پارس ناز پورتال

دلیل اصلی جذابیت افراد نحوه ابراز احساس است

دلیل اصلی جذابیت افراد نحوه ابراز احساس است

دلیل اصلی جذابیت افراد نحوه ابراز احساس است 

داشتن جذابیت آرزویی است کـه همه ی ي افراد دارند تا در میان جمع ها مورد توجه و پرطرفدار باشند،حال بسیاری بـه دنبال درست کردن ظاهر خود هستند. وقتی حرف جذابیت بـه میان می آید اولین چیزی کـه بـه ذهنمان می رسد و قادر بـه کنترل آن نیستیم ظاهر آدم هاست و دومین چیز در درجه دوم اهمیت شخصیت است. اما محققان عامل دیگری را کـه نقشی کلیدی در تعیین میزان جذابیت انسان ها دارد کشف کرده اند.

 

در یکی از تحقیقات انجام شده از شرکت کنندگان خواسته شد ویدیو کلیپی کـه در آن زنان احساسشان را بـه روش هاي متفاوتی بیان می کردند را تماشا کنند. در نتیجه مشخص شد زمانی کـه مردان احساسات زنان را بهتر درک میکردند آن ها را جذاب تر می دیدند. بنابراین هر چه احساس تان را بیشتر ابراز کنید و آسان تر درک شود جذاب تر خواهید بود.

 

این تحقیق توسط سیلک آندرس پروفسور علوم اعصاب عاطفی و اجتماعی در دانشگاه لوبک کشور کشور آلمان انجام شده است. محققان هم از شرکت کنندگان پرسیدند کـه چه کسی جذاب تر است و هم میزان فعالیت مغز انها را بررسی و اندازه گیری کردند. زمانی کـه شرکت کنندگان از احساس یکی از زنان اطمینان خاطر داشتند قسمتی از مغزشان کـه مسئول ارزیابی جذابیت انسان هاست فعالیت بیشتری داشت.

دلیل اصلی جذابیت افراد نحوه ابراز احساس است

تحقیق دیگری نیز در این رابطه انجام شد و بـه نتایج مشابهی رسید. در این تحقیق بـه جای ویدیو کلیپ تعدادی عکس از زنان و مردانی کـه احساسات مختلفی را نشان می دادند بـه شرکت کنندگان نشان داده شد. در این عکس ها کسانی کـه احساس زیادی را نشان نداده بودند جذابیت کمتری داشتند.

 

 چگونه باید موثر بود؟

زبان رایج

 بـه گزارش پارس ناز سعی کنید از زبان رایج فردی کـه با او صحبت میکنید استفاده کنید. بـه عنوان مثال اگر او معمولاً عبارت “اوه خدای من” را بـه کار می برد شـما نیز گاهی اوقات این عبارت را بـه کار ببرید تا آن احساس شگفتی خودتان را ابراز کرده باشید. وقتی از زبان رایج او استفاده کنید بهتر میتواند احساس شـما را بفهمد.

 

لبخند

هر زمان کـه نمیدانید چگونه باید احساس تان را ابراز کنید لبخند بزنید. لبخند صمیمیت و دوستانه بودن شـما را نشان می دهد و دیگران احساس کنند می توان بـه شـما نزدیک شد حتی اگر زیاد احساس تان را ابراز نکنید.

 

حرکات دست

قدرت دست ها را دست کم نگیرید. یادتان باشد کـه انسان ها معمولاً هنگام بحث و گفت و گو با دست هایشان این کار را انجام می‌دهند. بـه یاد داشته باشید کـه رهبران کاریزماتیک چگونه از دست هایشان استفاده میکنند. با دست ها خیلی چیزها را میتوان ابراز کرد. عصبانیت، رنجش، عصبی شدنف شگفت زده شدن و… همیشه سعی کنید دست ها آزاد باشند تا بتوانند در هوا بـه رقص درآیند. مردم هر چه بهتر منظورتان را برسانید بیشتر می‌توانند شـما را درک کنند.