پارس ناز پورتال

دلیل آرایش های غلیظ پسران تهرانی چیست؟

دلیل آرایش های غلیظ پسران تهرانی چیست؟

دلیل آرایش های غلیظ پسران تهرانی چیست؟ 

پسرانی که با برداشتن ابرو و زدم کرم سفید کننده و آرایش صورت کوشش در زیباتر جلوه دادن خود دارند غافل از اینکه اینکار آنها نوعی ناهنجاری هست. امروزه لوازم آرایش دیگر مختص دختران و زنان نیست چرا که شمار شمار زیادی از پسران نیز برای جذاب و جذاب شدن دست به تغییراتی با لوازم آرایشی در چهره خود میکنند که باید آن را از مهم‌ترین زنگ خطر فرهنگی در جامعه به شمار اورد.

 

 به گزارش پارس ناز گرچه باید ذکر کنیم که دیگر ژل و کرم سفید کننده و عمل بینی دیگر جزو آرایش زنانه محسوب نمی‌شود و این لوازم بعنوان یک لوازم بهداشتی همگانی شده هست*منظور از آرایش پسرها اصلاح ابرو و مدل مو هاي زنانه هست که سیمای انها را کاملا از جنسیت پسرانه خارج میکند*

دلیل آرایش های غلیظ پسران تهرانی چیست؟

زیبایی پسرانه با زیبایی دخترانه تفاوت دارد

 

بدبختانه مفهوم زیبایی در میان برخی از جوانان درک نشده هست و نمی‌دانند که زیبایی پسرانه با زیبایی دخترانه تفاوت زیادی دارد.علائم زیبایی در پسران و مردان با زیبایی زنان فلسفه کاملا مجزایی دارد که بدبختانه درمورد این مسئله فرهنگ سازی نمی شود و همین علت باعث میشود که پسران به سمت تیپ هاي زنانه و دختران به سراغ تیپ هاي پسرانه بروند.

دلیل آرایش های غلیظ پسران تهرانی چیست؟

چرا پسر ها آرایش میکنند؟

مهدی آقاپور, پژوهشگر فرهنگی و عضو هیئت علمی دانشگاه استان تهران نیز ضمن تأکید بر ناهنجار بودن پدیده بهره گیری از لوازم آرایشی در میان پسران و مردان اظهار میکند; بهره گیری از لوازم آرایشی بین پسران جوان و نوجوان در میان سنین 15 تا 25 سال اکثر هست.

 

مقام‮ ‬معظم‮ ‬رهبری‮ ‬اخیرا‮ ‬در‮ ‬جواب‮ ‬به‮ ‬استفتایی‮ ‬در‮ ‬مورد‮ ابرو برداشتن و آرایش مردان‮ ‬فرمودند‮; در صورتى که ابرو برداشتن یا آرایش کردن مردان تشبّه مرد به زن محسوب شود و یا مفسده انگیز باشد و یا توسعه فرهنگ مبتذل غرب به حساب آید, جایز نیست.

دلیل آرایش های غلیظ پسران تهرانی چیست؟

پزشک جلیلی رواشناس در جواب به این سؤال که; آیا به گونه ای در پسرانی که آرایش میکنند گرایش و خوی دخترانه وجود ندارد گفت ; ممکن هست وجود داشته باشد و یا نباشد, حالا آن‌قدر آرایش مردان فراگیر هست که اگر بگوییم احساسات دخترانه در این افراد هست آن وقت هویت جنسی در جامعه از بین می رود. من فکر نمی‌کنم در همه ي این افراد تمایلات دخترانه وجود دارد.

دلیل آرایش های غلیظ پسران تهرانی چیست؟

وی افزود; این یک نوع عصیان بر علیه مکانیزمهایی هست که میگوید اینکار را بکن و آن کار نکن هست. اینگونه فرمایش و نهی ها واکنش ایجاد می‌کند و اغلب واکنشها مریض گونه هست, باید از فرمایش و نهی هاي بی فایده پیشگیری کرد و کارهای هدایتی را نیز انجام داد. سؤالی که مسئولان باید جواب دهند این هست که چرا در سی و چند سال جدید جامعه ما از نظر اخلاقی روز به روز در حال سقوط هست؟

دلیل آرایش های غلیظ پسران تهرانی چیست؟

پزشک اصغر کیهان نیا, مشاور خانواده و متخصص رفتاردرمانی می‌گوید; یکی از دلایل آرایش مردان که مخفی هست و کسی چندان به آن دقت نمیکند اعتراض هست, اعتراض به مقرارات و سختگیری هاي منزل, مدرسه, دانشگاه, محیط و مسئولین هست. جوان ها وقتی نسبت به چیزی اعتراض دارند آن چه راکه مسئولین میگویند درست برعکس آن را اجرا میکنند.

