پارس ناز پورتال

به این دلایل خودتان را بیشتر دوست بدارید

به این دلایل خودتان را بیشتر دوست بدارید

به این دلایل خودتان را بیشتر دوست بدارید 

باید دقت داشته باشید که عشق ورزیدن به خود می‌تواند منجر به ایجاد حس خوب و سالم در زندگی شود تا راه موفقیت و خوشبختی را بهتر طی کنیم. ما انسان ها خیلی راحت به بدترین منتقد خود تبدیل میشویم، این عیب جویی از خود با مواردی مثل بالا رفتن سن ممکن هست بدتر هم شود.

 

همۀ ي ما چه بخواهیم چه نخواهیم سنمان بالا میرود، با بالا رفتن سن ممکن هست یک فرد احساس بدبختی کند و یا می‌تواند بیاموزد که چگونه با این موقعیت روبرو شود و به آن لبخند بزند. اینجور که پیداست افراد با بالا رفتن سنشان، بهتر می‌توانند معنای واقعی دوست داشتن خود را درک کنند. بنابراین ما با چند شخص جا افتاده که در طول زندگی آموخته اند چگونه خود را دوست بدارند صحبت کردیم و انها پیشنهاد هایشان را در اختیار ما قرار دادند.

 

بیاموز که به خودت بخندی

زندگی را نباید چندان جدی گرفت و این را باید دانست که موقعیت چه در درون خود ما و چه در دنیای بیرون، دائما در حال تغییر هست. به جای احساس گناه و قضاوت خود،می‌توان به خود خندید و در چالش هاي زندگی موارد بامزه پیدا کرد. برای مثال اگر در کلاس یوگا خواستید حرکتی انجام دهید، اما تمرکزتان را از دست دادید

 

و زمین خوردید به جای احساس نا امنی در بین دیگران و فکر کردن به این که دیگران چه میگویند، به اتفاقی که افتاده بخندید. حقیقت این هست که دیگران آن قدر درگیر و متمرکز روی کار خود میباشند که به سختی متوجه اتفاقی که برای شما افتاده میشوند و اگر دیدید کسی چپ چپ نگاه میکند به خندیدن ادامه دهید، خنده مثل گردگیر همۀ چیز را پاک می‌کند.

 

دیگران را ببخش تا خودت را ببخشی

این درس سختی هست، اما باید آموخت کسانی که در زندگی به ما ضربه زده اند را ببخشیم و قبول کنیم، اینکار به ما اجازه می‌دهد تا خود را نیز بتوانیم ببخشیم. برای رسیدن به این درجه از بخشش، خود را جای فرد مقابل قرار دهید و سعی کنید چشم انداز وی را درک کنید. اینکار کمکتان می‌کند

 

بی مهری و یا عصبانیت فرد دیگر را چندان شخصی قلمداد نکنید، در مقابل به خودتان نیز چندان سخت نمی‌گیرید. رها کردن خشم و عصبانیت، کمک می‌کند به همان اندازه تحمل و بخشش خود برایمان آسان شود.

 

روی دوستی سرمایه گذاری کنید

انسان در طول زندگی باید با افراد بی نظیر اي که برایش اهمیت قائل میباشند ارتباط برقرار کند و سعی داشته باشد که این ارتباط را حفظ کند. میتوان از هر مناسبتی بهره گیری کرد تا دوباره این افراد را دور خود جمع کرد. وقتی کسانی اطرافمان باشند که ما را به دلیل انچه هستیم دوست دارند، کمکمان میکند خود را بپذیریم و دوست داشته باشیم.

 

برای خود هدف پیدا کن

چیزی پیدا کنید که به آن اشتیاق دارید و برایش وقت بگذارید. شاید دوست داشته باشید که وزن کم کنید، تلاش و رسیدن به این هدف باعث میشود احساس خوبی درمورد خود پیدا کنید و اکثر از گذشته خودتان را دوست بدارید.

 

هر روز کمی ورزش کن

 به گزارش پارس ناز هر روز مقداری ورزش کنید تا بدنی آماده داشته باشید. با اینکار زمانی که به آینه نگاه می‌کنید از این که می‌بینید تلاشتان تاثیر گذار بوده لذت میبرید. میتوانید دیگران را نیز با خود همراه کنید تا هم به خود و هم به انها کمک کرده باشید. خوب بودن برای خود و دیگران باعث میشود بیش از پیش، خودتان را دوست داشته باشید.

 

مدتی را با خود باش

زندگی پرمشغله و دشوار هست و اگر بخواهید دائم مشغول کار و اطرافیان خود باشید خسته خواهید شد. هر چند وقت یک‌بار ، مدتی را تنها سپری کنید. با صدای درون با خود صحبت کنید، گذراندن وقت به این شکل کمک می‌کند ارزش افکار و گزینش هایتان را بسنجید و به آن ها فضا و زمان بدهید تا رشد کنند و قوی شوند.