پارس ناز پورتال

جنجال دعوای بهناز جعفری و نظر رامبد جوان

مجموعه : اخبار سینما
جنجال دعوای بهناز جعفری و نظر رامبد جوان

جنجال دعوای بهناز جعفری و نظر رامبد جوان 

ماجرا از دعوای بین بهناز جعفری و یکی از خبرنگاران در نشست سریال زیر پای مادر شروع شد و نظر رامبد جوان درمورد این دعوا باعث جنجال اکثر شد. کالبدشکافی از ماجرای نشست غوغایی زیر پای مادر و حرکت ناشایست بهناز جعفری که دفاغ غیرحرفه اي و غیراصولی رامبد جوان را دربر داشت.

 

ماجرا چه بود؟

روز چهارشنبه عوامل سریال «زیر پای مادر» نشست خبری برگزار کردند. قرار بود عوامل سریال بیایند مقابل خبرنگاران بنشینند و به سوال ها جواب دهند. تا یک ساعت اول با وجود این که سعید نعمت الله، فیلمنامه نویس سریال و دو تا از بازیگران هنوز نرسیده بودند، همۀ چیز طبیعی پیش رفت.

 

سوالات مطرح شد و جلسه شکل معمولش را پیش گرفت. یک ساعت بعد از شروع جلسه بهناز جعفری وارد سالن شد و کنار دست عوامل نشست. هنوز چند دقیقه اي نگذشته بود که بدون علت خاصی، یک مرتبه جعفری شروع کرد راجع به تنبلی خبرنگاران و بی سوادی شان بلند بلند صحبت کردن و به یکی از حاضران انگ «خمار بودن» زد.

 

خبرنگاران تا چند دقیقه اول حرفی نزدند و فقط با تعجب نگاه کردند اما او دست بردار نبود. تا این که یک نفر از داخل جمعیت در پاسخ به این حرف جعفری که سوال هاي خبرنگاران سطحی هست، گفت شما دیر آمدید ما سوال هاي جدی مان را مطرح کردیم. یک نفر دیگر هم گفت که خبرنگاران باعث شدند شما بهناز جعفری شوید و دعوا بالا گرفت تا این که نهایتا جعفری جلسه را ترک کرد.

 

چرا نشست برگزار شد؟

عوامل «زیر پای مادر» درست در شرایطی که حجم انتقادها نسبت به سریال بالا رفته و از همه ي جهت تحت فشار قرار گرفته اند، تصمیم میگیرند از رسانه ها دعوت کنند تا در یک نشست کوچک و جمع و جور شرکت کنند؛ نشستی که از قضا سعید نعمت الله بعنوان نویسنده و هدف اصلی تمام انتقادها در آن حضور ندارد و بازیگرانش با یک ساعت تاخیر میرسند.

 

حالا در این شرایط، انتقادهایی به سریال مطرح می‌شود که گویا باب طبع عوامل نیست. اینجاست که کاسه صبر یکی از انها لبریز میشود و آتش اش دامن خبرنگاران را می‌گیرد.حالا معلوم نیست اصلا چرا باید برای یک سریال در حال اکران، نشست برگزار کرد؟ چرا عوامل هیچ کدام شان به موقع در نشست حاضر نمیشوند

 

و چرا خبرنگاران نباید انتقاد کنند؟ به نظر میرسد عوامل سریال انتظار داشته اند که خبرنگاران صرفا بیایند، و هدیه هاي شان را بگیرند، افطارشان را بخورند و بعد هم از سریال تعریف و تمجید کنند. حالا که غیر از این اتفاق افتاده، چنین غوغایی به راه انداخته اند.

 

جنجال بی مورد خانم بازیگر

از روز چهارشنبه که فیلم کوتاه برخورد بهناز جعفری با خبرنگاران منتشر شده، خیلی سعی کردیم ماجرا را طور دیگری ببینیم. مثلا فکر کنیم که شاید واقعا خبرنگارها سوالات بی اساسی پرسیده اند، شاید حرف و غوغایی گذشته از این ویدئو درگرفته و ما از آن بی خبریم یا شاید واقعا حال بهناز جعفری مفید نبوده و به دلیل اثر داروهایی که مصرف می‌کند چنین غوغایی راه انداخته اما هیچ جوره به جوابی نرسیدیم.

 

اگر فرض کنیم سطح سوالات از سطح توقعات جعفری پایین تر بوده، باز هم این بازیگر حق چنین رفتاری را نداشته. او می توانست خیلی آرام عذر بخواهد و بگوید که سوالات بسیار سطح پایین هست و جلسه را ترک کند. دیدنی اینجاست که جعفری دقیقا سر سوالی برآشفته شده و این جنجال را راه انداخته که اصلا سطحی و نازل نبوده.