 

پزشک کیهان نیا ادامه داد; علت دیگر افزایش زیبایی هست, برخی از مردان فکر میکنند هر چقدر زیباتر باشند و آرایش کنند بهتر می‌توانند جنس مخالف را جذب کنند. در صورتی 20 درصد از آن گونه افراد با آرایش میتوانند جنس مخالف را جذب کنند, 80 درصد دختران از آن گونه پسران متنفرند. دختران اعتقاد دارند که مرد نباید آرایش کند و زیر ابرو بردارد, مرد باید اقتدار و کلام قوی داشته باشد.

دلیل آرایش های غلیظ پسران تهرانی چیست؟

کیهان نیا با انتقاد از فرهنگ سازی نادرست تلویزیون گفت; مثلاً من کارگری را می شناسم که زیر ابروهای خود را بر می دارد و آرایش می‌کند, وقتی که یک کارگر اینکار را میکند بحبوحه فرهنگ سازی نادرست را میتوان دیدن کرد.قبح آرایش مردان در جامعه ما ریخته شده هست, وقتی که تلویزیون برنامه اي می‌گذارد که در آن مجری و یا هنرپیشه زیر ابرو هاي خود را برداشته و آرایش کرده چه انتظاری می‌توان از افراد جامعه داشت.

 

نباید به آن گونه افراد میدان داد, وقتی که تلویزیون یک هنرپیشه را با این وضع نشان می‌دهد باید چشم براه بماند که افراد جامعه از ظاهر این فرد الگو بگیرند و آرایش کنند.آمار بهره گیری 7 درصدی از لوازم آرایش توسط مردان در ایران نشان از بخت پسران و مردان جوان ایرانی به بهره گیری از لوازم آرایشی دارد که تا قبل از این بعنوان لوازم آرایش زنانه شناخته میشدند.معضل آرایش پسرها

 

انواع کرم, رنگ‌هاي مخصوص گریم, انواع ژل, آدامس و چسب مو, اسپری‌هاي معطر‌کننده, ریمل, سایه چشم و… که تا پیش از این بعنوان لوازم آرایش زنانه شناخته می‌شدنداین روزها در سالن‌هاي آرایش مردانه به وفور یافت میشوند و میزان بهره گیری از آنها کم‌کم به قدری چندان شده هست که بیم آن می رود گوی سبقت را در بهره گیری از این لوازم آرایش از سالن‌هاي آرایش زنانه بربایند.معضل آرایش پسرها

 

آرایش پسران از مادرشان هم اکثر هست

بهره گیری از لوازم آرایش توسط مردان و پسران جوان در حالی در کشورمون رخداد می‌ افتد که بر زمینه آمارها سن بهره گیری از لوازم آرایش نسبت به دو دهه قبل در کشورمون 10 سال کاهش یافته و به قول کارشناسان نوجوانان 17 ساله نیز که تا دهه‌ هاي قبل در بهره گیری از لوازم آرایش محتاط‌ تر عمل میکردند این روزها گوی سبقت را از مادران خود ربوده‌اند. معضل آرایش پسرها

 

رتبه ایران در بهره گیری از لوازم آرایش

این در حالی هست که ایران در مصرف لوازم آرایشی دارای رتبه دوم در آسیا و رتبه هفتم در جهان هست و اگر وضع به همین منوال پیش برود احتمال اول شدن در جهان را در مصرف لوازم آرایش نباید نادیده بگیریم. اگر چه در قدیم اصطلاحی متعارف بود با این مضمون که “مرد هست و ابرویش” اما این اصطلاح این روزها جایگاهی نزد پسران ندارد و انچه در آرایشگاه‌ هاي زنانه به برداشتن ابرو مشهور هست در سالن‌هاي آرایش مردانه به آن «کار ابرو» اطلاق میشود. معضل آرایش پسرها

 

اقدامی که در سالن‌ هاي آرایش مردانه صندلی مخصوص به خود را دارد و پیرایشگران مجربی که گفته می شود دوره مخصوص اینکار را دیده‌اند “کار ابرو” را برای مشتریان جوان و بعضا دامادها با خرج 15 تا 30 هزار تومانی انجام می دهند. در کنار این‌ها کارهایی از قبیل مش و رنگن یا رنگ‌هاي مد سال که یخی و تیتانیومی هست نیز مشتری‌هاي فراوانی دارد.