پارس ناز پورتال

به این دلایل باید بیشتر کدو سبز بخورید

به این دلایل باید بیشتر کدو سبز بخورید

به این دلایل باید اکثر کدو سبز بخورید 

کدو سبز به عنوان یکی از مواد خوراکی پرمصرف در آشپزخانه ها خواص خوب تغذیه اي زیادی را در خود نهفته دارد که در این مقاله با انها آشنا خواهیم شد. کدو فقط یک بخش اساسی برای دکور تعطیلات نیست. مطمئنا هیچ هالووینی بدون کدو تنبل کامل نیست، و شما هرگز نمیتوانید میز شکرگزاری را بدون یک ظرف قیفی شکل پر شده با کدو بچینید، اما نکته دیدنی در مورد کدو آن هست که در واقع کاملا خوراکی هست و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی می‌باشد.

 

تمام دلایل خوشمزه و مغذی برای آنکه چرا هدف شما باید خوردن کدوی اکثر باشد را بررسی کنید. تقریبا تمام انواع کدوها سرشار از مواد مغذی میباشند، از جمله ویتامین A و C، منیزیم، فیبر، فولات، ریبو فلاوین، فسفر، پتاسیم و ویتامین B6. کدو همین طور حاوی منگنز هست که به پردازش چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و گلوکز توسط بدن کمک می کند.

 

فواید این مواد مغذی را بدانید:

تقویت بینایی
بهبود سلامت پوست
تقویت سیستم ایمنی بدن
جلوگیري از سرطان
نظارت دیابت
تولید استخوان‌هاي قوی
حفاظت از سلامت قلب
کاهش علائم بی خوابی
پیشگیري از التهابی که منجر به مریضی می شود
درمان آرتریت
برطرف کردن زخم معده
از بین بردن انگل‌ها و عفونت‌ها
کمک به سلامت پروستات
حفاظت در برابر نقص‌هاي هنگام تولد
بهبود علائم PMS از جمله نوسانات خلقی و گرفتگی عضلات
افزایش سلامت تنفسی
پایین آوردن فشار خون

 

کدو، یک سبزی همۀ کاره هست که دریافت مقدار زیادی مواد مغذی با هر وعده خوراکی را آسان می کند. دستورالعمل هاي متنوعی برای مصرف کدو وجود دارد از پای کدو تنبل گرفته تا سرخ کردن آن به سبک تمپورا یا خرد کردن و ریختن آن در پاستا.همین طور میتواند آن را به شکل پوره در آورید و در سوپ بریزید، آن را بپزید،

 

کباب کنید یا آن را با سبزیجات، گوشت چرخ کرده یا کوینولا پر کنید یا حتی آن را در سالاد کلم یا سس ها بریزید. میتواند دانه هاي آن را بو دهید تا یک میان وعده سالم در حین تماشای تلویزیون داشته باشید.