پارس ناز پورتال

دلیل آتش گرفتن باتری گوشی گلکسی نوت 7

دلیل آتش گرفتن باتری گوشی گلکسی نوت 7

دلیل آتش گرفتن باتری گوشی گلکسی نوت 7 

تا کنون نزدیک به 80 مورد آتش سوزی گوشی گلکسی نوت 7 فقط در کشور آمریکا گزارش شده است و این شرکت را با چالش جدی مواجه ساخته است. همان طور که احتمالا می‌دانید، هم اینک خبرها و گزارشات مربوط به انفجار گلکسی نوت 7 ، پرچمدار کنونی فبلت های سامسونگ،

 

سرتیتر بزرگترین خبرگزاری های دنیا بوده و دیگر تقریبا هر کاربری می‌داند که در دست گرفتن گلکسی نوت 7 یک تهدید به حساب می‌آید. هر چند این شرکت در پروژه ای بزرگ اقدام به فراخوانی تمامی گوشی های گلکسی نوت 7 خراب کرده و به جای آن در حال تولید تعداد کافی از نسخه جدید و اصلاح شده این فبلت است.

 

بر اساس خبرهای منتشر شده تا پایان هفته آینده تعداد کافی از مدل جدید گلکسی نوت 7 به منظور عرضه و جایگزین سازی آماده خواهد شد. اما مسلما تا به این جای کار همگی می‌دانیم که مشکل اصلی این گوشی مربوط به باتری آن است. اما سوال اینجاست که باتری این فبلت چه مشکلی دارد و چرا آتش می‌گیرد؟

 

این گوشی در هیچ یک از بخش های سخت افزاری مشکلی نداشته و یک فبلت بسیار عالی به حساب می‌آید؛ تنها مشکلی که وجود دارد، نقص بسیار کوچکی بود که در هنگام کنار هم قرار گیری سلول های باتری این گوشی انجام شد. در واقع در هنگام بسته بندی سلول های باتری به جهت یکپارچه سازی آنها،

 

صفحات مربوطه که قرار بود آنها را پوشش دهند به صورتی نادرست در میان یکدیگر پیچ خوردند. این موضوع باعث شد تا با یک فشار بسیار کم، باتری آتش بگیرد.در حقیقت با پیچش نادرست صفحات باتری، قطب های مثبت و منفی نزدیک به یکدیگر قرار گرفته و اتصال کوتاه پدید می‌آید؛

 

در نتیجه دمای مدار افزایش یافته و ادامه داستان را که همه می‌دانیم. در ویدئو زیر می‌توانید به صورت کاملا بصری مشاهده کنید که باتری گلکسی نوت 7 زمانی که صفحات آند و کاتد به یکدیگر نزدیک می‌شوند، چگونه آتش می‌گیرد:

 

البته جالب است بدانید که ویدئو فوق در تاریخ دوم ماه سپتامبر ساخته شده و انتشار یافت و در نهایت نیز به دست سامسونگ رسید. در ادامه شرکت کره ای نیز اذعان کرد که سریعا به این مشکل رسیدگی خواهد کرد. 
قبل از پایان یافتن بررسی های به عمل آمده در این زمینه،

 

بر آن شدیم تا به جهت محافظت هر چه بهتر از جان کاربران، راه کارهایی را به اجرا در آوریم. از طرفی هم اینک با همکاری کمپانی های طراحی و تولید کننده باتری در حال بررسی دقیق این موضوع و مشکلات پدید آمده در مورد باتری نوت 7 هستید.

 

البته شاید جالب باشد بدانید که باتری گوشی های گلکسی نوت 7 که در کشور چین به وسیله کمپانی ATL ساخته شده بودند، هیچ گونه مشکلی نداشته و به همین دلیل این سری از گوشی های شرکت سامسونگ تحت پروژه فراخوانی قرار نگرفتند.

 

در هر صورت نتیجه بررسی های سامسونگ و همکاری با کمپانی های باتری سازی این بود که شرکت ATL به صورت تمام وقت، برای دیگر گوشی های باقی مانده (سری جدید گلکسی نوت 7) باتری بسازد.