 

خبرنگار راجع به مشابهت دیالوگ ها به آثار کیمیایی پرسیده. این مسئله هم که دیالوگ نویسی سعید نعمت الله فیک آثار کیمیایی هست، کاملا مشهود هست. درضمن این سوال اصلا ربطی به این بازیگر نداشته.

 

چرا نعمت الله غایب بود؟

از تمام جار و جنجال هاي بهناز جعفری و نشست خبری که بگذریم، یک مسئله هیچ وقت روشن نمیشود؛ این که سعید نعمت الله بعنوان مولف اصلی سریال و کسی که هدف تمام انتقادات قرار دارد، چرا پای کاری که انجام داده هست نمی‌ایستد؟ نعمت الله در پاسخ به درخواست هفت صبح برای گفت و گو راجع به سریال گفت تمام انتقادها را قبول دارد

 

و به ما اجازه میدهد هر چقدر میخواهیم از سریال بد بنویسیم اما گفت و گو نمیکند. فکر کردیم با هفت صبح مشکل دارد که پای گفت و گو نمی‌ایستد اما گویا قضیه فراتر از اینهاست.عوامل سریال «زیر پای مادر» نشست خبری برگزار میکنند و خودشان هم میدانند بخش مهمی از سوالات و انتقادات به فیلمنامه بر میگردد

 

اما سعید نعمت الله حتی در این نشست هم ظاهر نمی‌شود. در غیاب نویسنده، کارگردان و بازیگران با انتقادهای بی شمار از شخصیت پردازی، دیالوگ نویسی و به طور کلی فیلمنامه رو به رو می‌شوند و اوضاع به چنین جایی میرسد. قطعا اگر نعمت الله غایب نمی شد، به مراسم می‌رسید و به انتقادها جواب می داد چنین غوغایی به راه نمی افتاد.

 

واکنش عجیب رامبد جوان

از روز چهارشنبه و بعد از این درگیری و جنجال، خیلی از بازیگران به دفاع از بهناز جعفری، پست هایي در صفحه اینستاگرام شان منتشر کرده اند اما در این بین، واکنش رامبد جوان واقعا عجیب بود. او گفته بعنوان کسی که در رابطه با خبرنگاران قرار می‌گیرد اصلا بدش نمی‌آید گاهی اوقات چیزهای درشت

 

و ناخوشایندی ارائه دهد که باعث سوزش برخی از جاهای حساس آن عزیزان شود… خیلی مفید هم می‌تواند چنین کاری را بکند اما نمی‌کند و… بله این حرف ها را رامبد جوان زده، همان مجری سرحال و متولی فرهنگی که هر شب راجع به خوبی و مهربانی با دیگران حرف میزند و مردم را تشویق میکند که عصبانی نشوند و در همه ي حال لبخند بزنند.

 

 به گزارش پارس ناز یکی نیست بگوید آقای جوان! شما اصلا می‌دانید قضیه از چه قرار بوده و بعد با چنین لفظی به خبرنگاران می تازید؟ لطفا دیگر جلوی خودتان را نگیرید و همین کاری که معتقدید دل تان می‌خواهد انجام دهید را انجام دهید تا همۀ با روی دیگر شما هم آشنا شوند

 

بهم زدن بازی

این نخستین بار نیست که خبرنگاران مورد هجمه و پرخاشگری بازیگران قرار می‌گیرند. بعد از مانی واقعی، لیلا حاتمی و لیلا اوتادی، حالا سم بهناز جعفری هم در لیست بازیگرانی که به خبرنگاران انگ بی سوادی میزنند ثبت شد. نمیخواهیم از خبرنگاران دفاع کنیم و بگوییم سوالاتشان ضعف ندارد، همۀ شان خوبند،

 

باسوادند و سوالاتی عمیق مطرح می‌کنند، طبیعتا اینجور نیست. بین خبرنگاران هم مفید و بد وجود دارد و باسواد و بی سواد. اما آنطور که شنیده ایم با وجود این که به علت بی نظمی رخ داده در دعوت از مهمان ها، تعداد زیادی افراد غیرخبرنگار هم در جمع حضور داشتند اما سوال اشتباه یا سوال سطح پایینی از طرف آن ها مطرح نشده.

 

به نظر می‌رسد دعوا و جنجال خانم بازیگر اکثر از این که نشانه اعتراض باشد، به یک جور بهم زدن بازی شباهت دارد. درواقع بهناز جعفری در مواجهه با انتقادات، به جای این که سعه صدر به خرج دهد بازی را بهم زده هست. گرچه باز هم امیدواریم این پرخاشگری، صرفا به حال بد این بازیگر و اثر داروهایی که مصرف کرده مرتبط باشد و به زودی از همۀ خبرنگاران عذرخواهی کند.

جنجال دعوای بهناز جعفری و نظر رامبد جوان