیست به همین علت قادر به شناسایی رموز سند نشده‌اند؛ شاید علت این فقدان این باشد که کتیبه دو زبانه هست. در طول این سال‌ها مفاهیم و نوشته عجیب باستانی متعددی ارائه شده هست، اما هیچکدام از سوی جوامع علمی جهان پذیرفته نشده هست، موضوع محبوبی که در بین محققان آماتور، و حرفه‌‌اي وجود دارد و باعث می‌ شود همچنان بعنوان یک سند ناشناخته معتبر باشد.

 

مستندات Seraphinianus

دست نوشته های باستانی که رمزآلود و مجهول هستند

مستندات Seraphinianus کتابی هست که توسط هنرمند، معمار و طراح صنعتی “Luigi Serafini” نوشته شده هست. به نظر می‌رسد این کتاب در طی 30 ماه و بین سال‌هاي 1976-1978 نوشته شده هست. این کتاب حدود 360 صفحه‌ هست، و به نظر می‌رسد یک دانشنامه‌ي تصویری از یک دنیای ناشناخته هست، همین طور این کتاب زبانی منحصر به فرد با نوشته‌هایي تصویری دارد که گویا نمایش یک الفبایی اخیر هست.

 

عکسهای اغلب تقلیدی سورئال از چیزهایی هست که در جهان ما وجود دارد.بعنوان مثال خونریزی یک گیاه میوه در حالیکه رشد میکند که تقریبا به شکل یک صندلی هست و یا یک تمساح دگردیسی شده که از عشق‌ورزی یک زن و شوهر ساخته شده هست و چیزهای عجیب و غریب دیگری از این دست در این کتاب به عکس کشیده شده هست.

 

ظاهرا تمامی این عکسهای بی‌معنی هست؛ اتومبیل آلاتی که اغلب با ظاهری ظریف با رشته‌هاي بسیار کوچک در کنار هم نگه داری می‌ شود. در عکسهای چیزهایی هم وجود دارد که به آسانی قابل تشخیص هست، بعنوان مثال تعدادی نقشه و یا چهره‌ي انسان. از سوی دیگر، به خصوص در فصل فیزیک، اگر به تعداد زیادی از عکس‌ها نگاه کنید تقریبا به طور کامل انتزاعی هست.

 

عملا همه ي ارقام روشن، رنگی و سرشار از جزئیات هست. مستندات کتابی غرق در یک الفبای کاملا عجیب و غریب هست که هنوز هم رمز گشایی نشده هست. حتی پس از مطالعه فشرده‌اي که توسط زبانشناسان حرفه‌اي صورت گرفت باز هم مشکل ترجمه حل نشد. مستندات مشهور‌ترین اثر هنری “Serafini” هست که به دنیایی واقعی، جذاب و کاملا نگران کننده تبدیل شده هست.

 

کدهای رمزی Beale

دست نوشته های باستانی که رمزآلود و مجهول هستند

در سال 1885 میلادی، فردی به نام «جیمز وارد» اعلامیه‌اي با عنوان «اسناد بیل»، در ویرجینیای ایالات امریکا منتشر کرد. در این اعلامیه گفته شده بود که مردی به نام «توماس جفرسون بیل» گنجینه‌اي از طلا و جواهر را در محلی نامعلوم پنهان کرده که ارزش آن به پول امروز حدود 65 میلیون دلار هست. در اطلاعیه اضافه شده بود که محل این گنج در سه نوشته عجیب باستانی ذکر شده هست

 

که همۀ به رمز میباشند. به‌گفته وارد، بیل این متن‌ها را در جعبه‌اي نزد یک مهمانخانه‌دار به امانت گذاشته و به او گفته بود که اگر تا ده سال بعد، از او یا گماشتگانش خبری نشد، جعبه را باز کند.گرچه قرار بود بیل کلید کشف این رمز را بعدها در اختیار مهمانخانه‌دار قرار دهد. اما نه از بیل خبری می‌ شود و نه از کلید کشف رمز.

 

مهمانخانه‌دار این صندوق را در اختیار دوستش قرار می‌ دهد و او 20 سال برای کشف رمز، وقت صرف میکند و پیروز می‌ شود که یکی از این نوشته عجیب باستانی را رمزگشایی کند. این نوشته تاریخی به مقدار دقیق طلا و نقره و جواهرات و محل تقریبی دفن آنها اشاره می‌ کند. اما متن‌هاي دیگر هنوز ناگشوده مانده‌اند.

 

گرچه بعضی محققان درمورد صحت این داستان اظهار تردید کرده‌اند. آنها معتقدند که هیچ ردی از فردی به نام بیل وجود ندارد، در واقع همه ي وی را با انتشار اعلامیه وارد می‌شناسند، بنابراین وارد و بیل یکی میباشند. جو نیکل، محقق آمریکایی، معتقد هست که رمز بیل داستانی کاملا تخیلی هست که شباهت زیادی به قصه «گاو صندوق پنهان» فراماسون‌ها دارد.

 

با این که تلاش‌هاي بسیاری برای گشودن دو نوشته تاریخی باقیمانده انجام شده هست، اما هیچکدام تاکنون به نتیجه نرسیده هست.

 

لوح Dispilio

دست نوشته های باستانی که رمزآلود و مجهول هستند

لوح Dispilio که همین طور بعنوان کتاب Dispilio یا دیسک Dispilio شناخته می شود، قرص‌هاي چوبی را شامل میشود که به‌وسیله نشانه‌گذاری‌هایي احاطه شده‌اند. این لوح در حفاری George Hourmouziadis در Dispilio یونان کشف شد و با آزمایش کربن 14 قدمت آن به 5260 سال قبل از میلاد نسبت داده شده هست.

 

سایت Dispilio به نظر می‌رسد در طی یک دوره طولانی از مراحل نهایی نوسنگی میانه تا دوره نهایی نوسنگی به‌وجود آمده باشد. تعدادی از اقلامی که در این سایت یافت شده هست عبارتند از: سرامیک، عناصر ساختاری چوبی، دانه، استخوان، پیکره، زیور آلات شخصی، فلوت (که یکی از آنها قدمتی برابر 6 هزار سال پیش از میلاد را دارد

 

که تا به حال قدیمی‌ترین شی ساخته شده در اروپاست). ظاهرا یافته‌هاي قابل توجهی درمورد‌ي لوح Dispilio وجود ندارد و شاید هیچ وقت نتوانیم لوح Dispilio را رمزگشایی کنیم.