پارس ناز پورتال

دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار رئیس جمهور

مجموعه : اخبار سینما
دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار رئیس جمهور

دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار 

بازیگران و چهره هاي معروف ایرانی مراسم افطار رئیس جمهور را تحریم کردند ودر اینستاگرام همگی اعلام کردند که به این مراسم نمی‌روند. جمعی از بازیگران و هنرمندان در پی یک اقدام هماهنگ و مشترک و نمادین در شبکه هاي اجتماعی دعوت افطاری رئیس جمهور را تحریم کردند. اکثر آن ها یک متن مشترک را در شبکه هاي اجتماعی منتشر کردند .

 

از جمله این هنرمندان می توان به پرستو صالحی ، فلور نظری ، مهناز افشار و … اشاره کرد اما در این میان آزاده نامداری از اعلام حضورش در این مراسم و دلایل مخالفت با تحریم افطاری رئیس جمهور نوشت که با واکنش افرادی مانند پرستو صالحی و مریم بوبانی رو برو شد.

 

تحریم افطاری رئیس جمهور

از دیروز تعدادی از هنرمندان با انتشار کارت دعوت افطاری رئیس جمهور در صفحات اینستاگرام شان با نوشتن متن هایي تقریباً مشترک که اعتراضی و منتقدانه هم بود اعلام کردند که در این مهمانی حضور پیدا نخواهند کرد. بیشتر هنرمندان وضعیت اقتصادی و معیشتی عامه مردم را دلیل اصلی تحریم افطاری رئیس جمهور عنوان کردند.

 

انها همچنین معتقند که در شرایط کنونی صرف چنین هزینه هایي برای افطاری ضروری نیست. آن ها رسیدگی به مشکلات مردم و از بین بردن ناامیدی را بعنوان اصلی ترین خواسته شان از رئیس جمهور عنوان کردند.

دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار رئیس جمهور

تحریم افطاری رئیس جمهور توسط هنرمندان

 

معترضان و هنرمندانی که با تحریم افطاری رئیس جمهور موافق هستند

آناهیتا همتی نخستین نفری بود که تحریم افطاری رئیس جمهور را شروع کرد و با انتشار متنی در صفحه شخصی اش مخالفت خودرا با این افطاری که امروز برگزار میشود اعلام کرد.بعد از آناهیتا همتی بازیگران دیگر از جمله شیلا خداداد، فلور نظری، مهناز افشار ، بهار محترم، برزو محترم، امیرحسین رستمی، سارا بهرامی، مازیار میری، پرویز پرستویی، پرستو گلستانی، حمیدرضا آذرنگ طی انتشار نوشته اي محترمانه و منتقدانه این کمپین را ادامه دادند.

دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار رئیس جمهورکارت دعوت امیر حسین رستمی

 

آنها در این متن هماهنگ برای تحریم افطاری رئیس جمهور نوشتند

بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقاى رییس جمهور درود. ضمن سپاس از دعوت حضرتعالى به عرض می‌رساند که با توجه به شرایط بد اقتصادى و روحى مردم کشورمان باور این حقیر بر این استوار است که چنین گرد هم آیى هایى که مستلزم صرف هزینه هاى زیاد است «و تعدادشان هم کم نیست»شاید حداقل از نگاه بنده و تعدادى از همکارانم چندان ضرورى نباشد.

 

نیک می دانم که هدف شما از این مهمانى افطار شنیدن حرف ها و بیان مشکلات جامعه هنرى از زبان آنهاست. اما تجربه چند سال اخیر نشان داده که شما حتى بیش از ما به این مشکلات واقفید و آن ها رابه بهانه هاى مختلف بیان میدارید.اما ظاهراً ما باید فقط دلخوش باشیم که شما درکنار ما هستید و این مشکلات را می دانید و می‌گویید. چرا که ظاهراً شما هم دنبال گوش شنوایى هستید که مشکلات را حل کند و از این نظر دقیقا مانند مایید.

 

علت تحریم افطاری رئیس جمهور توسط هنرمندان

درخواستهاى ما و سایر اقشار مردم این روزها چندان تفاوتى باهم ندارد. همه ی دریک کشتى هستیم و چشم امید به شجاعت و عمل گرایى ناخدا بسته ایم. باشد که به صخره نا امیدى برنخوریم که سخت ترین صخره ها است.در پایان اضافه می‌کنیم که شاید اگر شما رییس جمهور نبودید اکنون همین امکان براى ابراز نظر نیز فیلتر شده بودو همین کوچک هم نتیجه راى به شماست. این‌ها را درک می کنیم و ممنونیم اما شما هم ما را درک کنید. یا على #ما_به_افطارى_نخواهیم_رفت

 

اما بعضی از هنرمندان هم خودشان نویسنده متن اعتراضشان به رئیس جمهور بودند.برای مثال شیلا خداداد در این باره نوشت :جناب آقای رییس جمهور باز چه کمکی از ما برمیاید؟ بازهم احتیاج به حمایت بازیگران و نخبگان و ورزشکاران دارید؟ برای کوچک تر شدن سفره مردم یا گرانتر شدن دلار یا بی اهمیتی به کودکان بد سرپرست یا کودک آزاری یا کمبود و گرانی دارو یا مواد مخدری که به اسانی در معرض نوجوانان و جوانان قرار دارد؟

 

من بعنوان عضو بسیار کوچک جامعه هنری از شما گله مندم ودر این ضیافت شرکت نخواهم کرد چرا که صبح روز پنجشنبه میخواهم باز در چشمان هموطنانم نگاه کنم و شرمنده نباشم، تنعم از سفره پر برکت الهی!!!جمله عجیبیست

دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار رئیس جمهور

شیلا خداداد هم افطاری رئیس جمهور را تحریم کرد

 

مهناز افشار هم با انتشار این متن به کمپین تحریم افطاری رئیس جمهور پیوست.

 

درود آقای روحانی

 

با سپاس از دعوت حضرتعالی از شما می خواهم بجای من آتنا دائمی «فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی» که بتازگی در زندان قرچک ورامین ۳۰ ساله شده و اکنون در زندان اوین به سر میبرد را دعوت کنید. او جنایتکار نیست فقط برای حقوق انسان‌ها در این سرزمین تلاش کرده.

دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار رئیس جمهور

دلیل مهناز افشار برای نرفتن به افطاری رئیس جمهور

 

فلور نظری هم آن گونه تحریم افطاری رئیس جمهور را در پیش گرفت:درود آقاى رئیس جمهور به هزاران دلیل به افطارى امسال شما نمى آیم و فقط اکتفا مى کنم به ذکر چند دلیل ، در شرایطى که سفره ى هموطنانم خالى ست و شرایط سخت و غیرقابل تحملى را ناچارا با صبورى مى گذرانند در شرایطى که همکارانم یا ممنوع الکار یا ممنوع التصویر یا ممنوع الخروج یا ممنوع الورود هستند و بسیارى خانه نشین و فراموش شده اند و بیکارند ، و دلمان از این اتفاقات پاره پاره ست ،

 

در شرایطى که به وعده هایتان عمل نکردید و حتى توضیحى هم نمى دهید ، در شرایطى که روز به روز مشکلات نه تنها حل بلکه زشت تر و بدتر مى شود . من به این افطارى نمى آیم . اى کاش ذوق و امید و دلخوشى ما و مردمى که بشما اعتماد کردند رو به یاس و نا امیدى تبدیل نمى کردید . اى کاش …

دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار رئیس جمهور

تحریم مراسم افطاری رئیس جمهور توسط فلور نظری

 

اما آزاده نامداری با تحریم افطاری رئیس جمهور مخالفت و از هنرمندان دعوت به همدلی کرد، تحریم افطاری رئیس جمهور با مخالفت بعضی از هنرمندان هم مواجه شد. آزاده نامداری در واکنش به تحریم افطاری رئیس جمهور از سوی همکارانش از ضرورت همدلی در شرایط کنونی کشور گفت و نوشت:

 

“درود رفقای جانم،حقیقتش به نظرم خیلی چیزهارو باید گفت، چون ماهرکدوممون بعنوان یه شهروند مسئولیم،غرض این که امروز درصفحه ي برخی دوستان هنرمندم دیدم که دعوت افطار رئیس جمهور رو رد کرد بودن، بادلایلی مثل مشکلات معیشتی مردم و یاعمل نکردن به وعدهای رئیس جمهور قبول دارم ما مطالباتی داریم که به سرانجام نرسیده وهمه ي ما درد مردم رو میفهمیم ماهم ازمردمیم ماهم دردمیکشیم ومیدونیم بااتفاقات جهانی سال بحرانی رودرپیش داریم.

 

آیا در این بحران باید کنار هم بایستیم تابحران رو طی کنیم یا دائما حرف از یأس ونشدن بزنیم؟به این فکر کردین بااین کار چه کسانی رو درداخل وخارج کشور خوشحال می‌کنیم؟ آیا ما دنبال ازهم گسیختگی هستیم؟ آیا اسم اینکار سطحی نگری نیست؟ شما از دردهای آشکار وپنهان رئیس جمهور بی خبرید؟ ازاین همه ی تلاش برای ماندن دربرجام،آیا حقشونه بااین رفتارهای سطحی خستگی رو به تنشون بذاریم؟

 

مردم چشمشون به هنرمنداشونه.من کارمند جایی نیستم،ارتباطی هم با دولت محترم ندارم اما بعنوان یه شهروند تاپایان دوره ي دوم آقای روحانی از رأیم دفاع می کنم. پ.ن.چندپاره شدن،ازهم گسیختگی حق مانیست،ما ایرانی هستیم و کشورمون رو دوست داریم #آزاده_نامداری#شهروند#هنرمند#رسانه#همدلی#بحران#رئیس جمهور.”

دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار رئیس جمهورحمایت آزاده نامداری از حسن روحانی

 

امیرمهدی ژوله هم به دعوت نشدن به مراسم افطاری واکنش طنزآمیزی نشان داد، امیرمهدی ژوله نویسنده و بازیگر سریالهای طنز نیز واکنش طنز آمیزی به دعوت نشدنش به این مراسم داشت ودر اینستاگرامش نوشت:“آقا من خیلی دلم می خواست مثل تعداد زیادی از هنرمندان عزیز ،این مراسم افطار رئیس جمهور رو تحریم می کردم ،ولی متاسفانه به هزار و یک دلیل نمی تونم.دلیل اولش این که اصلا دعوت نشدم.

 

حالا یا رئیس جمهور ما رو هنرمند نمیدونه یا روزه دار نمیشناسه یا فکر میکنه گلومون خار داره. من که دعوت می شدم هم نمیرفتم ولی واقعا رئیس جمهور خندوانه نمیبینه؟ دو و دو و دو؟استندآپ ؟صابون برگردونه؟ژوژولی؟افطاری نمیخوره به ما؟ . بهتر.ما که گشنه یه لقمه نون و پنیر و زولبیا بامیه و زرشک پلو با مرغ نهاد که نبودیم ولی مگه میشه کسی خوب،بد ،جلف رو ندیده باشه؟

 

گریمم سنگین بود ولی صدام که تابلوعه.دیالوگ” نفهمیدیم ما رو شیشه بودیم یا شیشه رو ما” رو که شنیدین حتما.قوطی خورد تو سرم.بیام؟من واقعا تحریم می‌کردم این ریخت و پاش ها رو ولی دیگه منو بعد سریال گلشیفته- که اتفاقا فردا قسمت جدیدش میاد -دعوت نکنن افطار هنرمندان کی رو میخوان دعوت کنن؟به خدا شده دوتا لب تزریقی از ته کادر یه فیلم “بادمجون نامرغوبی “رد شده،صاحبش رو ماه رمضون نشوندن پای سفره رئیس جمهور.اونوقت من…صد سال نمیرفتم.

 

عیب نداره حالا یه شب هم خونه حاضری می خوریم ولی مردم! خواهشا دیگه میخواین به هنرمندا فحش بدین ،منو قاطی نکنید.میخواین به هواداران دولت گلایه کنید، انتقاد کنید،هر چی کنید،منو قاطی نکنید،نمیشه که از معاند فحش بخوری،از برانداز فحش بخوری،از تحریمی فحش بخوری،از طرفدارای بقیه کاندیداها فحش بخوری،ولی یه کاسه آش رشته رئیس جمهور هم نخورده باشی!!”

دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار رئیس جمهورواکنش ژوله به دعوت نشدن به مراسم افطاری

 

واکنش پرستو صالحی به آزاده نامداری : تو نماد ریا و تزویر هستی!رستو صالحی در جواب آزاده نامداری که هنرمندان را دعوت به هملی و حضور در این مراسم کرده بود در استوری اینستاگرامش نوشت: در تاریخ تلویزیون ایران شما بعنوان نماد ریا و تزویرید بهتر هست که سکوت بفرمایید برای خودتون میگم

دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار رئیس جمهورتحریم افطاری رئیس جمهور توسط پرستو صالحی

 

مریم بوبانی هم به صحبت هاي آزاده نامداری واکنش نشان دادمریم بوبانی درباره تحریم افطاری رئیس جمهور در صفحه اینستاگرامش نوشت:#سالهاست که دعوت میشوم وسالهاست که نمی‌روم. هرسال هزار دلیل داشتم امسال هزاران دلیل.

 

ودر پست بعدی که عکسی از آزاده نامداری است نوشت:#چهره_شاداب ولبخند رضایت وشغل مطمئن و#سفرخارج و#حمایت حیرت انگیز از شما را اگر هفتاد میلیون ایرانی داشتند، حتما حق باشما بود #بانو! ولی نیست بدجور نیست.

دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار رئیس جمهورآزاده نامداری

 

واکنش تند حامد تهرانی به آزاده نامداری

حامد تهرانی علوی با انتشار عکسی از کامنت آزاده نامداری در پاسخ به پرستو صالحی در اینستاگرامش نوشت:واقعا جای تاسف داره سر کار خانم مجری نون به نرخ ثانیه ادعای اینو دارید الگوی زندیگتون و رفتارتون ادامه راه بزرگان دین هست چطور میشه که به خودتون اجازه می دید به دیگران توهین کنید

 

خانم صالحی اگر در باره زندیگشون و اشتباهاتشون در رسانه ملی صحبت کردن نشان از جسارت و صداقتشون بود. همه ی ما از گذشته هم با خبریم چون محیط دنیای هنر بسیار کوچیکه چه خواسته و چه نا خواسته از زندگیه شخصی هم با خبریم

 

پس نذارید دهان خیلی ها از گذشته تا به حال شما باز بشه. درضمن این که کسی فعال هست برای خدمت به مردمش تو اماکن خیریه دلیل به بیکاری و دیده شدن طرف نیست اینجاست که میگن کافر همه ی را… در پایان امیدوارم افطاری خوش بگذره بهتون فقط مواظب باشید بخاطر گرم شدن هوا اونجا پنکه زیاد هست همشونم رو تنده

دعوای پرستو صالحی و آزاده نامداری به خاطر مراسم افطار رئیس جمهور